Ga naar inhoud


Timeshift werkt niet


Snuffer

Aanbevolen berichten


pFFF,

 

lastige zoekopdracht...

met die afstandbediening weet ik niet zeker, of je hebt de remote code niet goed staan

Mode 1 Solo/Duo
Mode 2 Uno/Solo2/(Ultimo)
Mode 3+4 reserviert für die Zukunft

 

maar ook belangrijk is of je der misschien een plugin op hebt gezet die de pauze toets claimed

dat kwam voor, weet echter niet meer welke uit het blote hoofd.

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ja ....

 

Nee geen plugins gedaan direct na de flash gecontroleerd.

 

nog wat info als ik blauw groen groen doe voor de update te instaleren krijg ik de volgende melding:

 

There was a problem at creating an automatic backup for VTI

BackupSwuite. Do you really want a continue?

 

Dat had ik voor de laatste update niet ook is de backupsuite file niet meer op de hdd te vinden deze stond ervoor altijd op in de map movie.

 

 

Pfff das nie fijn hoor

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dat had ik ook, inzake de update en die foutmelding

je kunt aangeven waar de backup lokatie is via het backup menu

 

Maar daarom heb ik zelf alles opnieuw erop gezet !!! (nadat ik teveel met die mount aankoppelen had geklooid)

Toen dat gereed was heb ik enkel de NAS aangekoppeld en het werkt sindsdien - >

(volgens de eerder aangegeven berichten met fotoś )

 

ciao

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil jij de locatie waar de Timeshift wordt opgeslagen wijzigen van /media/hdd naar b.v. /media/movie.

Dit gaat prima zoals je uit de eerste 2 bijlagen kunt zien.

 

Hoe kun je die nu veranderen.

 

Ga naar Opname paden en zet de cursor op de regel Timeshift locatie en druk op OK.

Als het goed is staat de cursor nu op het Markeerpunt /media/hdd/, zie bijlage 2.

 

Klik nu op de Menu-toets, nu kun je naar de bestandenlijst op jouw nieuwe map te kiezen, zie bijlage 3.

Kies nu in de bestandenlijst de map waarin jij de Timeshift wilt laten opslaan, zie bijlage 4.

 

PAS OP! Selecteer alleen de map, dus de geselecteerde map niet openen.

Klik nu op de blauwe toets Markeerpunt toevoegen.

Bevestig dit door op de groene toets OK te klikken en in het volgende scherm wederom de groene toets Opslaan te gebruiken.

Misschien is nog een herstart noodzakelijk maar ik dacht het niet.

 

Nu zou je de Timeshift locatie d.m.v. de rechter of linker pijltjestoetsen kunnen wijzigen.

 

post-37183-0-34251000-1399982415_thumb.jpg

post-37183-0-35098100-1399983065_thumb.jpg

post-37183-0-23524400-1399983228_thumb.jpg

post-37183-0-62382300-1399983364_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen dat is duidelijk denk ik (hoop ik)

 

maar zijn auto backup en backupsuite staat ook al fout

dat komt wegens de wijziging in mount methodiek > zie afbeelding beneden hij staat op de root van HDD in je samba overzicht van de verkenner

 

ook is de backupsuite file niet meer op de hdd te vinden deze stond ervoor altijd op in de map movie.

 

lokaties kun je aanpassen, maar dan geldt het natuurlijk voor alles en overal

 

updaten kun je ook in telnet

opkg update && opkg upgrade <entertoets>
aangepast door Tonskidutch

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yea the timeshift werkt nu weer dankzij:

 

---Klik nu op de Menu-toets, nu kun je naar de bestandenlijst op jouw nieuwe map te kiezen, zie bijlage 3.

Kies nu in de bestandenlijst de map waarin jij de Timeshift wilt laten opslaan, zie bijlage 4.

 

PAS OP! Selecteer alleen de map, dus de geselecteerde map niet openen.

Klik nu op de blauwe toets Markeerpunt toevoegen.------

 

Zal even een map timeshift maken de backupsuite is het volgende probleem sorry en bedankt voor het meedenken allemaal.

 

 

Ron

 

 

Timeshift staat nu ook in /hdd/movie/ ga eens kijken of die in een map timeshift kan maar is niet zo heel belangrijk.

aangepast door Snuffer

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de map t.b.v. de Backupsuite is eigenlijk hetzelfde van toepassing.

 

Elke map die jij d.m.v. de voorgaande procedure aanmaakt kun je ook weer gebruiken voor het opslaan van een Image of het restoren ervan.

Kijk maar in VTI Panel - VTI Backup tools - Image Backup / Restore - Selecteer Backup locatie, daar zullen nu ongetwijfeld als opslaglocatie staan de oude /media/hdd en de /NIEUWE LOCATIE/

Als je de beschikking hebt over een externe HDD (evtl. NAS) dan is het raadzaam om die als opslaglocatie toe te voegen en daar de backup's op te slaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij deze staat alleen onder 1   /media/net/SVR2     waarbij SVR2 de NAS is. dit is de melding   sorry uw backup  locatie is niet schrijfbaar

                                                                                                                                                      selecteer een andere locatie.

 

 

waar ik dit pad kan veranderen is me nog niet duidelijk   Jurgen heb je misschien nog een tip???

 

 

Ik kan de epg.dat niet in de hdd zetten die moet in /hdd/movie een map gemaakt timeshift en die in het pad dan doet de timeshift het niet map movie is de enigste map waar hij in kwijt kan..

 

Lijkt mij misschien slim om eens een nieuwe instalatie te doen ik hab natuurlijk zoveel gedaan wat niet goed was.

USB stick ermaar eens opnieuw in is dat slim???

wel met 6.0.8 en niet met 6.01 en dan updaten naar de laatste maar meteen de laatste erin.

 

 

Ron

aangepast door Snuffer

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik wilde dit ook al adviseren om een verse installatie met 6.0.8 uit te voeren want dan sluit je alle eventuele achtergebleven rommel uit.

Let wel op dat je tijdens de installatie de vraag om de backup met jouw instellingen terug te zetten met NEE beantwoordt want anders ben je wellicht weer terug naar af.

Mocht je eventueel nog hulp bij het installeren nodig hebben dan staat bovenin dit forum een VTI Installatie Tutorial.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed samengevat Jürgen,

 

Toch nog even hoe dat soort geharrewar ontstaat; in het verleden heb ik snuffer een heel handige methode geleerd voor het aankoppelen van NAS en Netwerk ( de fstab-mod)

DIE WERKT NIET MEER

Dus de fstab-mod gewoon vergeten en de geprefereerde originele methode kiezen... zonder iets te overschrijven!!!

 

En algemeen; als je een image pas 7 versies later vernieuwd, vernieuw dan ook alles zonder backup te gebruiken.

Er zal ongetwijfeld veel / teveel gewijzigd zijn tussen versie x.x1 en x.x8

Of je update via de feed zeer regelmatig.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat m.n. de laatste opmerking over het regelmatige updaten essentieel is want naar mijn mening sluit je daarmee de meeste voorkomende problemen uit.

Zo lang ik nu al VTI gebruik, update ik na het verschijnen van een nieuwe update zo goed als onmiddellijk en ik heb tot nu toe nog nooit problemen ondervonden tenzij ikzelf uit de bocht ben gevlogen omdat ik weer eens aan het experimenteren was.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de timeshift van de VU+ nou niet geweldig, duurt lang voor het beeld blijft staan.

dat is wat kort door de bocht. ;)

welke image?

automatische timeshift ?

instant timeshift ?

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...