Ga naar inhoud


Sinds ios 8.0 gaat iphone bij wifi in slaap-> skype onber.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

daar ben ik weer.

Ik heb alle gegevens die met de iphone te maken had, op mijn fritzbox gewist.

Dan heb ik stel opnieuw in gedaan bij netwerken op de iphone.

Iphone netwerk laten zoeken, wpa2 sleutel ingegeven, maar helaas. in bijgevoegde wlan log, zie je dat die aan en afmeld.

Vervelend, maar waar ga je met dit probleem naartoe? ik denk, dat dit board wel raad en daad kan geven, maar toch ergens richting apple zal moeten gaan, maar weet eigenlijk niet goed waar.

Zou een exclusieve apple winkel/store goed zijn? Nee geen noemen, ken er zelf wel.

 

FRITZ!Box Event Log, Status of Saturday, 4 October 2014 19_15_58.pdf

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, maar op mijn iphone moet geconecteerd blijven, om binnenkomende vaste lijnen aan te geven en inkomende skype oproepen aangeven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus jij wil zeggen dat als de iPhone de wifi connectie zou droppen je onbereikbaar bent via skype? Neem je dat aan of heb je dat echt geconstateerd. Volgens mij gaat de wifi in een low power state en zeker niet echt uit. je zou altijd bereikbaar moeten zijn als is het dan via 3G en een goed geschreven programma zou dan weer naadloos over moeten kunnen schakelen naar wifi.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ winwiz, ik heb het dus duidelijk geconstateerd. Daarom heb ik als extra om aan te tonen, een deel van de log file van de wifi bijgesloten.

Bij de overview bij de fritzbox verdwijnt hij helemaal. Om de fout uit te sluiten, of het de fritz!box is, kan ik hem eens aansluiten op de home wifi van mijn fon spot. Helaas heeft hij geen log mogelijkheid.

Een 3G oplossing is hier uitgesloten, omdat als hij geen home verbinding maakt, de app van mijn fritzbox geen connectie maakt met de fritzbox en dus ook niet overgaat, bij een inkomende vaste lijn.

Morgen, zal ik eens een apple dealer mailen, en misschien komt daar iets uit de bus.

Misschien gebruiken weinig hun iphone om te skypen en als draadloze telefoon, maar ik dus wel, en zie hierbij functie's verdwijnen, omdat apple zomaar beslist om dit zo te doen, en de optie weg te laten om zelf te kiezen of je dat wilt of niet  :mad:  :angry: .

Hierbij moet ik steeds meer vaststellingen doen, dat derden altijd maar beslissen hoe we ons zelf aangekochte toestellen gebruiken.

Moet ik nu schrijven lang leve de oude nokia gsm, waar geen update's voor kwamen???? :confused:  :confused:  :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad komt door "een nieuwe functie in iOS 8" zal Fritzbox met een update van zijn app moeten komen die hier rekening mee houdt

 

Ik zou dus het probleem daar gaan zoeken....

 

Kijk daar eens na 1 zoekopdracht:  http://en.avm.de/nc/service/fritzbox/fritzbox-7390/knowledge-base/publication/show/27_Wireless-connection-to-FRITZ-Box-drops-frequently/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste winwiz,

heb de uitleg gelezen, echter kan ik daardoor mijn probleem niet oplossen.

Ik vrees dat er enkel een oplossing kan komen vanuit apple, en de vraag of ze dat gaan doen of willen is maar de vraag.

Want de dag van vandaag moet je de toestellen gebruiken zoals de fabrikant het wenst. :angry:

Volgens mij, was dit nu niet zo'n probleem om bij bvb bij de wifi instellingen een optie te voorzien om dit aan of uit te schakelen.

Gisteren een mailtje met de kwestie gestuurd naar een apple reseller, en wacht op nieuws.

Maar ik vrees, dat ik echt op één of andere manier apple zal moeten contacteren, maar als er maar enkelingen zijn, die daarover klagen, vrees ik, dat ik een groot deel/ functie van mijn iphone niet meer zal kunnen gebruiken.

Dit is dan een spijtige technologische achteruitgang van een toestel die zoveel kost. :angry:  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat Fon zich moet aanpassen, maar goed dit lijkt een discussie zonder einde te worden.  Ik deel jouw ervaring totaal niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet fon zich aanpassen? Het is gewoon zo, dat mijn iphone een continu wifi verbinding moet maken met het internet, ook al ligt die daar al een uur. Maar ik zal hem eens aansluiten op een andere wifi signaal.

Al vrees ik ervoor, want als hij aan het opladen is, dan blijft hij connectie maken, gecontroleerd aan de hand van de log file.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALS de iPhone een bewust ander gedrag vertoont die vanuit het iOS bewust zo aangestuurd wordt, is het de taak van AVM om je de volledige functionaliteit terug te geven binnen de mogelijkheden.  Ik heb de laatse 2 weken wel 60 of meer updates gehad van iOS apps die aangepast zijn voor iOS 8, en dan heb ik het echt niet over een groter scherm zoals de iPhone 6 (plus) heeft.

 

Goed voorbeeld is Whatsapp. Daar  zijn wel een stuk of 5 update's voor geweest om het stabiel te krijgen met alle functionaliteit terug.

 

ALS er door de nieuwe iOS een probleem is ontstaan met de functionaliteit van die Fritzbox App, zal AVM aan de bak moeten BEHALVE als het echt een bug is in IOS

 

Er blijken wel meer problemen te zijn met deze App en er komt een update:  http://www.mactechnews.de/forum/discussion/Fritz-Fon-App-stuerzt-unter-iOS-8-staendig-ab-319760.html

 

Verder verschijnt iOS 8.1 rond 20 oktober, misschien verhelpt dit ook wel die bug die jou plaagt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een stap verder.

Gisteren, om zekerheid te hebben, en omdat je wees naar avm, eens het draadloos netwerk gebruikt van mijn prive wifi signaal van mijn fon spot. tijdens deze korte test, bleek dat skype wel reageerde nadat die daar een uur ongebruikt lag.

Ik ben dus al één stap verder, maar nu moet het probleem richting avm. Ik kan hen wel mailen, met mijn probleem, maar als ze het probleem hebben "opgelost", moet mijn isp nog een aanpassing doen aan de firmware, omdat anders hun telefonie onbruikbaar is.

Dus vrees ik er een beetje voor, dat mijn probleem nog een tijd zal duren.

Ik kan nu wel via die fon wifi prive signaal bereikbaar blijven, maar bepaalde zaken werken niet, zoals de chromecast, omdat die op de Fritz!box wifi staat.

Dus werk van maken en zoeken waar ik mijn probleem kan posten bij avm.

Ervaringen daarmee (eventueel e-mail adres of url) is welkom indien het mag.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update; helaas, nu ik dacht een doorbraak te hebben gevonden, ben ik bij terug af. Ook op het ander netwerk, zijn de apps onbereikbaar  :(

Toch benieuwd wat avm zal terugschrijven, en nu terug schrijven naar de apple reseller met de kans dat ik voor 5 lijntjes weer 30 minuten zal nodig hebben.  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je alternative software op je router of originele van avm ? daarin zou je een Cronjob kunnen draaien dan ben je ook van het probleem af.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai originele software van AVM, die is aangepast door mijn isp voor het telefonie gedeelte.

Ik heb hier ook nog een fon spot van Spanje, die ook een privé signaal geeft en een openbaar.

Op dit privé signaal, krijg ik dezelfde problemen. bij de apple verdelers, denken ze aan een hardware fout.

Maar ik wacht nu een beetje af, en hoop stilletjes dat een update van de iphone, misschien het euvel zal oplossen.

Indien niet, dan zal ik misschien toch moeten overwegen de garantie aan te spreken, maar ik lees veel negatieve berichten over herstelde iphone, dat ik eerlijk gezegd bang ben, om hem binnen te doen en een nog slechter toestel te krijgen.

Maar of het echt een hardware probleem is, betwijfel ik, want als die aan het opladen is, blijft die online op beide wifi signalen, die ik getest heb  :sick:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...