Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten


Neem je een gebruikte kaart over ben je een nieuwe klant voor CanalDigitaal, de rest kan je zelf wel verzinnen.

 

Een gebruikte kaart (zonder abo) is weer wat anders dan een lopend abo. Maar voor CD blijkbaar hetzelfde.

De klantenservice voert hier blijkbaar eerder een ontmoedigingsbeleid dan een wervend beleid. Company policy zal ik maar zeggen. Of zo haar eigen graf wordt gegraven, daarover verschillen hier de meningen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij verdedig ik het beleid van CanalDigitaal niet, daar zijn anderen voor.

Ik geef alleen aan wat het beleid van CanalDigitaal is zoals ik dit in de praktijk ondervind.

Ik schreef zelfs dat je gelijk had, ga dus niet naar de boodschapper schieten.

 

Overigens heeft een nieuwe klant geen abbo.

Het klinkt misschien muggezifterig maar zo werkt het nu eenmaal bij deze club. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de indruk heb gewekt dat jij CD zou verdedigen dan mijn excuses.

Een overgenomen abo is inderdaad geen nieuwe abonnee (maar wel een grotere kans op een blijvende klant).

Ik zit nu een TVV abo over te nemen. Dat kan gewoon (al ik het eerste jaar maar niet terug ga in pakket). Meende dat CD vergelijkbaar handelde.

Zullen we elkaar maar verder niet op komma's of accenten proberen te vangen?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de verkoper kan ook enige wervingskracht uitgaan als het promotiebeleid van CD iets zou voorstellen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wat betreft de extra kaart van 4,50 € voor het familiepakket zou je ook de volgende rekensom kunnen maken.

De SD zenders vervallen, dus dat zou een minus van € 4,50 betekenen.

In plaats daarvan is het alternatief het Familie HD pakket, een bedrag van € 5,00.

 

Meerkosten zouden in dat geval 50 cent bedragen.

Voor iets wat niet meer beschikbaar is hoef je volgens mij niet meer te betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft de extra kaart van 4,50 € voor het familiepakket zou je ook de volgende rekensom kunnen maken.

De SD zenders vervallen, dus dat zou een minus van € 4,50 betekenen.

In plaats daarvan is het alternatief het Familie HD pakket, een bedrag van € 5,00.

 

Meerkosten zouden in dat geval 50 cent bedragen.

Voor iets wat niet meer beschikbaar is hoef je volgens mij niet meer te betalen.

 

Als ondernemer zou je beter kunnen weten.

Nog een paar maanden en dan kunnen we deze uitspraak in de vuilnisbak dumpen. :P

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is ook een beetje wishfull thinking.

 

Maar toed er HD zender bijkwamen moesten we extra voor HD betalen omdat hievoor transponder ruimte extra gehuurd moest worden.

Nu SD uitgefaseerd wordt zouden deze transponders voor de consument niet meer beschikbaar zijn, en zou je met dezelfde logica die 5 € er weer mogen aftrekken.

 

Helaas gaan prijzen doorgaans alleen omhoog en nooit omlaag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de kabel er al ligt past een hd zender extra zonder extra kosten .

Bij een transponder van een satelliet heb je slechts beperkt ruimte. ga je daar al je zenders dubbel SD en HD uitzenden heb je ook dubbel transponder ruimte nodig.

Een ruwe schatting, de transponderhuur ligt tussen de 500.000 en 1 miljoen euro per maand?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ruwe schatting, de transponderhuur ligt tussen de 500.000 en 1 miljoen euro per maand?

 

Dat zal per satelliet verschillen.

Kan nauwelijks geloven dat de prijzen zo hoog zijn. Kijk eens naar alle regionale zenders die door diverse aanbieders ook worden aangeboden en wat er allemaal op Hotbird is te zien. Die zenders lijken mij geen half miljoen per maand te schuiven. Zo ja, dan is dat wellicht de reden dat het beeld zo belabberd is, om over de inhoud maar niet te spreken (smaken verschillen tenslotte), geen geld meer voor kwaliteit.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We hebben het over transponders, niet over zenders.

Van die reklame zenders prop je er wel 30 tot 40 op een transponder.

Nog niet zo lang geleden was het met 6 HD zenders al armoe op een transponder.

 

In perspublicaties valt te lezen dat de investering in een moderne satelliet ongeveer 250 miljoen euro bedraagt, met een verwachte levensduur van 12 jaar.

Soms mislukt de lancering of blijkt de satelliet net goed te werken. Je hebt ook nog reserve capaciteit nodig voor als er een transponder kapot gaat.

 

Per jaar bent dan alleen aan afschrijving al 21 miljoen kwijt.

Daar komt dan nog je exploitatie kosten bij, pak hem beet 12 miljoen.

Financieringskosten nog eens 12 miljoen, dan kom je op ongeveer 45 miljoen per jaar.

 

Dat brengt het totaal per maand dan op bijna 4 miljoen gedeeld door ongeveer 30 transponders

Transponderhuur kostprijs komt dan op 130.000 Euro per maand x de positie factor. 19 graden oost is duurder dan 23 graden oost.

Huurprijs zal dan richting 200.000 euro per maand per transponder zijn.

Ik zat dus iets te hoog.

 

Let op, dit zijn wel aannames, nergens kan je de exacte kosten terugvinden.

Wanneer iemand een betere berekening heeft neem ik die graag over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...