Ga naar inhoud


Vu+Uno met OpenPli crasht na een tien minuten full HD video


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Op mijn slaapkamertje staat nog steeds een Vu+Uno, geupdate met de laatste OpenPli.

Het toestel is gemount met de harddisk van de Ultimo in de woonkamer en ook met de Harddisk in mijn Qnap NAS TS221.

 

Als ik tv kijk op de Uno middels remote stream convert, geen probleem. Bekijk ik op de Uno de opnames gemaakt op de Ultimo, geen probleem.

Bekijk ik nu opnames op de Uno komende van de NAS, slaat de Uno bij Full HD opnames na ongeveer 10 minuten compleet vast en bij SD opnames na een drie kwartier. Je moet de Uno dan echt met de hoofdschakelaar aan en uit zetten.

 

Het vastlopen gaat ook in stapjes: eerst zie je de teller op het display niet meer optellen, vervolgens verdwijnt de ondertiteling (SRT bestand) van beeld, dan blokkeert het beeld en wanneer het geluid er ook mee stopt zit het toestel muurvast.

 

Heeft steeds prima gewerkt. Bij mijn weten is dat probleem nu zo een maandje of 3 aan de gang.

 

In mijn woonkamer staat een Zappiti mediaspeler welke ongeveer op dezelfde manier gemount is als de Vu+. De Zappiti blijft lekker doorspelen.

 

wat kan er hier mis lopen?

 

tnx,

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


is de NAS in een LAN netwerk opgenomen

is de Uno in hetzelfde LAN netwerk opgenomen

is er een wifi in between

is er een router als switch

is er een gigabit switch gebruikt

 

wat zegt df -h

wat zegt free

 

lijkt op een cumulatief geheugen probleem veroorzaakt door de netwerkstream 10~100~1000Mbit

speelt de Ultimo wel goed af over HETZELFDE netwerk (aansluiting - locatie - plek) ???

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens afwezigheid van mijnentwege en verwachting van zwaar onweer deze namiddag is die Uno eventjes uit het stopcontact gehaald, maar kan al even mijn netwerkconfiguratie uitleggen.

 

De Ultimo gaat over een gigabit switch naar een Zyxel router (geen idee of dat een gigibit is, zou ik moeten opzoeken. type is NBG-419N).

De Uno gaat rechtstreeks naar die Zyxel router.

De Qnap NAS gaat over een andere gigibit switch naar de Zyxel router.

 

Die mediaspeler van Zappiti hangt dmv dezelfde gigibit switch als de Ultimo aan de Zyxel router.

 


speelt de Ultimo wel goed af over HETZELFDE netwerk (aansluiting - locatie - plek) ???

 

Ik denk dat je de Uno bedoelt? Ik heb de NAS nu nog niet naast de Uno gezet dmv een switch oid. In principe beginnen alle ip adressen na die router met 192.168.1.xx. Heb ook aan alle randapparaten in de LAN een vast IP adres gegeven behalve die Zappiti mediaplayer dewelke het eigenlijk goed doet.

 

Op diezelfde router staat ook een Wifi accespoint, maar dit wordt niet gebruikt voor de ontvangers noch voor de NAS.

 

Ik geef zo snel mogelijk nog jouw commando's in .

 

bedankt al

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

het commando "free" geeft als antwoord: "applet not found"

 

 

het "df -h" commando:

 

root@vuuno:~# df -h                                                            
Filesystem                Size      Used Available Use% Mounted on             
ubi0:rootfs              98.8M     63.5M     35.3M  64% /                      
devtmpfs                134.3M      4.0K    134.3M   0% /dev                   
tmpfs                    64.0K         0     64.0K   0% /media                 
tmpfs                   134.4M    248.0K    134.1M   0% /var/volatile          
//192.168.1.xxx/harddisk

                        931.2G    304.9G    626.4G  33% /media/net/harddiskmovie
//192.168.1.xxx/multimedia                                                     
                          2.7T      2.0T    702.9G  74% /media/net/multimedia

 

 

Commando's gegeven als de Uno in stand-by staat.

 

Kan het zijn dat heel die heisa komt door OpenPli 4? Ik herinner me plots dat ik voor de gein enkele maanden terug eens OpenPli 4 geïnstalleerd heb. Nu ik na maanden weer series in mijn bed bekijk vanop de NAS ondervind ik dat probleem eerst. Denkelijk is er bij OpenPli 3 nooit een probleem geweest (echter niet volledig zeker)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

RaveMaus,

ik ga het zeker niet voor je uitzoeken wie 10-100-1000 Mbit is

dat doe je liefst zelf UIT eigen Interesse

Want dat kan wel degelijk problemen veroorzaken indien die switch en of router niet kan omgaan met de aangeboden snelheid.

 

daarnaast is het mogelijk dat een opname niet correct op disc staat, dan speelt die ook op geen enkele receiver en of pc

 

ik heb geen herinnering of "weet" van zulke bugs in Openpli 4.0

dat zouden er vast meerdere gebruikers hebben gehad en gemeld

 

maar om het even te vereenvoudigen,

als je als test de NAS naast je slaapkamer receiver inplugt in een 10-100-1000Mbit switch, heb je dan die crashes ook?

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig Tonski ;) , het is helemaal niet de bedoeling dat je dat gaat uitzoeken hoor. Ik kon het zondag even direct niet vinden en met een zeurend vrouwtje achter mij had ik even de tijd niet op het op te zoeken.

 

In alle geval weet ik nu meer: het is geen gigabit router, maar maakt het absoluut niet uit (ik was trouwens bijna zeker dat het onder die netwerkconfiguratie ooit gewerkt heeft). Zonet geprobeerd de NAS en de VU+Uno tezamen aan te sluiten op een gigabit switch en het crasht nog op net dezelfde manier en even snel.

 

Nogmaals ter duidelijkheid: de bewuste opname(n) die crash(t)/(en), spelen perfect af op een PC en op mijn mediaplayer. Lijkt me sterk dat de opname de oorzaak is, ook omdat alle videofiles het allemaal doen. Constante is wel dat de opnames vanop de NAS problemen geven en die op de VU+Ultimo staan niet.

 

Nog tips?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel ik heb één antwoord niet gehad, of de VU+ Ultimo op NAS "niet of wel" crasht met die opnames en op dezelfde plek

 

het kan zijn dat je een automount gebruikt via CIFS/samba <OF> NFS

 

aan het commando in telnet > mount< dat je opschreef herken ik het niet

we kunnen mounten via

netwerkbrowser

auto.network

fstab

of manueel per telnet

 

enkele niet geupgrade en geupdate versies werken niet met NFS

 

hoe is het bij jou?

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dan geef ik dat meteen: de Ultimo doet het feilloos (met de ondertiteling in het midden van het beeld, want die draait op VTI).

Misschien ook nog handige info: de Uno crasht op willekeurige plekken.

 

Eergisteren heb ik nog een update gedaan naar de laatste OpenPli.

 

De mount stond in CIFS. Ik heb het zonet eens naar NFS gezet en in dit geval krijg ik een ander fenomeen: het beeld bevriest van de ene op de andere moment, geluid valt weg op hetzelfde moment en de blauwe bolletjes links bovenaan beginnen te draaien. Een minuutje later springt de ontvanger terug naar het live tv beeld.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijna hetzelfde probleem voorgehad,echter weet ik niet of dit bij jouw het geval is,kan je eventueel eens bekijken.

Wat gebeurde er?ik bekeek een film (zonder srt bestand) via de nas.In de nas was er ingesteld,dat de schijf na 5 minuten in spindown ging.Blijkbaar was de verkregen data voldoende,om die 5 minuten spindown te verkrijgen,en viel de schijf stil.Toen mijn vu duo terug data vroeg,moeste de harde schijf op toeren komen,om dan data af te geven.Blijkbaar was die tijd te lang voor mijn vu duo en ging gaan craschen.De data kwam te laat.Toen ik gesleuteld had aan die spindown tijd,was het probleem minder.andere multimedia speler hadden daar geen last van.Misschien kan je dit eens testen/controleren,maar het kan perfect mogelijk zijn,dat het probleem bij jouw anders is,maar je weet nooit,of mijn probleem oplossing ook de uwe kan zijn. suc6.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag dit topic afgesloten worden. Het ligt niet aan de Vu+ Uno, sorry jongens.

 

Ik heb bepaalde full HD opnames ooit afgespeeld met mijn mediaplayer en die werkten feilloos. Later speelde ik één van die opnames af op de Vu+Uno en dan trad het fenomeen op waar dit topic over gaat.

 

Eergisteren een aflevering van die serie proberen te bekijken op de Uno, met de bekende gevolgen. We waren het zo beu, dat we de boel maar zo gelaten hebben om gisterenavond dezelfde aflevering in de woonkamer op de mediaplayer opnieuw te bekijken. Kwestie van zeker te zijn en de opname vloeiend te bekijken.

 

Blijkt dat de mediaplayer exact dezelfde kuren vertoont. De opname op stick gezet en dit loopt prima zonder crashes.

 

Later voor de veiligheid nog eens een full HD opname komende van de harddisk van de Vu+Ultimo gestreamd en dit liep probleemloos.

Lijkt mij dat het probleem zich dus in de NAS bevindt...

Dit werkt al jaren probleemloos, ik vraag me dus af wat er hier kan schorten.

 

Maar goed dat zijn vragen voor op een ander forum.

 

Bedankt voor al jullie hulp

 

@sattv4iedereen: jouw oplossing mocht ook niet baten :(  die instelling heb ik gisterenmorgen al gewijzigd.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik ben blij dat het in ieder geval niet aan de UNO ligt, maar toch...

jammer dat we de NAS nog eens moeten aanspreken, die jarenlang tevreden resultaat leverde.

 

heb twee suggesties voor je

1

ik heb een TS239ProII en daarvan is een netwerk aansluiting stuk... (ja gewoon doet het niemeer op 1000Mbit)

gelukkig heb ik twee netwerk aansluitingen dus ben na zoekwerk met enkel inpluggen weer helemaal tevreden...

dat zou je moeten kunnen zien aan de kleur van de ledjes

2

en anders is het toch een kwestie van de firmware die je hebt draaien op de qnap (ik heb er de qts 4.1.0 op)

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NAS die ik heb is de TS221 en die draait effectief sinds kort ook op qts 4.1.0. Heb hem geupdate vanwege mijn probleem, maar leverde dus geen resultaat op.

 

De twee ledjes aan de netwerkpoort (1 in mijn geval) knipperen vrolijk onregelmatig en vermits ik data van en naar m'n pc kan sturen tegen de vroegere snelheden lijkt me die wel ok.

Wat me de laatste tijd wel opvalt... Nu het netwerk moeilijk doet, ben ik alles weer op stick aan het zetten voor het in de mediaplayer geploft wordt. Als ik wat copieer van de NAS naar stick (ik steek de stick in mijn pc), neemt ie halverwege de bestandsoverdracht een half minuutje pauze. Dat was vroeger ook niet het geval...

 

Er zit nog wel een switch tussen voor heel het boeltje naar de router gaat. Die kan ik er nog eens tussenuit halen. Weer even wachten dan, want we kijken elke dag geen film vanop de NAS. Vrouwen... ;)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...