Ga naar inhoud


vu+solo se timeshift en opname functie


Mickeyshades

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wie kan mij wegwijs maken met de timeshift functie en de opname functie. Ik heb momenteel een 160GB HDD gekoppeld, let wel GEEN externe voeding HDD. Maar zowel de timeshift als de opname en daarna afspeel functie werkt niet.

 

Moet ik een HDD met externe voeding hiervoor hebben. Heeft iemand misschien ervaring met deze functies op de vu+solo se

 

Alle hulp is welkom!

 

Bedankt alvast

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vertel eerst even welke Image jij op de SOLO SE gebruikt, de daarvoor bestemde instellingen ontlopen elkaar bij de verschillende Images niet veel maar het legt wel gemakkelijker uit.

 

Ik neem aan dat jij een 160Gb USB HDD hebt aangesloten.

Het is niet strikt noodzakelijk om een externe USB HDD met eigen voeding te gebruiken maar dat kan ook het probleem niet veroorzaken.

De externe USB HDD zou automatisch ge-mount moeten zijn en dat is waarschijnlijk niet gebeurt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen

 

bedankt voor je reactie, ik gebruik OpenPli4.

 

Alvorens de 160Gb USB HDD aangesloten heb ik de VU uitgezet. Ik ben via menu naar Harddisk gegaan en deze geinitialiseerd. Waarbij ik volgens mij ook in de voortgangsbalk het woord mount tegenkwam.

 

Wat kan het probleem veroorzaken? In de opties instellen staat ook nog wat van "bestandssysteem naar Ext3...." aangezien ik niet weet wat dit betekent heb ik dit niet laten doen.

 

De VU vind mijn externe schijf wel.

 

Bij de timeshift (ofwel pauze knop indrukken) word het scherm zwart met een voortgangsbalk bovenin vervolgens blijft er een timer op nul staan?? Als ik dit stop zet word er wel gevraagd om de timeshift te stoppen met de keuzes: ja, nee ja en sla op etc....

 

Ik hoor graag of je wat advies of hulp voor me hebt. 

 

Alvast bedankt 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een externa voeding is niet nodig maar wel aan te raden om de usb poort te ontlasten.

Je kan het ook oplossen door een gevoede usb switch er tussen te zetten.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openpli heeft momenteel problemen met opnames op de Solo SE en de Zero. . Zie het Openpli forum.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om van een Linux respectievelijk Enigma2 satelliet ontvanger zoals de SOLO SE optimaal gebruik te kunnen maken, dus o.a. kijken naar de gecodeerde CD kanalen (o.a.RTL HD) moet je een Image (software) van derden installeren.

Hier zijn diversen smaken van zoals OpenPli, VTI, OpenVix, OpenATV, etc.

Welke je kiest is een persoonlijke smaak en dat kun je ondervinden door de verschillende Images te installeren en te proberen.

Inhoudelijk ontlopen deze Images nauwelijks van elkaar.

De meest gebruikte Images voor de VU+ zijn op dit moment OpenPli en VTI.

 

Omdat OpenPli nu schijnbaar tijdelijk problemen heeft met de SOLO SE zou ik even VTI instaleren.

Zie voor een beknopte handleiding daarvoor de TUT bovenin dit forum, zie link https://www.sat4all.com/forums/topic/331987-vti-installatie-tutorial/

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hoi,

Ik gebruik ook al jaren lang PLI imags op mijn ontvangers; DM800HD, DM800HD SE en nu VU+SOLO SE

 

Mijn Solo se met welke image dan ook wil niet opnemen op een HDD via USB wat eerder prima deed icm DM800HD en DM800HD SE. Ik krijg nog altijd dezelfde fout: "HDD is niet beschrijfbaar"  Het is een 1TB 2,5 inch HDD zonder externe voeding werkt.

VTI en PLI ziet de HDD wel, na de initialisatie/format krijg ik dit fout melding op beide images. 3-4x op PLI en 6-7 keer op VTI geprobeerd zonder success. Zelfde HDD nu zit gesloten aan mijn router/modem en via CIFS share/netwerk mount kan ik de HDD wel gebruiken zonder een verandering in de bestandssysteem. Die laat ik zo ext3 staan die door de SOLO SE zelf geformatteerd is.

 

Mysterie?

 

Timeshift en opnemen werkt nu wel maar ik ben gewoon benieuwd waarom dat gebeurt. Zelfde HDD achter de SOLO SE niet doet wel achter de modem (KPN EXPERIA BOX) als een opname hardeschijf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Vti gaat het opnemen feilloos, zelfs met 4 tuners tegelijk, alleen moet je eraan denken om timeshift na gebruik te stoppen, anders gaat-ie maar door, 12 uur of zo.

Heb PTS (Permanent) al eens geprobeerd maar dat liep niet lekker: onbegrijpelijk gedrag...maar dat kan aan mij liggen. :grin:

aangepast door radio man
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Voor Openpli moet je voor de VU+ Solo SE en de VU+ Zero even iets extra installeren namelijk Pau

Die kun je vinden onder de downloadable plugins in de groep extensions, dus

Menu -> Applicaties -> Groen knop/Downloaden -> Extensions -> pau

en dan kan er wel opgenomen worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen fout met PTS die loopt feilloos. 

 

Mijn probleem is echter dat ik mijn USB HDD niet kan gebruiken. Mijn VU+SOLO SE zegt dat "De hardeschijf is niet beschrijfbaar"

 

Dus USB schijf wordt wel gezien, geformatteerd, gëinitialiseerd, geinstalleerd maar toch niet te gebruiken. Zelfde HDD geeft geen fout op mijn Laptop, PC en DM800HD (OpenPLI)

 

Fat32, NTFS, EXT3 en EXT4 allemaal dezelfde resultaat: schijf is niet beschrijfbaar" Ook VTI image geeft dit fout melding. Dus niet alleen OpenPLI

 

Nu hangt die HDD achter mijn router modem (KPN Experia Box via USB) en via netwerk mount geen fout. Dus op dit manier kan ik die wel gebruiken. Niet rechtstreeks via USB poort van SOLO maar via via.... Vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...