Ga naar inhoud


Editie 21 - VU+ Duo2


Michel

Aanbevolen berichten

ik geef graag repliek;

 

- een killer XMBC box is als kenschets niet van VU+ maar van jou afkomstig ;)

en 't woord killer hebben ze niet gehanteerd.

 

- drie jaar geleden

een opvolger van de Moses der dreamboxen; Goliath is er ook nog steeds niet, de j'ouwe staat momenteel te koop (jouw ouwe)

bovendien closed source wat er nog uit die mouw komt.

Dus wat er vroegtijdig aangekondigd wordt is net als een concept - car.

 

- e2mbc is nu toevallig een project dat voor het geboren is sterft, omdat die functionaliteit anders herverdeeld kan worden.

 

- een poging is leuk, stel jij. Dat lijkt me nog niet duidelijk. Dat zal moeten blijken.

 

ciao

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Blijf bij de feiten a.u.b.

1. De box die te koop staat is niet van mij. Die heb ik 2 jaar geleden al verkocht. Deze is vanuit de familie en dat heeft hier bovendien helemaal niets mee te maken.

2. We hebben het hier niet over Dreambox, goliath of wat dan ook, maar over xbmc op een VU+ Duo2 (zie ook 1.)

3. e2BMC is qua concept een heel stuk beter dan wat ik tot nu toe heb gezien van xbmc op een VU+ Duo2. Dat is namelijk gewoon een 'gecroscompilede' normale versie van XBMC die 'toevallig' op een Vu+ Duo2 draait, met alle nadelen van dien (het niet kunnen afspelen van allerlei media en het niet kunnen gebruiken van diverse plugins)

4. Mijn 'oordeel' is gebaseerd op wat er NU is en niet op wat iemand er nog bij fantaseert. ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Leuke review. Veel informatie, een opengeschroefde kast, en kritisch. Dat geldt overigens voor alle reviews die jullie hier houden: waardevoller dan het oppervlakkige, tamme werk in de commerciële blaadjes.

 

Ik heb de VU+ DUO2 in juni gekocht - met enigszins knikkende knieën omdat ik niet wist in hoeverre er complex geconfigureer en gemier er nodig was.

 

Nu, bijna 1 jaar later, heb ik het volgende toe te voegen:

 

De afstandsbediening is mechanisch inderdaad prima en degelijk uitgevoerd. Matige afstandsbediening/apparaat combinaties vereisen nauwkeurig mikwerk en een gestrekte arm. Dat is bij de DUO niet nodig. Echter, de test door op de muur achter mij te mikken om de ontvanger 4 meter verderop aan te sturen mislukt - hier scoort mijn Samsung TV beter.

 

Van enige instabiliteit van de software (VTI 8.2) heb ik niets gemerkt.

 

De combinatie DVB C/T en S2 dual tuner werkt prima, en is nagenoeg transparant  qua userinterface. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Klein puntje en geen idee hoe het komt dat het nu werkt; ik heb altijd problemen gehad met de combinatie van een USB DVB-C tuner (Sundtek) en de ingebouwde satelliet tuner. Wat ik graag wilde is 2x DVB-C en 2x DVB-S2, maar vanwege het beperkt aantal sloten (2, dus DVB-C en DVB-S2-dual intern) werd dat lastig, vandaar de USB-tuner erbij. Zodra de Sundtek driver geladen was, liep de ontvanger vast bij een zap naar de satelliet. Ik heb verschillende images (oa. VTI en Pli) en driverversies van Sundtek geprobeerd maar probleem bleef. Ik had het zo ongeveer al opgegeven, en daarom al eens overwogen de ontvanger te verkopen en op zoek te gaan naar een echte quad-tuner omdat ik het toch wel een beperking vond.

 

Vreemd genoeg werkt het met de laatste OpenATV wel, en daar ben ik ontzettend blij mee. Misschien dat het bij andere images inmiddels ook werkt, maar ik kom er even niet meer aan  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een puntje voor de potentiele kopers van een VU+ DUO2

 

het ingebouwde wifi is erg fijn maar een heel stuk trager dan een 1000Mbit LAN kabel aansluiten

optimaal werkt een LAN kabel in je thuis netwerk toch beter voor diensten als streamen naar pc's en andere internet diensten (youtube, HBBTV, internet radio etc)

 

dat geld overigens voor meer receivers

dus beoordeel het toestel niet enkel op het feit dat wifi aangeboden wordt

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...