Ga naar inhoud


kan motorola IPTV box streamen in LAN


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door EdjeKroketje,

Aanbevolen berichten


Als je nu de vrijheid van een Enigma-receiver gewend bent, bereid je dan maar voor voor een teleurstelling:

-Opnemen kan alleen 'in de cloud' waarvoor je ook nog eens extra moet betalen (opnamepakket) en de opnames zijn niet onbeperkt te bewaren.

-USB-poorten op de ontvanger zijn door KPN uitgeschakeld. Je kan dus geen externe usb-sticks of harde schijven aansluiten om eigen bestanden af te spelen, laat staan een NAS o.i.d.

-Zendervolgorde wordt bepaald door KPN, waarvan de logica mij totaal ontbreekt.

-Extra ontvanger kost €4 per maand. Kan dat technisch niet, omdat je bandbreedte niet toereikend is, dan kan je voor je 2e TV Digitenne krijgen. De €4 per maand blijf je betalen, ook al heb je al een DVB-T-ontvanger en smartcard.

-Streamen van/naar de box kan dus niet, maar daar heb je de app voor. Echter op mijn (tweede) TV of op mijn PC of op mijn laptop heb ik geen app.

-Uitzending Gemist ook alleen maar voor de gratis programma's, zoals nu al op OpenPLi.

-Geen extra diensten zoals hbbTV, (radio)streams van internet, YouTube enz.

-Geen zelf te installeren plugins meer (zoals autotimer)

Kortom TV kijken zoals de provider en mediabedrijven het willen en hoe meer mensen hierop overstappen of een CI+ module gaan gebruiken, hoe eerder dat dat de realiteit gaat worden.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970,

bedankt voor je samenvatting van de feiten

hoe en of wat jij doet op je ET9500 met dvb-s2 en dvb-t is geen voorwaarde

 

waarom zou ik niet IPTV voor speciale zender pakketten van KPN nemen en relevant betere 19,2 Oost  + 28,2 Oost FTA zenders de voorkeur geven t.o.v. die 23,5 Oost knal digitaal

 

jij hebt wellicht de kosten en de mogelijkheden niet echt goed vergeleken

 

ik bespaar daarmee 64 euro per maand

ciao

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970,

bedankt voor je samenvatting van de feiten

hoe en of wat jij doet op je ET9500 met dvb-s2 en dvb-t is geen voorwaarde

 

waarom zou ik niet IPTV voor speciale zender pakketten van KPN nemen en relevant betere 19,2 Oost  + 28,2 Oost FTA zenders de voorkeur geven t.o.v. die 23,5 Oost knal digitaal

 

jij hebt wellicht de kosten en de mogelijkheden niet echt goed vergeleken

 

ik bespaar daarmee 64 euro per maand

ciao

Huh?? Wat voor ongelofelijk duur pakket heb jij dan nu?

 

Ik betaal nu €17,45 per maand voor 20/1Mb ADSL2+ (glasvezel of VDSL is hier niet mogelijk) dan komt daar bovenop het TV-pakket.

Tja, als dat het TopHD-pakket is dan komt er €58,45 nog bij.

Maar TV via satelliet of Digitenne kan al vanaf 9,95 per maand en van alles daar tussenin.

 

Toegegeven, de zenderpakketten op kabel en iTV bevatten zenders in de pluspakketten die Kabaal Digitaal en Digitenne niet hebben, dus da's een voordeel (als je die wilt zien dan).

 

Maar wat ik alleen maar wilde aanstippen is geen vrije tunerkeuze bij iTV, wil je heel veel zenders dan sluit ik kabel niet uit (behalve UPC) aangezien ik die wel gewoon met mijn eigen receiver kan ontvangen. En dan te combineren met (FTA) satelliet en ev. DVB-T zodat je één receiver hebt, één zenderlijst en niet hoeft te switchen steeds.

 

Maar welke zenders wil je kunnen ontvangen? Wel/geen HD van belang? Welke kabelprovider is er in jouw woonplaats? En welke internetverbinding (snelheid) zou je willen?

 

Telefoon laat ik buiten beschouwing, want dat kan het goedkoopste via Delmonte (VoIP) of een simpel pre-paid op je mobiel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest even nadenken of ik je dat allemaal wil vertellen

 

 

Men hoeft me niet nogmaals te overtuigen van de sublieme Enigma2 receivers... zie voetnoot

Die blijft gewoon staan tot m'n schotel weggeroest is en ik er dan een nieuwe voor in de plaats zet ( :D dus die blijft gewoon)

 

(alle boeiende FTA uit buitenland was ooit oorspronkelijk ook de reden om een schotel op te hangen <> die zijn bij geen kabel en IPTV aanbieders te zien)

 

Men hoeft me ook niet te overtuigen betreffende de nadelen van een gesloten kijkbox ... zoals die motorola

Ik kijk nooit NOPpauw of SBS7

Ik kijk wel films (is echter niet separaat te bestellen HEEELAAAS )

De opnames van beperkte houdbaarheid (zo ook binnenkort via inschakelen van de CI+) is geen probleem.

Watch on Demand voor mijn films is echter prima, na de afwas klaar is om 22:00 uur kijk ik de film.

 

Ik krijg mijn NAS van QNAP gewoon weg niet vol met archief waardige films...

Zover is het al gekomen: het aanbod is zo groot dat je geen tijd meer hebt ze allemaal te zien, laat staan opgenomen films ook nog eens te archiveren (voor later? :grin:  )

separaat off topic:

Het archief- en verzamelbeestje Mens, dus dat opnemen is zwaar overgewaardeerd de laatste jaren door nieuwe opties die we niet nodig hebben.

(kijk ik 1x / kwartaal van eerdere jaargangen een film is het wellicht omdat ik onweer wolken boven mijn schotel heb)

Van opnames ook nog DVD's maken was ik al mee gestopt in 2005, dat doen nog steeds 0,5 miljoen Nederlanders voor de kat z'n kut.

(excuse my language)

 

De kwaliteit van al het uitgezonden materiaal is bovendien allemaal een pot nat bij de aanbieders behoudens de ondertitels en of audio/taal opties (die sowieso al ten prooi vallen aan bezuinigingen)

voetnootje***

Het consumer abonnement is echter veel flexibeler en beschermd dan mijn business agreement van voordien.

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen neemt,wat hij wilt om tv te kijken.Maar als iedere aanbieder gaat naar gesloten kasten,en dat zij kunnen kiezen,mede alsook de content aanbieders wat ik opneem en hoelang ik het bewaar,vind ik dermate triest.

Want wat vroeger heel gewoon was iets opnemen op een vh-s recorder,is dankzij de komst van pvr en on demand aanvragen een big business geworden,en daarmee wordt geflirt met het recht op een thuis copy.

Straks gaan de aanbieders/zenders nog eens bepalen wanneer je mag zappen,en dan is het hek helemaal van de baan.

Maar ja,ze doen maar,als ik niet meer baas ben over eigen buis,dan zoek ik wel een ander tijdverdrijf op.

Ik weet niet hoe die apps bij jullie werken,en of ze ook buiten het huis werken op 3G,maar dan is dan het weinige voordeel dat ik zie,van die providers met gesloten en dichtgetimmerde boxen.

Maar ik vrees dat we naar heel duur tv kijken zullen gaan,en dat we voor de anozelste dingen,die vroeger maar heel normaal was,onze portemonnee gaan moeten opendoen  :mad:  :(  :angry:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

(zo ook binnenkort via inschakelen van de CI+)

je hebt het goed gezien en gelezen sattv4iedereen

 

maar dat is wel de toekomst (hoe ze het in 't geniep langzaam doorvoeren en tot uitvoering brengen is een apart verhaal)

 

zo is de consument straks enkel nog afnemer van een discutabel product

zonder enige inspraak en inbreng voor verbetering

 

je kunt dus mooi weer spelen en blijven zuigen aan de tepels van een provider die zure melk levert

of je veranderd van tepel om eens een smaak verschil te proeven

of je stopt radicaal die zuignappen afhankelijkheid

 

dus ik neem nu een besluit

na jarenlang veel teveel te hebben betaald aan TV kijken

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We wijken wel af,en gaan een beetje off topic,maar het is gewoon treurig te stellen,dat vroeger opnemen (op een vhs-recorder) de normaalste zaak van de wereld was.

Maar nu we gedigitaliseerd zijn,en bijna iedereen een PVR heeft,wordt dit wederom gezien als een product zoals ze schrijven om er een melkkoe van te maken.

Zo vrees ik,dat we binnenkort niet alleen zullen "moeten" betalen om reclame te moeten zien,maar dan ook nog eens betalen om ze NIET te moeten zien.

Daarom dat ik net zoals tonskidutch een beslissing heb genomen,om mij niet verder te laten uitmelken door al die aanbieders die zure melk aanbieden.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...