Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten


De prijsverhoging is mede tot stand gekomen door 2 zaken buiten de invloedsfeer van Canaldigitaal.

 

Tot voor kort kreeg Canaldigitaal betaald om de 3 Nederlandse publieke zenders door te geven, de Nederlandse overheid heeft besloten dat verspreiding via Digitenne voldoende is en in plaats ven geld voor doorgifte te ontvangen moet Canaldigitaal tegenwoordig een vergoeding voor deze zenders betalen.

 

Canaldigitaal is wettelijk verplicht geworden 30 zenders in het basispakket door te geven.

Het commissariaat van de media heeft verleden jaar een boete opgelegd aan CD omdat zij niet aan deze verplichting voldeden.

 

Voor wat betreft je ontvangers, je hebt op dit moment nog een keuze om zelf je ontvanger aan te schaffen, met het bijbehorende risico dat je moet herinvesteren bij het veranderen van de techniek.

Je kan ook kiezen voor een ontvanger in bruikleen, waarbij CD die moet vervangen wanneer die niet meer voldoet.

 

Indien je voldoende aan BVN hebt om feeling te houden met je moederland, heb je CD niet nodig en betaal je niets.

Wil je meer zenders uit Nederland in het buitenland zien bestaat op dit moment nog de mogelijkheid een abonnement te nemen.

 

En voor niets gaat de zon op, al het andere dient te voldoen aan de door de wetgever gestelde minimum eisen en dat kost een beetje meer.

Wanneer je tevreden bent, meld het hier, wanneer je het er niet mee eens bent meld je dat je volksvertegenwoordiger en heb je tenminste eens in de 4 jaar de kans een verandering te bewerkstelligen door te stemmen.

 

En uit mijn handtekening valt op te maken dat ook ik begonnen ben met de Nokia mediamaster.

Ook ik ben begonnen met het settop pakket, en nee, ik betaal ook liever niet teveel.

 

Ik veronderstel overigens, dat je tv toestel uit 1987 ondertussen ook een of meerdere malen vervangen is, evenals talloze andere ........

 

Zoals ik hierboven al vermeld heb zodra het meer dan 10€ is het gedaan met de koopman en met mij zullen velen opzeggen en dan zal de prijs voor de blijvers waarschijnlijk stijgen, helaas.

En wat de politiek beslist daar heb ik geen invloed op, zij voeren hun eigen plan.

Trouwens werk jij bij CD of bij de overheid???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, en nee.

 

Maar als ondernemer wil ik ook de andere kant belichten.

CD zit ook maar tussen 2 vuren, en een bedrijf zal vroeg of laat moeten stoppen wanneer er meer geld uit gaat als er binnenkomt.

In vergelijking met alle andere providers, is Canaldigitaal met zijn maandelijkse abonnementsprijs een van de lager geprijsde aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik hierboven al vermeld heb zodra het meer dan 10€ is het gedaan met de koopman en met mij zullen velen opzeggen .....

 

Dat zullen we pas zien als het zover is. Ik heb door de jaren heen op allerlei forums (Ziggo is wat dat betreft een hele goede) dit al zo vaak gehoord. Degenen die het hardste schreeuwen zitten er na jaren nog steeds.

 

]-[an.

aangepast door HanW

]-[an - Utrecht.

 

Xtrend ET7500 - Triax 88 voor 13 19.2 23.5 en 28.

Ziggo - Humax 5200C en 5300C - Samsung UE43KS7500

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7/CD is door het commissariaat van de media verplicht de Vlaamse publieke TV zenders door te geven (en een instappakket te hebben van 30 zenders). Dit zijn regels die gelden voor alle aanbieders en deze regels gelden al sinds 2008(!). Het cvdm heeft dan ook een boete opgelegd vanwege voortdurende (6 jaar!) overtreding van de mediawet.

http://www.cvdm.nl/besluit/last-onder-dwangsom-m7-group-s-a-en-ontheffingsverzoeken-afgewezen/#

 

Ik ben het er niet mee eens dat dit buiten de invloedssfeer is van Canal Digitaal (reactie op Ceesv). Regels die al sinds 2008 voor alle aanbieders gelden en dan je kop in het zand steken? Daarnaast is het de keuze van CD om te stoppen met het Settopbox pakket. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen het pakket uit te breiden naar 30 zenders inclusief de Vlamingen. Overigens staat nergens in de uitspraak te lezen of ongecodeerde kanalen wel of niet meetellen. de uitspraak rept niet over aantallen TV zenders. In mijn beleving gaat het bij het besluit te stoppen met het settopboxpakket dan ook niet om 30 zenders, maar puur om het toevoegen van de Vlaamse publieke zenders. Canal Digitaal weigert die zenders aan het settopbox pakket toe te voegen en gebruikt de mediawet als reden om dit abonnement op te heffen. Kijkend naar de jaarlijkse prijsverhogingen, dan hadden mijn inziens de Vlamingen best toegevoegd kunnen worden.

 

Zo kijk ik er naar. Ik heb inmiddels opgezegd.

 

Neemt niet weg dat deze mediawet naar mijn mening betuttelend is. Wij betalen allemaal voor de NPO zenders, dus die zouden op alle netwerken (gratis) te zien moeten zijn. Wat de burger daarnaast aan commerciële zenders en buitenlandse zenders (de VRT zenders zijn ook buitenlands) wil zien, moet mijn inziens de burger zélf weten. Dat hoeft de overheid niet voor te schrijven. 

 

Maar kijkend naar de uitspraak, dan snap ik niet dat deze (glas) aanbieders ermee weg komen:

Jonaz: Geen enkel Vlaams kanaal: https://www.jonaz.nl/producten/ 

Heldenvan.nu: Geen Ketnet op separaat kanaal: http://www.heldenvan.nu/wp-content/uploads/2014/01/Helden-Van-Nu-Zakelijk-zenderaanbod-20140127.pdf

Plinq: Geen Ketnet op separaat kanaal: http://www.plinq.nl/televisie/zenderoverzicht

Trined: Geen Ketnet op separaat kanaal: http://www.trined.nl/alkmaarbuiten/zenderlijst/

aangepast door Fred_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat er in de regels niet dat 30 kanalen verplicht zijn vanaf 300.000 abonnees?

De kleinere providers zijn daarvan vrijgesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm, dat wist ik niet. Maar je hebt (bijna) gelijk ;-)

 

Het geldt voor aanbieders vanaf 250.000 abonnees.

bron: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2011/12/06/kamerbrief-over-een-gevarieerd-minimumpakket-van-televisiezenders-op-alle-distributienetwerken/kamerbrief-over-een-gevarieerd-minimumpakket-van-televisiezenders-op-alle-distributienetwerken.pdf

 

In de brief (link hierboven) wordt CD trouwens benoemd met 775.000 abonnees.

aangepast door Fred_M
Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootte klap in abonnementen aantallen komt 1 april 2016. Als het set top box werkelijk wordt uitgeschakeld op die datum.

Schatting is dat er 40.000 betalende abonnementen komen te vervallen.

Ik vermoed dat CanalDigitaal de datum van uitschakelen nog wel gaat uitstellen om nog wat klantjes te kunnen winnen. Wettelijk hebben ze nog de mogelijkheid om tot oktober 2017 door te gaan met het Set Top Box pakket.

 

De kosten voor de Astra 19.2 transponders gaan overigens gewoon door, de zakelijke markt wordt voorzien van SD beeld via de Astra 19.2 en dan drukt het verlies van een 40.000 abonnees de zakelijke markt in het rood.

Maar maak je geen zorgen, de overblijvende klanten gaan het verlies op Astra 19.2 compenseren.  

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...