Ga naar inhoud


Ubuntu 14.04 opstartbare Multiboot USB stick


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat ik nog wel eens gevraagd wordt om bij gebruikers naar een niet goed functionerende of gecrashte laptop te willen kijken heb ik gisteren d.m.v. YUMI een Multiboot opstart USB stick aangemaakt.

Daarop heb ik Ubuntu 14.04 geïnstalleerd en zodra ik met deze USB stick een laptop opstart krijg ik de keuze tussen het opstarten van het locaal geïnstalleerde OS of Ubuntu.

De op de USB stick geïnstalleerde versie is de Ubuntu Desktop AMD64 versie dus geschikt voor alle 64bits laptops / PC.

 

Mijn vraag is nu of ik met deze 64 bits Ubuntu versie ook 32 bits laptop's kan opstarten, m.a.w. kan ik dan ook alle Linux functies / programma's gebruiken die op een 64 bits apparaat aanwezig zijn?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

nee. Andersom kan wel, als je een 32 bits variant zou maken, die krijg je wel gestart op 64 bits machines. Als je een oude pentium M of celeron based machine hebt kan je het echt vergeten om een 64 bits operating system aan de praat te krijgen. je zult een melding krijgen dat linux niet gestart kan worden omdat de hardware niet 64 bits aan kan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...