Ga naar inhoud


elektro power save app op vu duo2 en ultimo


alfred de witt

Aanbevolen berichten

om sluipvermogen tegen te gaan ben ik mijn standby vermogens aan het meten en heb bij de ultimo gemiddeld 30,5 watt gemeten voor ontvanger + tv.  Omdat deze ontvanger alleen tussen 19h en 23h gebruikt wordt heb ik deze app geinstalleerd maar hij lijkt onstabiel, eergisteren startte hij niet op, gisteren starte hij op maar ging hij niet in standby ( wel aangegevne in menu) en bleef hij incl. de tv lange tijd aanstaan. Voorlopig nog geen besparing maar is de app instabiel of staat er iets niet goed ingesteld.

Standby na inschakelen staat op ja, tijd op 3 min,  uren lijst over 2 weken heb ik exact dezelfde tijdstippen ingevoerd of maak ik hier een fout ?  Hij moet maar maar 1x per dag aan en daarna uitgeschakeld worden!

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik gebruik Elektro Power al 3 jaar en bij mij functioneert die uitstekend.

Het is aan het begin inderdaad wel even zoeken.

 

Ik gebruik deze plugin om de SOLO2 om 0.30 uur in de diepe slaap te brengen.

Inschakelen doe ik zelf maar dat veranderd niets aan de instellingen.

Je hoeft overigens de uren maar èèn week te programmeren dus van maandag tot en met zondag en dan alleen Profile 1 te activeren.

Hierbij mijn instellingen, zie bijlage.

post-37183-0-73461000-1403796275_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen,

Wat vul je dan in bij de 2e week bij start en stop ?  Als er tijden staan dan schakelt hij daar toch op ?

Overigens staan mijn instellingen gelijk aan die van jou alleen de timer staat op 3 min.

Ik zal vandaag en morgenochtend opletten hoe eea opstart. Stoppen lijkt goed te gaan.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik gebruik zelf de autoshutdown. Als mijn duo2 een half uur standby staat gaat hij vanzelf naar deep standby, en na 22:00 uur als de box idle is gaat hij ook in deep standby. Zo te zien zet de elektro power je box hoe dan ook op een bepaalde tijd naar deep standby, maar als je dan dus nog een opname hebt lopen, dan gaat dat dus mis?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als een opname bezig is of s' nacht geprogrammeerd staat moet hij uit de deep stand by komen.  Zojuist is de ultimo uit de deep stand by gekomen maar hij gaat daarna niet op stand by en blijft dus gewoon aanstaan. Ik heb de uren bij de 2e week nu allemaal op 00.00 gezet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uren voor de 2e week hoef jij niet in te vullen omdat die alleen actief worden als je Profile 2 kiest, zolang de 3e regel (Profielen alternerend activeren) op Nee staat.

 

Ik begrijp alleen jouw beweegreden nog niet.

Als de DUO2 in de diepe slaap zit en een opname start dan haalt de Timer de DUO2 toch uit de diepe slaap, daarvoor heb je toch geen Electro Power voor nodig.

 

Ik heb het zelf eens werkend gehad, nadat de VU via Elektro Power uit de diepe slaap werd gehaald ging die daarna in de gewone stand-by.

Op dit moment gebruik ik die optie niet maar het moet kunnen.

Dus even wat experimenteren met de regels 4, 5 en 6.

 

Misschien heb je ook nog iets aan deze link http://wiki.blue-panel.com/index.php/Elektro

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, als een opname bezig is of s' nacht geprogrammeerd staat moet hij uit de deep stand by komen.  Zojuist is de ultimo uit de deep stand by gekomen maar hij gaat daarna niet op stand by en blijft dus gewoon aanstaan. Ik heb de uren bij de 2e week nu allemaal op 00.00 gezet.

als hij in deep standby staat snap ik dat het ding wakker wordt en aan de slag gaat, maar als ik zo zie wat die elektro plugin doet en jouw opname is bezig en loopt tot een half uur na de deadline die jij hebt ingesteld dan lijkt het mij dat je dan een half uur van je opname mist.

 

stop forceren (zelfs als niet in stand-by) = Ja -> als de deadline is verstreken ga ik in deep standby, ook als je box niet in standby staat (en wellicht bezig is nog met een opname), tenzij je die optie uitstellen als hdd actief is gebruikt.

 

Wat Jurgen zegt lijkt mij ook, als je 1 profiel hebt ingevuld, en niet hebt opgegeven dat je die profielen afwisselend wil gebruiken zal hij gewoon de volgende week hetzelfde doen als deze week.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, duidelijk mbt profile 1 en 2. Deze ochtend schakelde vu duo2 in en ging naar standby dus dat ging goed, vanavond de ultimo afwachten of deze ook in stand by schakelt na het ontwaken. Dan heb ik nog een db 7025 waar de plug in geinstalleerd moet worden.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen van de ultimo en de duo 2 staan exact gelijk maar de ultimo komt uit de deep sleep en gaat vervolgens niet in standby maar blijft aan staan ? bi de duo 2 werkt het nu perfect. Kan er bij de ultimo een verkeerde instelling staan in menu of wellicht in de cec hdmi app ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...