Ga naar inhoud


HDD spint op tijden bouquet kiezen


seninha

Aanbevolen berichten

NU de VU in de woonkamer staat (gebruikte hem eerst om te streamen naar een HTPC met XBMC) valt me op dat de HDD begint te spinnen zodra ik door mn bouquets af loop.

 

Is er een manier om dit tegen te houden? Omdat dit gebeurt ga ik er van uit dat bouquets nu op de HDD staan en daarom deze opstart.

Vraag me dan af waar deze bewaard worden als je GEEN HDD er in heb?

 

Tweede vraag: hoe kan ik PIP aan en uit zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


of je zet picons en EPG op een usb stick.Weet niet of het op een VU slim is dat in het al kleine flash geheugen te zetten.Behalve op de DUO2.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je zet picons en EPG op een usb stick.Weet niet of het op een VU slim is dat in het al kleine flash geheugen te zetten.Behalve op de DUO2.

nu ja, weet niet of het slim is picons te gebruiken :D (ik vind het maar helemaal nonsens)

Maar indien je dat leuk vindt moet je het vooral niet laten en dan het liefst op een klein USB stickje (achter in het usb slot van de receiver)

als je even zoekt seninha, zul je drie a vier draajes vinden hoe je dat doet voor het Openpli image... die vragen waren er namelijk al een keer en dus ook beantwoord.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind de picons mooi in grafische EPG.Bij mij staan ze nu in de flash van de VU+ DUO2.Daar is toch ruimte  genoeg.EPG staat wel op een USB stikje achteraan de box.Moet die HDD niet telkens opstarten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

we weten maar al te goed dat er een en ander geoptimeerd kan worden op langzame machines

met USB stick voor EPG / swap / picons / backupsuite

dat kan overigens ook makkelijk op een externe schijf die elders staat > NAS

maar sommige NAS hebben ook een trage spinn-up en te weinig cashe geheugen

 

en dan zijn er veel mensen die "loading" in beeld krijgen en de receiver doet verder niets met de klikjes op de afstandbediening

 

ik denk dat de eerste vraag inmiddels al beantwoord is

de tweede vraag PiP picture in picture is via > menu instellingen systeem "aanpassen" vast te leggen of via je webinterface

 

op een oude duo (dus geen duo2) is dat traag, te traag als je het mij vraagt

dat is door het vrije geheugen en de CPU bepaald op die machines.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

NU de VU in de woonkamer staat (gebruikte hem eerst om te streamen naar een HTPC met XBMC) valt me op dat de HDD begint te spinnen zodra ik door mn bouquets af loop.

 

Is er een manier om dit tegen te houden? Omdat dit gebeurt ga ik er van uit dat bouquets nu op de HDD staan en daarom deze opstart.

Vraag me dan af waar deze bewaard worden als je GEEN HDD er in heb?

 

Tweede vraag: hoe kan ik PIP aan en uit zetten?

 

 

Maar waarom mag de HDD niet spinnen?.

Voor ik mijn Duo had, keek ik TV met een Topfield TF4000PVR en dit 10 jaar zonder problemen.

Daar kon je de HDD niet laten "slapen" als hij niet gebruikt werd.

Soms haal ik hem van de zolder en alles werkt nog tip-top.

 

Nu met de Duo, heb ik de instelling  staan op "altijd in bedrijf" en nooit een probleem.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, het is gelukt. Heb de Picons verplaats van de HDD naar usr/share/enigma2.

Nu eindelijk een stille decoder.

 

Emekil: Vind het namelijk erg irritant om de HDD te horen als het niet nodig is.

Ook al is het een 5400rpm HDD, trilling ervan wordt door de TV kast versterkt waardoor dit erg irritant wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, het is gelukt. Heb de Picons verplaats van de HDD naar usr/share/enigma2.

Nu eindelijk een stille decoder.

 

Emekil: Vind het namelijk erg irritant om de HDD te horen als het niet nodig is.

Ook al is het een 5400rpm HDD, trilling ervan wordt door de TV kast versterkt waardoor dit erg irritant wordt.

 

 

Van het laatste heb ik geen probleem, misschien een rubber matje er onder leggen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hdd is licht hinderlijk,als die in een slaapkamer staat,en zie het nut niet in om die altijd te laten draaien.Bij mij gaat die uit na 5 minuten.Helaas is die coolfan ook licht storend,maar ja,liever een licht lawaai,dan een oververhitte defecte vu duo  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

koelfan vervangen door een gelijkaardig exemplaar van Noiseblocker.Zijn muisstil en kosten amper een paar euro als je ze koopt via de bekende verkoopsite in UK.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...