Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten

Waar is die 40.000 op gebaseerd? Nergens zijn cijfers te vinden.

 

Ik denk dat de schade wel meevalt. Hieronder een aanname.

 

40.000 x € 90,- = 3,6 miljoen euro. Echter als de overige circa 650.000 klanten gewoon betalen (laten we uitgaan van een gemiddeld abonnement van € 15,- per maand) dan brengen die altijd nog € 117 miljoen euro op. Dan zou CD "slechts" 3% minder inkomsten hebben. En als van die 40.000 settopboxpakketten drie kwart (30.000) toch overstapt op het basispakketaanbod van € 120,00 per jaar dan blijven de inkomsten zelfs gelijk. M.a.w. van CD zouden dan 10.000 settopbox abonnees "mogen" opzeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn veel meer dan 40.000 Set Top Box abonnementen. Niet iedereen zegt zijn abonnement op, dat heb ik ook nergens beweert.

De overstappers krijgen een aanbod om zonder kosten tot 1 januari gratis TV te kijken en daarna voor € 10,-- per maand.

Dat maakt een ander kosten/baten plaatje.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel meer dan 40.000 Set Top Box abonnementen. Niet iedereen zegt zijn abonnement op, dat heb ik ook nergens beweert.

De overstappers krijgen een aanbod om zonder kosten tot 1 januari gratis TV te kijken en daarna voor € 10,-- per maand.

Dat maakt een ander kosten/baten plaatje.

 

Bij dat aanbod kijk je niet kosteloos tot 1 januari, je settopbox blijft, financieel gezien, tot 1 januari gewoon doorlopen. Dit is ook bevestigd op het "andere" forum.

 

Hoe de rekensom ook is. Het nieuwe pakket kost 120 euro per jaar. Dat is 1/4 duurder dan het settopboxpakket. Dus 1/4 van de settopbox abonnees kan opzeggen, zonder dat dit financiële gevolgen heeft voor CD.

aangepast door Fred_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn veel meer dan 40.000 Set Top Box abonnementen. Niet iedereen zegt zijn abonnement op, dat heb ik ook nergens beweert.

De overstappers krijgen een aanbod om zonder kosten tot 1 januari gratis TV te kijken en daarna voor € 10,-- per maand.

Dat maakt een ander kosten/baten plaatje.

 

Misschien zijn er mensen die nu nog zo'n STB pakket willen verkopen (omdat ze toch gaan stoppen) en anderen die het willen overnemen om straks van de goedkope overstapmogelijkheid gebruik te willen maken.

Kan een STB pakket ook gewoon worden overgenomen?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dat aanbod kijk je niet kosteloos tot 1 januari, je settopbox blijft, financieel gezien, tot 1 januari gewoon doorlopen. Dit is ook bevestigd op het "andere" forum.

 

Hoe de rekensom ook is. Het nieuwe pakket kost 120 euro per jaar. Dat is 1/4 duurder dan het settopboxpakket. Dus 1/4 van de settopbox abonnees kan opzeggen, zonder dat dit financiële gevolgen heeft voor CD.

 

Klopt niet.

Ik heb hier tientallen schriftelijke aanbiedingen liggen van ex abonnees die me gevraagd hebben hun abonnement stop te zetten.

Uiteraard help ik ze daar mee. Dat wil zeggen dat het opzeg formulier geprint wordt en de ex abonnee ondersteuning krijgt bij het invullen van het formulier.

Je kan het er  maar druk mee hebben.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is volgens mij nog steeds niet bekend wat er gaat gebeuren met een STB pakket als 2de kaart, kostte eerst een euro, nu 4,50 euro. Ben benieuwd wat ze daar voor gaan vragen. Trouwens mijn 2de kaart is ook orange

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hoofdkaart een BasisHD abonnement heeft , heeft je 2 de kaart een Basisabonnement.. Dat kost 4,50 e per maand.

Als je op de 2 de kaart ook HD wilt moet je 5 euro extra betalen, dus totaal 9,50 e.

Ik had dat tot voor kort ook maar vond het aardig prijzig worden reden waarom ik de HD toeslag heb opgezegd.

Ontvang nu alleen de Basis zenders op mijn 2 de kaart. Alleen de SD zenders dus en als de zender niet meer in SD uitzendt de HD versie van die zender.

Ben benieuwd hoe dat dan per 1 april 2016 gaat. Dan verdwijnen de SD zenders van CD . Consequent doorgeredeneerd zou dat betekenen dat we op de 2 de kaart dan automatisch de HD versies zouden krijgen. Maar ik ben bang dat dan het abonnement van 4,50e per maand wel weer omhoog zal gaan ......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

STB is al jaren niet meer af te sluiten.

 

Nieuw afsluiten of overnemen van een lopend abonnement (met alle verplichtingen) is toch wat anders?

In ieder geval juridisch, maar ik heb nooit gemerkt dat CD daar nu zoveel aan hecht.

 

Het eerste kan niet meer.

Tot het tweede kun je CD niet verplichten, maar klantvriendelijk zou het wel zijn. Een ook zakelijk, beter een andere klant dan een kwijt zonder nieuwe klant.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...