Ga naar inhoud


Sinds ios 8.0 gaat iphone bij wifi in slaap-> skype onber.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

sinds de komst van ios 8.0, gaat de wifi na enkele minuten dat die niet gebruikt wordt in een soort slaapstand. Hij verdwijnt dus ook bij de geconecteerde wifi apparaten in de fritzbox.

Het probleem is echter, als die daar ligt, dus ook niet meer reageert als een skype oproep binnenkomt, en het gesprek onbeantwoord blijft. als ik ermee bezig ben, dan werkt alles als vanouds.

Merkwaardig genoeg is dan wel, als die in slaap/waak stand staat, de fon app, die samenwerkt met fritz, dan wel werkt. Je zou dan kunnen denken, dat avm hun fon app aangepast hebben aan de ios 8.0 ism. de fritzbox.

Kan je die wifi waak/slaap stand ergens uitzetten, zodat skype wel bruikbaar blijft?

Ik weet wel dat dit de nodige energie aan de batterij vraagt, dus gevolg eerder plat, maar dat was bij ios 7.XX ook zo.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je wel gupdate naar 8.02?

 

Ik neem aan dat Skype ook buiten werkt als je via 3g of 4g verbinding hebt, dus al zou de wifi uit gaan moet 3/4g het over kunnen nemen en zou je gewoon bereikbaar moeten zijn. Zo niet lijkt het me meer een Skype dan iOS probleem

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nog niet over naar 8.02 na de problemen met ios 8.01 die ik niet geïnstalleerd heb, maar hier gelezen.

Die vraagt dat wel, maar nu wil ik wel zeker zijn, dat de 8.02 geen deftige fouten bevat.

En als je binnen je wifi bent, is het niet de bedoeling om naar 3G over te gaan, zeker omdat skype de nodige data vraagt.

Maar misschien dat een mail naar skype wel een oplossing is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om het principe of dat kan.. Dan ben je dus altijd bereikbaar ook als je wifi uit gaat.

 

Ik zou zeker 8.02 erop zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb via na lang zoeken een weg gevonden om dit probleem te posten bij skype. Of daar ook een antwoord op komt, is een andere vraag.

Ik zal misschien vandaag eens 8.02 via itunes installeren, misschien komt ivm dit een optie bij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merkwaardig genoeg, als mijn iphone daar een tijd ligt, reageert o.a. facebook wel. Het lijkt me een skype probleem te zijn.

Helaas zijn er geen anderen die daar ook melding over maken.

Via twitter en apple vlaanderen is er helaas ook geen reactie gekomen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: ook de fon app reageert niet als de iphone daar een tijd ligt. ben nu bezig via itunes de iphone aan het updaten. hopelijk kan ik dat dan instellen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet is de fon app (als we het over dezelfde hebben) al een tijdje niet geupdate. De laatste versie is 3.2.0 en is van 7 juli.  De maker zal toch echt met een update moeten komen dat hem geschikt maakt voor iOS 8.xx

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik nog gebruik maak van de versie 2.0.5 [1605] en deze werkt perfect, zolang hij aangemeld staat bij mijn wifi router.

Het probleem zit hem volgens mij, dat apple een optie moest gemaakt hebben, dat ondanks geen gebruik, toch de wifi verbonden moest blijven.

Maar helaas is het in alles zo, dat de fabrikant bijna volledig bepaald (mogelijks onder invloed van overheden) hoe we ons toestel moeten gebruiken, en dat is jammer of erger nog, dat kan ik niet vinden.

Je koopt een toestel, en je hangt bijna compleet af, van de fabrikant hoe je een toestel gebruikt.  :mad:  :(

Het gaat hier uitsluitend om legaal gebruikte functie's, om misverstanden te voorkomen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij werkt dus niet goed en je hebt een sterk verouderde app of je moet een heel ander programma bedoelen.  Ik heb het dus over deze app:  https://itunes.apple.com/nl/app/fon/id478267641?mt=8

 

De fabrikant bepaalt helemaal niet hoe je hem moet gebruiken. Dat bepaal je zelf binnen de geboden mogelijkheden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bepaal je zelf binnen de geboden mogelijkheden.

Om hierop te reageren, heb ik wat weggeknipt. Maar in feite, bepaalt dan de fabrikant wel hoe je, je toestel gelijk welke, je gebruikt.

"Zij" gaan "zomaar" beslissen om bij ios 8.0 de wifi uit te schakelen na een bepaalde tijd, waardoor apps niet meer reageren.

Is dit slecht??? :confused:  Nee, maar dan hadden ze "ons" gebruiker van het toestel die "wij" kochten de optie moeten laten, om dit uit te schakelen.

En daarom (zie andere berichten) hekel ik mij aan de (opgedrongen) firmware update's van diverse hardware.

Ik kan enkel lof spreken over firmware update's, die voorkomen, dat hackers en onbevoegde personen je toestel gaan binnendringen.

Maar om een beetje top offic te gaan, wist je vroeger bij de aankoop van een beeldbuis tv, wat je tv kan/kon, totdat die klaar was voor de kliko. Nu weet je wat hij kan, bij aankoop, maar die functie kunnen je ongewild afgenomen worden, door een opgedrongen (verplichte) firmware update.  :mad:  :angry: .

En het is niet omdat 80% zijn iphone gebruikt op die manier, die ze bvb bevraagd hebben, de andere 20% ook te dwingen dat te doen, want dat noem ik klantonvriendelijk. Je kan nu zeggen/schrijven smijt hem buiten en neem een android, maar dat vind ik vergaand. Stilletjes hoop ik, dat mijn ontevredenheid ergens oren krijgt, om die functie alsnog te hebben.

Je mag gerust een contact adres geven waar ik mij ongenoegen kan mailen, als dit binnen de regels valt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij werkt dus niet goed en je hebt een sterk verouderde app of je moet een heel ander programma bedoelen.  Ik heb het dus over deze app:  https://itunes.apple.com/nl/app/fon/id478267641?mt=8

 

De fabrikant bepaalt helemaal niet hoe je hem moet gebruiken. Dat bepaal je zelf binnen de geboden mogelijkheden.

Die app is het niet, ik heb het over volgende app:

https://itunes.apple.com/nl/app/fritz!app-fon/id372184475?mt=8

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt zomaar iets aan wat misschien helemaal zo is.......   maar in plaats van heel hard te roepen zou je eens wat dingen kunnen proberen zoals

 

  • het resetten van je netwerk settings bijvoorbeeld 
  • WMM aanzetten in je Fritzbox

 

zomaar 2 dingen die ik in 1 minuut vind die bij veel gebruikers de oplossing was als ze wifi problemen hadden.  Het werkt niet voor iedereen

 

Als je verstoken wilt blijven van firmware updates kan ik je zeker Android aanbevelen. Je weet nooit of je een update krijgt en al helemaal niet wanneer. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wmm staat aan, en nu eens wifi settings wissen in de telefoon.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...