Ga naar inhoud


Editie 21 - VU+ Duo2


Michel

Aanbevolen berichten


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat blijft jouw persoonlijke mening, net als dat die in de review ook de persoonlijke mening/ervaring van de 2 reviewers is.

 

Als je VTI installeert is de installatieprocedure feitelijk in ieder geval een stuk omslachtiger omdat er simpelweg veel meer handelingen nodig zijn om de receiver werkend te krijgen en er handige functies zoals die bijvoorbeeld in OpenPli zitten ontbreken.

 

Daarnaast is mijn persoonlijke mening dat die skin die standaard in de VTi7 zit, oerlelijk en onpraktisch is.

 

Verder vind ik de menu opbouw onlogisch en onpraktisch. Het e.e.a vergt een dusdanig hoge gewenningscurve dat iemand die er lang mee werkt het wellicht prima vind, maar iemand die er net mee in aanraking komt, in de meeste gevallen simpelweg af zal schrikken.

 

 

Hieruit blijkt dat je dus niet de nieuwe Dreambox, Gigablue en Xtrend receivers geprobeerd hebt? Dan vind ik je opmerking erg kortzichtig. Er zijn ook andere merken die wellicht beter presteren. Dat kan je in ieder geval niet weten zonder het geprobeerd te hebben. Jij staat bij voorbaat al niet open voor alternatieven.

 

Mvg,

 

Michel

 

Dus jij hebt die allen wel getest?.

 

Ik sta open voor alles, dring ook niemand een merk op, maar ben al jaren tevreden over mijn "oude" Duo.

Ook ik weet, dat niet alles perfect kan zijn, maar voorlopig is het wel de snelste ontvanger die er is.

 

"Verder vind ik de menu opbouw onlogisch en onpraktisch. Het e.e.a vergt een dusdanig hoge gewenningscurve dat iemand die er lang mee werkt het wellicht prima vind, maar iemand die er net mee in aanraking komt, in de meeste gevallen simpelweg af zal schrikken.

 

En wat is er omslachtig aan VTi, ik heb geen hogere studie techniek gedaan, maar ben er zo mee klaar, zeker als je een back up maakt, is het in no time gepiept.

Laatste doe ik zelfs niet eens, begin altijd met een maagdelijke flash.

 

Af en toe zet ik er dan maar weer eens PLi op en steeds gaat het fout met de internetverbinding.

Toch wel vreemd, dat ik dat niet ondervind met originel en VTi software.

Aan de ontvanger kan het dus niet liggen.

 

En wat zijn die nuttige functies van PLi dan wel?, meerdere zaken zitten al gebruiksklaar in VTi, zoals o.a. HbbTV, op de gewenste zender drukken op rode knop en dat is het.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja, zie alle reviews!

Jouw oude Duo is inmiddels een van de traagste receivers ;)

 

Nooit last gehad met OpenPLi en netwerken.

 

Het is nogmaals jouw persoonlijke mening en dat geldt voor mij ook. Er staat in de revieuw ook duidelijk dat het door ons zo ondervonden wordt en of het een feit is moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

 

De VTI image beviel ons niet zo goed vanwege de in onze ogen ouderwetste opzet en deels gebruiksonvriendelijke installatie wizard. De image draaide redelijk stabiel, maar kon ons grafisch en qua gebruiksgemak niet bekoren.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Je moet het klepje dus wel even open maken om je receiver handmatig aan of uit te kunnen zetten. Een beetje vreemd

ja, wat die kleine kinder handjes betreft die zomaar van alles en nog wat drukken  >>> resultaat Pa helemaal over de rooie

 

dan lijkt me dat niet zo vreemd OF net zo vreemd als ik op zoek ben naar het aan uit knopje op een Imac :D:wacko: 

die kon ik niet vinden op het toetsenbord.

intuitief zegt en een men perfect ontwerp. (zo deed je een apple aan via je toetsenbord)

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Op 99,9% van de receivers zit de stand-by toets gewoon prominent voorop de receiver.

 

Bij deze receiver zit hij echt heel erg onopvallend achter het klepje. Je moet echt weten dat hij daar zit anders zie je hem glad over het hoofd.

 

Het is dus feitelijk wel merkwaardig. Het wijkt immers af van vrijwel alle andere receivers.

 

Enne, kinderhandjes stoppen zelfs een LIGA in de kaartlezer. Dan maakt die aan en uit knop achter een klepje echt geen verschil. Ik kan het weten want heb zo'n manneke van 27 maanden rond lopen ;) Die doen gewoon na wat pappa doet. Maakt die het klepje open om de receiver aan te zetten, dan doet hij dat ook... en stopt er dan als bonus ook een kinderchocolade ei of Liga in.

 

Voor wat betreft die Apple iMac heb je gelijk. De 'power' toets had gewoon achter het Apple logo aan de voorzijde moeten zitten. :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een fijne review Michel,

al ben ik het over het vermelden van images in de zo'n review van een model oneens met je tester(s)

je hebt dedicated images en images voor diverse linux boxjes

 

hoop dat je die weke LiGa nog derruit krijgt :P

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zie alle reviews!

Jouw oude Duo is inmiddels een van de traagste receivers ;)

 

Nooit last gehad met OpenPLi en netwerken.

 

Het is nogmaals jouw persoonlijke mening en dat geldt voor mij ook. Er staat in de revieuw ook duidelijk dat het door ons zo ondervonden wordt en of het een feit is moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

 

 

 

"oud", misschien, maar loopt nog als 'n trein en traag??.

Hij is opgestart binnen 1 minuut en 15 seconden en dat is vlug genoeg, zappen tussen zenders, net een seconde bij ongecodeerd en 1.5 sec. bij gecodeerd, ook snel zat.

Vastlopers heb ik bijna nooit, dus waarom iets weg doen wat nog goed werkt.

Kan alles ontvangen wat ik wil, waaronder de NPO en nog 2015 ongecodeerde zenders en dat kan met alle Linux ontvangers.

Dus waarom nu al weer nieuw, ik ben niet van altijd het nieuwste van het nieuwste te moeten hebben en wacht daarom tot ie het loodje legt. Leuk zou zijn als ze met een "4K" HD+ ontvanger zouden komen, maar zolang daar nog geen reguliere zenders voor zijn, kan ik daar ook op wachten.

 

Enig -puntje, HbbTV kan vlotter, maar dit kan ook aan mijn internetverbinding van maar 6 Mbit liggen.

Overigens, bij o.a. Uitzending gemist, altijd normaal beeld, dus geen stilstaande beelden of wat dan ook.

 

Dus waarom iets weg doen als het nog goed werkt.

Ja, de commercie heeft aan mij geen goede klant, ik sla niet op hol als er iets nieuws is of het moet al heel spectaculair zijn.

En nee ik ben niet ouderwets, maar zuinig op mijn spullen.

 

En dat met PLi, kom nog regelmatig deze bug tegen op andere sites.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Waarom reageer je eigenlijk steeds zo off-topic?

Het gaat hier om een VU+ Duo2 waar jij totaal geen ervaring mee hebt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt voeding; jammer dat de dikke elco's aan de secondaire zijde direct naast het koelblok zijn gepositioneerd.

 

Dit is weer zo'n typisch tijdbommetje en over 2 jaar wil je tuner niet opstarten oid.

Er was plek zat om eea 180 graden anders te positioneren.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooie en duidelijke test waar je wat aan hebt. Ik zou deze ontvanger trouwens niet kopen omdat ik

geen vertrouwen heb in voeding wat natuurlijk erg belangrijk is. Jammer dat daar mindere componenten voor zijn

gebruikt terwijl de kosten voor een betrouwbare voeding toch niet zo hoog behoeven te zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom reageer je eigenlijk steeds zo off-topic?

Het gaat hier om een VU+ Duo2 waar jij totaal geen ervaring mee hebt.

 

 

Al heb ik dan geen ervaring met de Duo 2, kan wel de tekst van jullie vergelijken met mijn "oude" Duo.

Jullie schrijven dingen waar ik mij niet in kan vinden, want de "oude Duo"  is al een goede, dus kan deze nieuwe bijna niet minder zijn.

 

Als je dan diverse images op zo'n apparaat zet, om te zien of alles goed draait, moet je VTi niet gaan afkraken.

Als dit, niet?? goed werkt, heeft dit niks te maken met de Duo 2.

Elk image heeft voor en nadelen, maar dit staat los van het apparaat waarop het draait.

 

Vergelijk een 230 volt motor, die 2000 toeren p..m. moet halen, zet je er 110 volt op, draait ie ook maar niet zoals het moet.

Maar dan is niet de motor slecht.

En zo is het ook met  de Vu+, ieder image is toch weer wat anders en dat jullie VTi niet mooi vinden, smaken verschillen, is

weer wat anders.

 

"De VTI image beviel ons niet zo goed vanwege de in onze ogen ouderwetse opzet en deels gebruiksonvriendelijke installatie wizard".

Wat er gebruiksonvriendelijk aan is, snap ik niet.

Als je na een flash en nieuwe start, alles volgt wat er staat, heb je in no time beeld.

Volgens mij kan het niet makkelijker , heb je CCCam nodig, kijk onder de blauwe knop.

 

Ik heb vele foto's bekeken van PLi en VTi, en de menustructuur lijkt sowieso veel op elkaar.

Misschien zijn jullie geschrokken van het veel kleurige beeld van de infobalk, dat is in no time te veranderen,

keuzes genoeg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat begrijp jij niet aan die tekst? Uit die tekst blijkt toch heel erg duidelijk dat het hier onze mening (2 testers) betreft en een mening is per definitie geen feit en al helemaal niet iets waar jij je iets van aan hoeft te trekken. Als iets gebaseerd is op een mening, dan schrijven wij dat er heel erg nadrukkelijk bij. Van afkraken is totaal geen sprake.

 

De een vind een Ferrari mooi en is van mening dat ie lekker rijd, de ander foeilelijk en vind het een kart. JIJ vind kennelijk dat iedereen een Ferrari mooi moet vinden.

 

Wat een simpel FEIT is, is dat je voor het inrichten van VTi veel meer handelingen moet doorvoeren en de handelingen an sich minder duidelijk zijn dan bij bijvoorbeeld PLi. Ik ga ze nu echt niet in detail allemaal vermelden, vergelijk zelf zou ik zeggen, maar ga mij niet verbieden een eigen mening te hebben.

 

Jij geeft echter geen mening, maar zegt gewoon dat bepaalde zaken zo zijn, terwijl het feitelijk jouw mening betreft. Probeer voor de verandering eens ON-TOPIC te blijven want als ik naar jouw waarschuwingsverleden (maar liefst 19 waarschuwingen van 6 verschillende moderators) kijk, lijkt dat wel een ernstig probleem te zijn bij jou.

 

Na 1300 berichten op dit forum wordt het bovendien ook wel eens tijd dat je leert waar de citeer knop zit want je berichten zijn zo niet te lezen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review.

Merkwaardig komen er toch meestal negatieve zaken.

Het is echter wel zo, dat ik goede ervaringen heb, met defecte voedingen van diverse ontvangers, en zonder probleem een ander kreeg.

We zullen onze tijd afwachten en zien, of de voeding een probleem zal zijn. Hem daarvoor nu al afbreken, lijkt me niet in de orde.

Aangezien een hdd 2,5 schijf niet veel meer koste dan een 3,5, kan het misschien aangewezen zijn, een 2,5 te gebruiken om de voeding te sparen. Wat is de mening van de mensen die meewerkten aan de review?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou zelf ook een 2,5" plaatsen, maar liever nog geen hdd, maar een NAS gebruiken. Dat werkt uitstekend en dan zijn je opnames ook steeds overal beschikbaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...