Ga naar inhoud


ET9500 na eerste opstart blijft deze in booting staan.


hoek_keoh

Aanbevolen berichten

Vandaag de ET 9500 Xtrend binnengekregen en dacht deze 'even' aan te sluiten, want het is allemaal zo makkelijk. Helaas heb ik deze ervaring niet. Schotel hangt, met de oude  ontvanger keurig op 0 en 5 e uitgericht en beeld. ET9500 aan en helaas. Deze blijft op booting staan en gaat niet naar een menu. met de hand zoeken gaat wel, maar de rotor en de usuals....geen idee. Is er iemand die me iets op weg kan helpen aub?

 

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook de vraag of het mogelijk is om via één kabel de twee tuners via een Disecq te laten werken. Ik bedoel dan, 1 kabel naar binnen. 3 discs via de Disecq te kiezen op tuner 1. Dan zou ik graag met de vierde van disecq de rotor met schotel aansturen. Of moet ik dan echt een tweede kabel naar binnen gaan voeren?  Weet iemand of dat gaat?

aangepast door hoek_keoh

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook geprobeerd hem eerst te flashen met software? Bv Pli?

 

http://openpli.org/download/et9x00/

 

En daarna Tuner B maar even op " uit" zetten en eerst Tuner A instellen met USALS.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uit jou omschrijving begrijp is dat de box wel opstart maar niet doorstart. Er is dus of geen image aanwezig of hij is corrupt.

 

Aangezien de box dus net binnen is zou ik eerst beginnen met een schone flash van bijv. OpenPli4 en dan eens kijken of zich het probleem heeft opgelost. Dit zou zomaar kunnen wanneer de buiten installatie ook in orde is.

 

Verder kun je met 1 kabel de beide tuner bedienen door het kleine doorlus kabeltje (wat meegeleverd zou moeten zijn) te gebruiken aan de achterkant van de box. Echt handig is dit niet maar het werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een softwareversie moet je bij opstarten al herkennen.

En dan kijken bij de tunerinformatie.

 

Als de afspraak is nagekomen, mag opstarten geen probleem zijn.

Te meer omdat je er dan ook vanuit mag gaan, dat hij na een flash uitgetest is.

 

Een menuknop moet je trouwens zelf indrukken. Daar gaat hij niet automatisch naartoe.

 

Ik weet ook niet wat je bedoelt met "op booting blijven staan".

Mogelijk moet je eerst wat zenders inlezen.

 

Misschien kun je eens beginnen met de fastscan functie voor Astra 1,2, 3 en Hotbird.

Ben je geen "instellingenwizzard" tegengekomen bij het opstarten? Druk eens op de menuknop.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Booting" bleef op de display staan. Bleef, want na de flash met open Pli 4.0 gaat de installatie wel verder.

Call me stupid, maar ik krijg de vanuit de derde ingang van de disecq de rotor niet aan de gang helaas.

aangepast door hoek_keoh

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...