Ga naar inhoud


Hoe instellingen wijzigen om alleen Astra3 te ontvangen met Single LNB?


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Een kennis van mij zit hier circa 30 km vandaan op een camping in Spanje en hij vertelde mij vandaag dat hij een probleem had met het instellen van zijn Philips DSR 7141/22 HD ontvanger.

Hij heeft op dak van zijn caravan een Kathrein BAS 60 schotel (Single LNB) staan en wil daarmee Astra3 ontvangen maar krijgt de instellingen op zijn Philips niet voor elkaar om Astra3 vast te leggen.

Naar mijn mening moest dat geen probleem zijn want ik heb zelf ook eenzelfde schotel op mijn caravan en ik kan zonder meer hier Astra3 mee ontvangen maar ik heb geen Philips.

Dit weekend wil ik even naar hem toe gaan en kijken of ik het voor elkaar krijg.

Ik ken echter de Philips helemaal niet en ik vraag me af of ik nu iets bijzonders moet doen de ontvanger op de Astra3 af te stellen.

De ontvanger functioneert nu prima op Astra1 en mijn kennis heeft een HD abonnement.

 

Kan iemand mij vertellen hoe de instellingen moeten staan en hoe die ingesteld moeten worden?

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een merkwaardige zaak. Een Bas 60 is gewoon een vlakantenne die dus altijd maar één satelliet tegelijk kan ontvangen.
Het zal met die Philips wel zo zijn dat bij diseqc 1.0 de Astra 19,2 een vaste positie heeft op 1 en de Astra 23,5 op 2 maar als je gewoon aangeeft dat er geen diseqc 1.0 gebruikt wordt, dan moet je toch signaal krijgen op de 23,5 als die vlakantenne daar op uitgericht is lijkt me zo?
Maar ja, ook ik heb niet zo'n manke Philips.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Jürgen

 

Zal ik het dan maar proberen om iets zinnigs over dit apparaat te vertellen.

Het punt is dat de 7141 geen Philips maar een Pace decoder is.

Dat zit zo.

Pace mocht de naam Philips tijdelijk gebruiken toen de satelliet divisie van Philips werd overgenomen door Pace. 

Daar heeft Pace niet veel plezier aan beleeft, maar dat ter zijde.

 

De Bas 60 is inderdaad een vlak schotel met 1 lnb dus slechts voor 1 satelliet geschikt.

 

De standaard instellingen zijn net als bij de andere M7 decoders.

A= 19.2

B= 23

C=28

D= 13

 

Om de basis instelling aan te passen moet de decoder terug gezet worden naar de fabrieks instelling.

Daar alleen, bij de eerste installatie is het mogelijk de diseqC instelling aan te passen.

 

Dus ... Menu

Instellingen

Satellietontvanger

Pincode= 1234

Uitgebreide instellingen

Fabrieksinstellingen, bevestig met OK

Heb geduld .......

Kies Nederlands

Kies HD Zenderlijst en wacht totdat de optie wijzig DiseqC instellingen verschijnt.

Kies wijzig DiseqC instellingen.

Selecteer DiseqC A met OK totdat er leeg staat.

Ga nu naar Astra 23 en bevestig met OK.

 

Indien je alles opgevolgd hebt staat nu Astra 23 achter DiseqC A

Ga nu terug met pijltje links en selecteer: Zenders zoeken met OK.

En Klaar is Clara, euu Jürgen natuurlijk. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is gelukt maar op de software kun je niet op aan.

Nadat alle instellingen waren aangepast stond DiseqC A op Astra3 en de signaalindicator op 5 blokjes, dus zou het moeten werken maar nee hoor.

Toen ik mijn Schwaiger SW-9002 had aangesloten bleek dat de schotel toch op Astra1 afgesteld was.

Hierna schotel echt op Astra3 afgesteld en probleem opgelost.

 

Dus de verwarring was dat mijn kennis in de veronderstelling was dat de schotel op Astra3 was afgesteld omdat de ontvanger dit aan gaf.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu staat Astra 23.5 op diseqC A en de signaal balk geeft een goed signaal aan terwijl de schotel op Astra 19.2 is uitgericht.?

Je maakt de vreemdste dingen mee met CanalDigitaal decoders, deze wist ik nog niet dus weer wat geleerd.

Heb je nog geluk dat je een semi professionele satfinder bij je hebt, anders wordt het ook voor jou nog een puzzel.!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...