Ga naar inhoud


Linux remote desktop vraag


bigtwin

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om, i.p.v. een dikke laptop, een desktop pc aan te schaffen, die erg snel is.

 

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een config, als een snelle pc in de meterkast, en dan een lichte laptop, met een remote desktop, vanaf die snelle pc, op de laptop.

 

Werkt dat goed op de laptop, met alles? Ook video bewerking moet dan mogelijk zijn, geen games. Werkt dat op een remote desktop ook goed? En welke remote desktop software is daar het meest voor geschikt?

 

Of zitten daar toch wat minpuntjes aan?

 

Het geheel gaat natuurlijk over een Linux omgeving, bij voorkeur Ubuntu, maar als een andere variant beter is, ben ik daar ook in voor.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Nee, via een remote desktop sessie heb je altijd vertraging en is dus niet geschikt voor videobewerking, of je moet het prettig vinden naar schokkende beelden te kijken :D

 

Onder linux wordt gewoon gebruik gemaakt van een VNC server/client.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je toch linux wilt zou ik eens kijken naar freenx. Of citrix xendesktop, of een esx variant die ook de gpu aan een virtual machine kan mappen. Kost wat, maar dan hebbie ook wat :)

 

Ik zou gewoon voor een dikke laptop gaan, die werkt altijd supersnel, waar je ook zit. Zo'n client server oplossing is aardig, maar als je een keer onderweg bent moet je het zonder performance doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...