Ga naar inhoud


Set Top Box-pakket gaat verdwijnen per 1 april 2016


Johan45

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het is maar hoe je in het leven staat en heeft verder niets met wijsheid te maken.

Ik geniet van klassieke muziek, Wanneer het mogelijk zou zijn een abonnement af te sluiten op Classica bij Canaldigitaal, zou ik dat doen.

Waarom wel veel geld uitgeven voor een goed scherm en dito geluidsinstallatie, maar dan niet (in verhouding) die paar Euro voor bijpassend content.

Zoveel fta klassiek content is er niet.

 

Je kan het een beetje vergelijken met een auto kopen, maar die daarna laten staan omdat je de prijsverhoging van de benzine niet wil betalen.

 

Je kan beter iets te veel betalen maar daarvoor dat krijgen wat je voldoening geeft dan dat je iets te weinig betaalt en dan iets krijgt wat geen voldoening geeft.

Dat laatste is namelijk duurder, je geeft geld uit en krijgt niet wat je zoekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De grootte klap in abonnementen aantallen komt 1 april 2016. Als het set top box werkelijk wordt uitgeschakeld op die datum.

Schatting is dat er 40.000 betalende abonnementen komen te vervallen.

 

Daar zal ik er één van zijn. Dat gegoochel van CD hangt me al lang de str*t uit. Ooit begonnen met het SBP voor € 20,- per jaar nu moet ik al bijna € 90,- betalen voor zenders waar ik toch nauwelijks naar kijk. Onlangs wegens sneller internet overgestapt op Ziggo en daar het goedkoopste TV-pakketje bijgenomen.

CD is dus helemaal overbodig geworden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goedkoopste Ziggo pakket € 18,70 per maand?

https://www.ziggo.nl/televisie/

En Canaldigitaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geniet van klassieke muziek, Wanneer het mogelijk zou zijn een abonnement af te sluiten op Classica bij Canaldigitaal, zou ik dat doen.

 

Ik ook dat is precies de reden dat ik nu Basic+ van TVV heb voor € 22,90 per maand, met als bonus NPO 1-2-3 in HD

 

Zoveel fta klassiek content is er niet.

 

Wel radio.

Heb deze zomer eens een lijstje gemaakt in Google docs. Als je geïnteresseerd bent wil ik het linkje wel met je delen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoopste Ziggo pakket € 18,70 per maand?

https://www.ziggo.nl/televisie/

En Canaldigitaal?

Voor € 18,70 krijg je bij Ziggo ...

 

Eén abonnement voor al je televisies in huis 

 

Heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit. Daar heb je geen mediabox voor nodig.

Met Digitale Kabel TV en Radio sluit je gemakkelijk al je televisies aan op de kabel. Zo kijk je overal in huis naar ruim 30 tv-zenders in digitale beeldkwaliteit. Bijvoorbeeld in de slaapkamer of op zolder. En daar betaal je niets extra voor.

 

 

Bij CanalDigitaal kost dit € 36,95

 

Je bent een dief van je eigen portemonnee als je voor CanalDigitaal gaat.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij is helaas geen kabel voorhanden, en internet gaat tot 1,5 Mb./s.

Op dit moment gebruik ik een smartwi om de hoofdkaart te delen met de andere ontvangers in huis, dat voldoet, zolang het nog werkt.

de 2e kaart, zonder HD, ligt ongebruikt in de la.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is helaas geen kabel voorhanden, en internet gaat tot 1,5 Mb./s.

Op dit moment gebruik ik een smartwi om de hoofdkaart te delen met de andere ontvangers in huis, dat voldoet, zolang het nog werkt.

de 2e kaart, zonder HD, ligt ongebruikt in de la.

Misschien kun je iemand hiermee plezier doen, wel dan iemand die tevreden is met SD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet toegestaan om een 2e kaart op een ander adres te gebruiken dan het adres waarop je 1e kaart geregistreerd staat.

Uitlenen of zelf gebruiken op een ander adres moet je voor tekenen dat je de kaart hiervoor niet misbruikt.

 

Misschien kun je iemand hiermee plezier doen, wel dan iemand die tevreden is met SD.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een backup voor wanneer de Smartwi niet (meer) werkt.

Er zijn al enkele zenders die niet met de smartwi werken, die waarvoor je het witte ci module voor nodig hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet toegestaan om een 2e kaart op een ander adres te gebruiken dan het adres waarop je 1e kaart geregistreerd staat.

... zelf gebruiken op een ander adres moet je voor tekenen dat je de kaart hiervoor niet misbruikt.

 

Het is nu dus onderworpen aan het oordeel van het Europese Hof van Justitie of dit wel klopt zoals je zo keurig uit de voorwaarden van een pakketaanbieder als CD citeert.

 

Verder lijkt het mij bij een camping abonnement al feitelijk onmogelijk aan dergelijke voorwaarden te volden.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een camping abonnement kent slechts één enkele kaart, een hoofdkaart, een 2e of 3e kaart is hierbij niet mogelijk.

Een hoofdkaart mag met toestemming van CanalDigitaal buitens huis gebruikt worden door de abonnee.

Zo is de situatie momenteel.

 

Van een zaak tegen CanalDigitaal/M7 is mij niets bekend.

Vertel eens wat meer hierover.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet een zaak tegen CD.

Maar een logisch uitvloeisel van het over de grens (voor eigen gebruik)  moeten mogen aanschaffen van abonnementen uit andere lidstaten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb nu ook de befaamde mail gekregen met als onderwerp "Belangrijk nieuws over uw Set Top Box-pakket".

Automatische verlenging van mijn STB pakket zal 18.11.2015 plaatsvinden, tenzij ik op het aanbod ingaan natuurlijk.

Ondanks dat ik dit topic helemaal heb doorgenomen, kon ik er geen concrete antwoorden in vinden en heb dus Canal Digitaal maar gemaild.

 

De vragen:

 

1/ Er wordt gesproken over een "vaste lage prijs van slechts € 10 per maand".

Is dat voor de duur van mijn abonnement inclusief de jaarlijkse (automatische) verlengingen ?

Of slechts voor de duur van het eerste jaar en gaat het daarna € 15,95 per maand kosten ?

 

2/ Ik heb ook een HDTV pakket voor de HD zenders. Voor € 5,00 per maand.

Daar dit niet meer nodig is, daar de HD zenders ook in het nieuwe pakket zitten, wordt dit abonnement automatisch beëindigt ?

 

Het antwoord:

 

Er is een aanbieding om het Settopbox pakket om te zetten naar een Basis pakket a € 10,00 per maand. Deze korting zal blijven doorlopen ook na de periode van 12 maanden.

Echter blijven reguliere prijswijzigingen altijd onder voorbehoud (artikel 6.2 van de algemene voorwaarden), maar hier is verder tot op heden nog niets over bekend. Hiermee gaat u opnieuw een jaarcontract (12 maanden) aan.
Uiteraard word het HD abonnement van €5,- per maand van de smartcard af gehaald in ruil met de eventuele aanbieding.

 

 

Het zenderaanbod werd ook vermeld.

 

Als ik reeds bekende informatie verspreid: sorry.

Mocht het voor iemand interessant zijn geweest: alsjeblieft.

 

Momenteel betaal ik €79,92 p.j. voor het STB (wordt €90.00) en €60,00 p.j. voor het HDTV pakket, samen dus €139,92 (wordt €150).

Met aanbieding zou ik €120 betalen en over een jaar maximaal €191,40, mochten ze zich niet aan de afspraak houden en het reguliere bedrag gaan vragen.

Gezien met de wijsheid en prijzen van nu.

 

De overweging is nu om het aanbod aan te nemen, of te wachten op wat gaat gebeuren in juni 2016.

 

Gegroet,

 

E.J.

Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...