Ga naar inhoud


Nokia N95 aan de praat krijgen, enkele tips graag.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb van een kameraad, en omdat ik meestal teveel tijd heb, z'n oude nokia N95 meegekregen met een extra batterij. Helaas zonder lader.

Toen ik thuiskwam, heb ik de ene nokia lader geprobeerd en een nacht opgeladen, maar niks.

de volgende nacht de andere batterij, geen succes.

Op het display, kwam er niks.

Bij mijn ouders, had ik nog een andere nokia lader, maar na een nachtje niks.

Hier heb ik een meter ter beschikking, maar op beide batterijen meet ik niks,zelf geen mv.

Ik heb toen de lader in de gsm gestoken, en gepoogd spanning te meten, waar de batterij op aansluit.

Helaas was daar geen spanning te meten.

Gebruik ik verkeerde laders, zijn beide batterijen stuk, of is het een gsm gevalletje voor de laatste rustplaats nml bij het recupel verzamelpunt in het containerpark?

Mocht iemand foto's van bepaalde dingen willen zien, even melden, en dan plaats ik er een paar op.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

maar op beide batterijen meet ik niks,zelf geen mv.

 

 

Dan zijn iig de batterijen overleden.

Dat zijn nimh accu's en die moeten regelmatig opgeladen worden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan ook normaal dat men geen spanning kan meten aan de pinnen waar de batterij contact mee maakt, om op te laden en de gsm te voorzien van spanning? Dit zijn 3 pinnen.

Ik weet ook, dat bepaalde elektronica nogal zindelijk zijn met laders, en als die niet conform is het toestel ondanks zelfde spanning en ampere's, deze gewoon weigeren, met soms de tekst "verkeerde lader" of iets in die aard.

Via google, kon ik niet direct foto's vinden van een originele lader voor die telefoon, kon enkel ergens lezen, dat deze 1A moeten leveren, wat ik wel veel vind voor een gsm of niet soms?

Want ik heb ook al ondervonden dat laders van smartphone niet werken voor klassieke, omdat deze blijkbaar te licht zijn.

Spanning vind men meestal, of kan men meten om zeker te zijn, maar het vermogen niet altijd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de cellen inwendig kortgesloten zijn zal je ook bij aangesloten lader 0 volt meten over de klemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Want ik heb ook al ondervonden dat laders van smartphone niet werken voor klassieke, omdat deze blijkbaar te licht zijn.

Dat gat zeker niet werken want in smartphones  zitten LiPo cellen. Die worden anders geladen.

je hebt wel altijd op de laadspanning gelet?

Want sommige LiPo laders geven een hogere spanning af dan de nokia ws nodig heeft.

Ik d8 dat die maar 3,7 volt nodig heeft.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben gisteren mijn neus gaan opsteken, bij 2 winkels, maar die wilden me niet zo erg graag helpen, ze willen blijkbaar de tijd niet steken in (volgens hen) ouwe brol, maar verkopen waarschijnlijk liever direct een nieuwe smart of iphone.

Maar die zou ook oplaadbaar zijn, via de usb aansluiting, maar daar ook niks, met dergelijke laders.

Is er een manier om die 2 batterijen die ik heb te controleren of ze echt kapot zijn, of kan je dit met huis tuin keuken materiaal niet meten?

Waarschijnlijk is het ook sterk afgeraden, spanning op die gsm te steken, met een labo voeding?

Nadat uiteraard alles correct is afgesteld en aangesloten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, De Nokia N95 is een smartphone van Nokia die vanaf eind april 2007 op de Europese markt verkrijgbaar was.

In telekom land is dat een eeuwigheid.

 

Na zoveel jaar kan je er gerust van uit gaan dat de accu end of life is.

Met kennis en kundigheid kan je er zonder problemen voedingsspanning uit een laboratorium voeding op zetten.

Doe je dat goed en de telefoon is inorde, weet je meer, doe je het verkeerd heb je kans dat er rook uitkomt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een waarschuwing is op zijn plaats, je zal niet de eerste zijn die de stukken accu in het gezicht krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet zomaar spanning en stroom gaan steken op een batterij.

Een batterij die ontploft, is niet zonder gevaar.

Als kind, zonder verstand wilde met een wisselspanning en stroom eens een batterij gaan opladen, en ben beslist nog niet vergeten, wat er dan was gebeurd.

Ik ga nog eens rondvragen aan mijn beperkte vriendenkring, of zij nog een nokia lader liggen hebben, van een klassieke niet smartphone type van nokia.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laders voor oude Nokia's geven 6 a 7 Volt af.

De lader voor de N95 moet 5 Volt afgeven.

Dit kan jij toch net zo goed als ik op internet opzoeken.

 

Als je nog geen geld wil uitgeven dan kun je inderdaad een lab voeding op 3.5 a 3.7 Volt instellen en die verbinden met de accu contacten in de telefoon. Let op + en - en laat de lege (zeer waarschijnlijk defecte) accu's weg tijdens testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Beste Matchless, dit klopt niet wat je zegt, ze gebruiken bij de Nokia N95 geen lipo cellen.Nokia schrijft: De originele Nokia accu BL-5F. is de originele Nokia BL-5F accu die standaard bij telefoons als de Nokia N95 en de Nokia E65 geleverd wordt. Daarmee bent u dus verzekerd van het feit dat deze accu de perfecte pasvorm en kwaliteit voor uw telefoon heeft. Deze Nokia BL-5F accu heeft een capaciteit van 950mAh, bij een spanning van 3,7V.

De Li-ion technologie die gebruikt is bij het maken van deze accu zorgt ervoor dat de accu geen last heeft van het geheugeneffect, waardoor tussentijds bijladen geen probleem meer is. Deze superkrachtige accu levert uw telefoon de energie die nodig is om het onderste uit deze telefoon te halen. Nokia geeft standaard 6 maanden garantie op haar accu's.

 

Ha sjaak(k)..

 

Dat had ik al uit de bovenstaande berichten begrepen. Ik dacht dat de n95 ouder was.

 

Over dat direct opladen van de accu via een voeding.

Ik zet uit veiligheid altijd een weerstand tussen de voeding en accu om de stroom toch wat te beperken.

Ook let ik goed op de hitte want de accu kan warm worden.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit rechtstreeks opladen zal ik niet doen. Ik zal als ik eens bij de labo voeding ben, die aansluiten aan de telefoon.

Echter heb ik het materiaal niet om via een kabel van de labo voeding binnen in de nokia n95 te gaan. ik bedoel de lader aansluiting aan de buitenkant van de nokia.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...