Ga naar inhoud


Vriendin heeft vuduo terug naar fabrieksettings gebracht, en enkele vragen


mrbievers

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Ik ben in het bezit van een vuduo met openpli.

Deze wordt bediend via de webbrowser openwebif . ( Het toestel staat achter een muur dus dit is de enigste manier om deze te bedienen )

 

Nu gebeurt het regelmatig dat er plots geen verbinding kan gemaakt worden met openwebif, Ik merkte op als ik open pli update dat ik een nieuw adres kreeg en dat mijn vriendin dan weer de tv kon bedienen.

Eenvoudige oplossing die ze zelf kan doen als ik met shiften aan het werken ben. En zo moest ik niet verder gaan uitzoeken waar dit probleem aan lag .

 

tot vandaag dus .... want in de plaats dat ze een update heeft gedaan heeft ze de box terug naar fabrieksinstellingen gezet, met als gevolg een gefrustreerde vriendin die haar programmas niet kan zien/opnemen :P .

Ik merkte net op dat er blijkbaar nog openpli op staat maar dan met fabrieks settings

 

 

Daarom dus de volgende vragen :

 

1 ) Wat moet ik juist instellen om terug tv te kunnen zien ?

 

2 ) Hoe kan ik in de toekomst vermijden dat openwebif steeds niet meer werkt.

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp 

aangepast door mrbievers
Link naar reactie
Delen op andere sites


geef de box een fixed ip adres en dan heb je in de webif steeds datzelfde adres.Weet verder niet hoe je tv kijkt en naar wat.Heb je een betaal abo dan zal je ook een cccam moeten installeren of starten om je kaart te laten decoderen.weet niet of de fabrieksinstellingen ook je zenderlijst niet heeft verwijderd of aangepast.

 

Ps: had eigenlijk in deel VU moeten staan

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef de box een fixed ip adres en dan heb je in de webif steeds datzelfde adres.Weet verder niet hoe je tv kijkt en naar wat.Heb je een betaal abo dan zal je ook een cccam moeten installeren of starten om je kaart te laten decoderen.weet niet of de fabrieksinstellingen ook je zenderlijst niet heeft verwijderd of aangepast.

 

Ps: had eigenlijk in deel VU moeten staan

 

Beste bedankt voor je antwoord.

 

* geef de box een fixed ip : Kan je mij vertellen hoe dit moet ?

 

* De ccam is geinstalleerd en voorzien van de juiste settings .

 

Momenteel moet ik de tuner configratie terug instellen , ik heb een Duo lnb ( Tv vlaanderen )

 

Ik heb Tuner A nu op 19.2 E staan , met welke settings moet ik verder rekening houden ? en op welke settings moet ik Tuner  B zetten ?

 

* De zenderlijst ben ik idd ook kwijt die kan ik via de plugins normaal terug vinden.

 

Kan een admin mijn topic aub verplaatsen ? , mijn excuses voor het verkeerd plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

no prob maar ik kwam het toevallig tegen.Voor TVV moet disecq A op 19.2 en disecq B op 23.5 staan.Ik werk met openvix en daar zit een mogelijkheid om zenderlijsten van de provider (TVV) automatisch in te laden.

Fixed ip moet je instellen via netwerk instellingen.Zoals bij een computer vink weghalen bij DHCP en daar vast ip ingeven.Kijk wel eerst onder dhcp welk gateway adres je hebt gekregen want dat zal je ook meoten ingeven.

Cccam zal je ook moeten zien of hij gestard is alvorens het zal werken.Kan je normaal door webif met adres cccam achter dus : http://ipadresbox/16001

 

Bij problemen vraag maar door hoor.Zodra ik kan antwoord ik wel.Ik ken de duo en de duo2.Woon je in Belgie mag je altijd een belletje geven ;)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee , van Wichelen .Fijn dat het gelukt is

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via menu/applicaties Autobackup activeren, die maakt een backup van je instellingen, en als je Autoinstall activeert via het menu van Autobackup worden ook automatisch je plugins weer opnieuw (van de feed) geinstalleerd.

 

Als je dan alles weer kwijt bent kun je via het autobackup menu de optie herstellen kiezen en je hebt alles zo weer terug.

 

Als je een nieuw Openpli image flasht krijg je dan ook automatisch je instellingen en plugins (van de feed) terug.

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autobackup / backupsuite en backuppen is erg handig, vooral met dat soort vriendinnen ;):D

en indien op de ingebouwde HDD (als backup locatie) geplaatst altijd snel te herstellen

 

Op de nieuwste VU+ modellen gaat dat echt heel snel +/- 5 minuten helemaal KLAAR.

Met de extra optie dat je zelfs zonder usb stick een image kunt flashen indien dat op de HDD is ondergebracht.

 

Ook bij nieuwe images testen, die nog niet 100% je goedkeuring vinden, kun je snel terug naar een werkende "status" van de VU+

 

ciao ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...