Ga naar inhoud


draadloze verbinding valt steeds uit


gerrit B

Aanbevolen berichten

Sinds afgelopen week valt telkens mijn draadloze verbinding op mijn PC uit.

Dus al een nieuwe USB adapter gekocht maar nog steeds hetzelfde probleem.
Als ik ga zoeken naar deze storing dat is het dat het modem gereset moet worden en de software het draadloze deel uit kan zetten, maar beide is niet het geval.

Mijn laptop die er naast staat houdt nl. wel gewoon verbinding en het uitschakelen van het drl gedeelte heb ik bij de eigenschappen nl. al uit gezet.

 

Wat mij opvalt is dat ik tijdens het typen plots een ping hoor, dan is mijn cursor plots weg en druk ik 1 toets extra in dan is ook plots de drl verbinding weg.

Klik ik er op en zeg het problemen oplossen dan komt er wel te staan dat de drl. verbinding handmatig is uitgezet.

Klik ik op dat deze weer aan gezet moet worden dan werkt ook alles weer maar soms naar 10 toetsaanslagen hetzelfde probleem weer.

 

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Is het mijn drl. muis die problemen geeft (ik ben erg gehecht aan mijn oude TrackBall) is het het toetsenbord of toch ergens wat rommel opgelopen?

Bitt defender heb ik alles al na laten lopen maar die zegt dat er niets aan de hand is en laat ik super antispyware er overheen lopen dan worden er wel cookies opgeruimd maar het probleem blijft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist anti-malware er overheen laten lopen. Die vond wel wat uit regpro (wat al de nodige tijd is verwijdert) maar geen oneclick.

Daarnaast bestaat het probleem nog steeds, soms kan ik een hele lap tekst typen zonder problemen de volgende keer is na 15 letters het al weer van ping en is de verbinding er al weer uit.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de router stuk zou zijn dan zou de verbinding op mijn laptop ook weg moeten vallen maar daar kan ik rustig een hele dag op aan het werk zijn zonder dat de verbinding wegvalt.

Kijk ik via de software van de USB adapter, dan ben ik van de 8 andere die ik kan ontvangen ook de enige in de buurt die kanaal 10 gebruikt.

 

Volgens mij moet het dan ook iets in mijn PC zijn want ook de kinderen maken de gehele dag gebruik van de router en als hun telefoon uitvalt, nou kan je vertellen dat het dan oorlog is. :)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander kanaal selecteren, ik heb bij een klant wel eens zeer lokaal storing gemeten van een desktop pc.

2 meter verder was de storing al niet meer te meten.

Als die desktop pc werd uitgezet was de storing ook weg. Ik vermoedde daarom dat dit bv uit de voeding kwam.

Storing was bij die klant niet breedbandig vandaar mijn suggestie om kanaal te switchen en kijken of dit resultaat heeft.

Staat wireless nu bv op 1 ga dan naar 5, 9 of 13.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop en PC staan naast elkaar en hooguit 5m van de router met 1 houten vloer er tussen en 1 stenen wand.

Op de PC een ontvangst van 5 blokjes op de laptop 3 blokjes.

Laptop uitzetten geeft geen verandering.

Andere apparatuur naast de monitor is er niet binnen die 5m (op een paar halogeenlampen op 230V na)

Van plek veranderen geeft geen resultaat

Zojuist van kanaal 10 naar kanaal 7 gegaan (ondanks dat de router aangaf dat 10 beter zou zijn) maar ook dat zonder resultaat.

USB adapter ook al dmv. een verleng usb kabel aangesloten, zodat deze verder van de PC af staat, maar ook geen resultaat.(tijdens dit berichtje al 2 keer de wireless weer aan moeten zetten)

 

Bij het fout zoeken staat dan de melding dat het draadloze deel handmatig is uitgezet.

Maar naast wat toetsen indrukken gebeurd er niets, hoor het de bekende ping dan is mijn cursor weg en druk ik nog 1 toets meer in dan is de verbinding ook weg.

 

Enige verschil wat ik kan bedenken met voorheen is dat normaal het toetsenbord op een uitrekblad stond en ik deze nu, door een ongelukje en tot het gerepareerd is, tijdelijk even op mijn knieën heb.(bekabeld toetsenbord)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me meer een probleem met je usb poort driver. Gebruik eens PCI-Z en laat eens zien wat er in de computer zit qua hardware. Je krijgt dan zoiets:

 

PCI-Z-ScreenShotWin8PE-Errors.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit de oorzaak niet in de techniek maar softwarematig.

Van wat je beschrijft lijkt het er verdomd veel op dat iets bewust de wireless uitschakeld en moet ik me ook aansluiten bij eerdere opmerkingen dat er op de achtergrond een vervelend stuk software je wireless uitschakeld.

Ik snap alleen het nut er niet van, zelfs als het malware is, vervelend doen om vervelend te kunnen doen?

 

Als je nog ergens een losse disk hebt liggen: die er ff inzetten, os er opnieuw op en kijken of wireless dan weer stabiel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met PZI krijg ik dit

 

post-32015-0-42922700-1405464362_thumb.jpg

 

Verder ook geen software geïnstalleerd, geen meldingen van een of ander gehad.

Bittdefender geeft niet aan dat er drivers geüpdatet moeten worden oid.

 

Anti-malware zegt dat er geen bedreigingen zijn.

 

met Super anti spyware de laatste cookies verwijdert.

 

Maar alles zonder resultaat, het enige is dat ik nu na Super Anti Spyware overal overal weer wachtwoorden ed. in mag gaan voeren.

 

Volgens mij wel een update gehad van windows 7 terwijl de laptop nog op XP draait (omdat sommige software niet onder windows 7 wil draaien)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt verschillende USB poorten geprobeerd?

 

Wordt niet je USB uitgeschakeld?

 

Trek alles er eens uit behalve je USB wifi stick?

 

Als je WiFi wordt uitgeschakeld, kijk eens naar "Apparaat Beheer - Netwerk Adapters - je Wireless NIC rechts klikken en op eigenschappen klikken - Stroom Beheer? - Computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen".

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...