Ga naar inhoud


Extra kaart flink duurder


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik begrijp ook niet waarom de M7-club (CD, TVV, Telesat) zoveel geld wil voor een smartcard die enkele centen kost om te produceren. Niet alleen moet je die eerst apart aankopen voor €70, maar je moet die ook nog gaan halen bij een dealer enz.

Buiten de Benelux zit de smartcard gewoon bij het abonnement (meestal volledig gratis of voor maximum 10 of 15 euro), bv Sky UK, Canalsat Frankrijk, Sky DE, en wordt die gewoon naar je toegestuurd bij het afnemen van het abonnement.

Maar ja, M7, alles om bij de klant te graaien ;-)

aangepast door FrankAdem
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat het geld kost, is normaal.

Dat het zoveel gaat kosten, kan eenzijdig gewoon opgelegd worden aan de klant.

Dat men die "paar" slimmekes die bellen met CDsatelliet iets tegemoet wil komen, is ook begrijpelijke klantenbinding... (het moet dan wel ook voor lange tijd gelden)

Men zal zeer zeker beter inzicht hebben in de hoeveelheid van tweede en/of derde kaarthouders bij CDsatelliet zelf, dan hier op sat4all.

 

Dus ons speculaas, specualaties over de kwestie voor nieuwe klanten ten opzichte van oude bestaande klanten is glazenbol kijken.

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hieruit blijkt dus wederom dat CD toch echte een ballentent is.

 

Want wie zegt nu dat jij die kaart via MP hebt verkregen en niet op een of andere vage wijze?

 

Wat zijn we toch in een rare wereld terecht gekomen waarbij we vinden dat zo ongeveer iedereen denkt dat hij de plicht heeft voor politieagentje te spelen, of in elk geval hulpagent. CanalDigitaal moet zich gaan drukmaken of iemand een tweedehands ontvanger met kaart wel eerlijk gekocht heeft, hier op dit forum wordt mensen al op de vingers getikt als ze praten over het uitlezen van een kaart of het gebruiken van een BISS code al is die door de betreffende omroep zelf naar een gebruiker gestuurd, op zich geen dingen ide enigerlei wet verbiedt, het wordt steeds gekker!

 

Zou het niet 1000x normaler zijn als CanalDigitaal er gewoon vanuit ging dat de houder van de kaart de rechtmatige bezitter is door het uitermate simpele feit dat als iemand bestolen zou zijn hij de diefstal van die kaart dan maar bij CD had moeten melden? Als het om een geldige kaart ging zou dat in vrijwel alle gevallen zijn gebeurd omdat niemand een abonnement blijft betalen zonder er iets aan te hebben. En als het een verlopen kaart is dan is het geen abonnee meer van CD. De buren van die vrienden van ons waarvan die ontvanger met kaart kwam zijn al jaren geleden geëmigreerd, geen idee waarheen, maar ook als iemand bijvoorbeeld overlijdt, moet je het dan normaal vinden dat je een hele dure overlijdensacte zou moeten gaan laten maken om dat verdomde kaartje nog te kunnen gebruiken?

 

Komop mensen, Nederland is weliswaar een steeds repressiever en wantrouwiger land geworden maar er zijn grenzen, ook hier! Het is helemaal NIET normaal dat een privè club als CanalDigitaal wel even voor autoriteit gaat spelen en doet alsof het hun taak is te controleren hoe je aan een kaart kwam. Dat is alleen en uitsluitend van toepassing als de bestolene daarvan bij hen aangifte deed. De rest is echt kul en belangrijkdoenerij om niets.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hieruit blijkt dus wederom dat CD toch echte een ballentent is.

 

Want wie zegt nu dat jij die kaart via MP hebt verkregen en niet op een of andere vage wijze?

Je bedoeld als de kaart gejat is? Nou ga daar maar eens even over nadenken wat je moet doen als je kaart vermist of defect is.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Mojo, nu schrijf je met het overnameformulier maar in je vorige bericht schreef je met bellen en daar geloof ik helemaal niets van. CanalDigitaal wil namelijk altijd een handtekening van de nieuwe eigenaar hebben zodat zij kunnen aantonen dat er een contract is gesloten wat minimaal 1 jaar is.

 

Ik sta ook helemaal achter het laatste bericht van Jürgen, het moet niet kunnen.

 

Ja hoor gewoon bellen. Daarna het overnameformulier ingevuld. Juist jij, Sprietje, weet toch dat je het moet melden als je kaart gejat is. Wat gebeurt er met een kaart die als gejat/vermist word gemeld????

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld als de kaart gejat is? Nou ga daar maar eens even over nadenken wat je moet doen als je kaart vermist of defect is.

 

Dat staat daar niet, ik schreef op de een of vage wijze en dat hoeft dan niet gejat te betekenen.

In feite is het niet belangrijk hoe een op naam staande kaart bij een andere persoon terecht komt, het gaat om het feit dat een kaart op iemands naam staat, dus dat is de rechtmatige eigenaar en het mag nooit zo zijn dat CD de kaart dan zonder enige toestemming van de eigenaar op een andere naam gaat zetten.

Het is jammer van die kaart maar die mag dan simpelweg niet meer aan het verkeer deelnemen maar dat weet jij natuurlijk ook donders goed ;)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rechtmatige eigenaar is diegene die de kaart op legale manier heeft verkregen.

Dat kan dus door de kaart te schenken of te verkopen.

Of de kaart nu wel of niet geregistreerd op naam van de nieuwe eigenaar staat bij CanalDigitaal doet daar niets aan af.

Voor CanalDigitaal is dat ook helemaal geen issue, voor CanalDigitaal is alleen maar belangrijk waar de rekening geïnd kan worden. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dat al wel duidelijk was in mijn eerdere bericht.

 

De eigenaar van de kaart is NIET CanalDigitaal.

Die heeft hem weliswaar verkocht en geleverd maar door daar  (veel te veel)  €€€ voor te vragen is de kaart van eigenaar gewisseld..

De eigenaar van de kaart kan de kaart weggeven, verkopen en zelfs weggooien.

Om de rekening van het abonnement naar het juiste adres te sturen heeft CanalDigitaal de gegevens van de nieuwe eigenaar nodig.

Plus, er kan nog een oud contract lopen, dat zal door de nieuwe eigenaar overgenomen moeten worden.

De commerciële belangen van CanalDigitaal worden door de registratie gediend, niet de eigenaar kwestie ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat daar niet, ik schreef op de een of vage wijze en dat hoeft dan niet gejat te betekenen.

In feite is het niet belangrijk hoe een op naam staande kaart bij een andere persoon terecht komt, het gaat om het feit dat een kaart op iemands naam staat, dus dat is de rechtmatige eigenaar en het mag nooit zo zijn dat CD de kaart dan zonder enige toestemming van de eigenaar op een andere naam gaat zetten.

Het is jammer van die kaart maar die mag dan simpelweg niet meer aan het verkeer deelnemen maar dat weet jij natuurlijk ook donders goed ;)

Nu ben ik toch benieuwd wat jij dan met "op de een of andere vage wijze" bedoeld.

 

"het gaat om het feit dat een kaart op iemands naam staat, dus dat is de rechtmatige eigenaar"

 

Dat zie je dus helemaal verkeerd. Juridisch ligt dit heel anders.

 

Maar.... CD kijkt alleen of de kaart niet als gestolen geregistreerd staat in hun administratie. Ook kijken ze of er geen betalingsachterstand is. Daarna kreeg ik het advies gewoon de overnameformulieren in te vullen en dat het dan wel goed zou komen. En dat kwam dan ook goed.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2e kaart opgezegd. Zoals ik gelezen heb in dit forum, is de smart wi een optie. Ik heb inmiddels wel wat gegoogled, oa de bij de fabrikant en totaal tv. Nu blijf ik toch met een aantal vragen zitten:

Zullen mijn ultimo en duo (met softcam) en openpli4 hiervoor geschikt zijn. Komen er nog andere kosten bij (moet ik nog andere hardware kopen of zijn er nog abonnement kosten aan verbonden).

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet te voorspellen of een SmartWi goed met bepaalde apparatuur samenwerkt. Daarom leen ik mijn SmartWi regelmatig uit aan bekenden van me die er ook een willen aanschaffen en dat is dan ook nog niet in één dag bepaald want soms gaat het 4 weken goed en dan ineens een paar dagen dat het beeld af en toe even blijft staat of zelfs dat je de ontvanger even uit en opnieuw aan moet zetten. En dan gaat het weer voor lange tijd goed.
Met mijn eigen ontvangers (Inverto Scena 5M) werken ze perfect. Nooit enige hapering.
En nee, je hoeft voor een SmartWi of Clone+ geen abonnement te betalen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een andere vraag die je jezef moet stellen is of je het risico wilt lopen iets te kopen wat misschien t.z.t. niet meer werkt.

De vraag is hoe lang Canaldigitaal het gebruik van de smartwi toestaat en wanneer zij dit technisch onmogelijk gaan maken.

 

Mijn kelder staat al te vol met gadgets die kort nadat ik ze aanschafte niet meer te gebruiken waren.

(Iemand nog interesse in een Luxscript decoder?)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...