Ga naar inhoud


UPC - Dreambox of iets anders?


DXK

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

 

Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, en of ik deze vraag überhaupt mag stellen (maar wie niet waagt, wie niet wint). 

 

Al enige tijd ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief voor mijn huidige UPC aansluiting.

Ik betaal nu namelijk € 88,25 per maand, voor UPC Alles in Power incl. Fox Sports NL.

 

Nu zag ik bij mijn oom dat hij een aansluiting heeft via een andere partij voor zijn TV aansluiting, waardoor hij alles ontvangt maar slechts een paar euro per maand betaald (Een dergelijke besparing incl. een verlaging in mijn internetsnelheid zou me al snel een besparing van € 27,- per maand opleveren, zelfde internetsnelheid € 12,-), en dan alles kan kijken.

 

Veel personen bieden iets soort vergelijkbaars aan via Marktplaats, en daarvoor heb ik dan ook een aparte receiver nodig. 

Ik heb een aantal van deze personen gemaild met wat vragen, en ik kreeg keurig antwoord.

Waar ik echter over blijf twijfelen is de receiver die ze aanbieden, veel personen bieden een Dreambox aan maar daar krijg ik het gevoel bij dat ik veel betaal (+/- € 150,-) voor goedkope Chinese hardware, en daarnaast lijken mij de specs ook verouderd. 

Dan had ik ook met een ander persoon contact die de Coolstream Trinity en Amiko HD 8270 kan leveren. 

 

Wat raden jullie aan? 

 

Mijn eisen:

 

- Snelle gebruiksvriendelijke userinterface (OpenPLI?)

- Nieuwe hardware (ik heb een hekel aan de UPC Horizon box, performed traag)

- Mogelijkheid om op te nemen, indien dit niet teveel rompslomp met zich mee brengt.

 

Zie ik voor de rest zaken over het hoofd?

 

Aangezien ik helemaal geen ervaring heb met dit soort apparaten en diensten, hoopte ik door hier een post te maken wat antwoorden te krijgen.

 

Alvast bedankt! :)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat via marktplaats is meestal een clone dreambox  met internet scharring

Dus verboden hier

 mocht je een dreambox willen kijk dan eens naar de 7020 hd of de 7080 hd

of de vu+serrie

de 800 hd  en 800 se hd hebben niet genoeg geheugen voor alle leuke dingen die je met een dreambox kunt doen

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aangeboden Dreamboxen zijn klonen. Kwaliteit is een gok.

Je betaald voor illegale toegang tot de radio en Tv zenders op het UPC netwerk. Hoe lang dat goed blijft gaan?

Je moet een abonnement bij UPC afsluiten om een werkende kabelaansluiting te hebben.

 

Ziggo en UPC fuseren en gaan verder onder de naam Ziggo.

Misschien word het straks in het hele Ziggo gebied (ook ex UPC) mogelijk eigen apparatuur te gebruiken.

Goedkoper of gratis naar premium zenders/pakketten kijken zal er niet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat via marktplaats is meestal een clone dreambox  met internet scharring

Dus verboden hier

 mocht je een dreambox willen kijk dan eens naar de 7020 hd of de 7080 hd

of de vu+serrie

de 800 hd  en 800 se hd hebben niet genoeg geheugen voor alle leuke dingen die je met een dreambox kunt doen

 

Ok, duidelijk!

Dan op zoek naar een goede box als vervanging voor mijn Horizon Box.

 

Ik zat hier te kijken:

 

*****Link naar webwinkel verwijderd********

 

En zag inderdaad al e Dreamboxen erbij staan, maar die zijn mij net wat te prijzig.

Wat raden jullie aan als ik zeg max € 200,-?

Lijkt mij een mooi bedrag om mee te beginnen, en ik heb inderdaad liever geen clone chinese hardware. 

Daar was ik namelijk al bang voor bij die marktplaats Dreamboxen :)

aangepast door ceesv
link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal kabelontvangers waar een UPC CI+ module in werkt.

Die ontvangers zijn niet goedkoop en de CI+ module is per maand net zo duur als een mediabox.

Je bespaart niets, maar je bent alleen van de Horizon box af die meer mogelijkheden heeft. 

Uitzending gemist en Video On Demand is dan namelijk niet mogelijk. 

 

Neem je genoegen met de 30 vrij te ontvangen digitale zenders uit het basispakket voldoet iedere fatsoenlijke DVB-c ontvanger.

Veel moderne Tv's hebben al een DVB-c tuner en kunnen die zenders gewoon tonen.

Op het internet vind je tweedehandse ontvangers (bv van ex Ziggo klanten) die op het UPC netwerk werken voor de vrij te ontvangen zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je kwaliteit wild en al die leuke dingen wild doen zul je toch wat meer als  200 e uit moeten geven,voor niks gaat de zon op en voor weinig in china weer onder,als je een maal een Dreambox 7020HD ,of zo hebt ,dan wil je hem voor geen goud meer missen.

Een Dream box is gewoon de allerbeste Hardware made in Germany,de software kan evt aangepast worden aan je wensen.

Dergelijke onvangers koop je bij uiteraard bij een dealer,dus niet bij zo een dubiose website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je kwaliteit wild en al die leuke dingen wild doen zul je toch wat meer als  200 e uit moeten geven,voor niks gaat de zon op en voor weinig in china weer onder,als je een maal een Dreambox 7020HD ,of zo hebt ,dan wil je hem voor geen goud meer missen.

Een Dream box is gewoon de allerbeste Hardware made in Germany,de software kan evt aangepast worden aan je wensen.

Dergelijke onvangers koop je bij uiteraard bij een dealer,dus niet bij zo een dubiose website.

 

******link naar webwinkel verwijderd******

 

En wat vindt jij hiervan? Is dit geen mooi apparaat om mee te beginnen?

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goedkoper wilt zijn zal je niet aan en nieuwe ontvanger moeten denken, je blijft immers hetzelfde abonnement houden dan, maar of je niet goedkoper uit bent als je overstapt op een andere provider.

Je hebt nu Alles-in-1 Power pakket, dus volgens mij een snelle internet aansluiting. Heb je naast Fox Sports NL nog andere extra pakketten, bijv. Royaal HD, onbeperkt bellen of extra mediabox?

Op hoeveel TV's wil je kunnen kijken?

Wil je ook kunnen opnemen?

Is HD beslist belangrijk voor je?

Hoe snel moet je internet zijn?

Wil je een vaste lijn blijven houden?

In hoeverre gebruik je interactieve diensten zoals UPC prime of programma gemist?

Dus wat zijn je wensen? I.c.m. je postcode en huisnummer (via pm) kan pas een alternatief voor je gezocht worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goedkoper wilt zijn zal je niet aan en nieuwe ontvanger moeten denken, je blijft immers hetzelfde abonnement houden dan, maar of je niet goedkoper uit bent als je overstapt op een andere provider.

Je hebt nu Alles-in-1 Power pakket, dus volgens mij een snelle internet aansluiting. Heb je naast Fox Sports NL nog andere extra pakketten, bijv. Royaal HD, onbeperkt bellen of extra mediabox?

Op hoeveel TV's wil je kunnen kijken?

Wil je ook kunnen opnemen?

Is HD beslist belangrijk voor je?

Hoe snel moet je internet zijn?

Wil je een vaste lijn blijven houden?

In hoeverre gebruik je interactieve diensten zoals UPC prime of programma gemist?

Dus wat zijn je wensen? I.c.m. je postcode en huisnummer (via pm) kan pas een alternatief voor je gezocht worden.

 

Nou wat mijn idee was, is wel duidelijk in mijn eerste post (maar goed dat mag hier niet worden besproken). 

 

Ik heb nu inderdaad het snelste pakket (200MB)/Royaal en telefonie (wat ik nooit gebruik) en daarnaast Fox Sports NL.

In mijn slaapkamer staat nog een TV, maar daar kijken we vooral series en films via mijn Amazon FireTV met hierop XBMC, en daar zit ook nog gewoon een normale kabelaansluiting op. Kwaliteit van de tv is daar niet belangrijk, in de huiskamer wil ik wel HD televisie en ook kunnen opnemen (al is "gratis" gemist ook wel interessant, dan hoef ik niet echt op te nemen). 

 

Mijn idee is om alleen een internetaansluiting af te nemen via UPC, en dan TV "anders" af te nemen.

Als ik zou zakken, naar 120 MB internet, dan zou ik al gauw 36 euro per maand kunnen besparen. 

Mocht ik op 200 MB internet blijven, dan komt dit bedrag op ongeveer 26 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier gewoon ADSL + Bellen ca €32 pm.is snel zat ca 15mb sec.TV 

Anders ,,dat ,kan alleen dan via SAT.of IPTV,voor .onvangst heb je voor ieder TV een Receiver nodig ,daar deze meestal niet tot de standaard uitvoering behoord,alleen ( digitenne )DVBT tuner is standaard,echter het aanbod is zeer beperkt,evenals de kwalitijt ,die nogal te wensen overlaat ,dus geen HD.

Ps ik heb glasvezel gehad ,maakt niks uit ,nl div website's worden niks sneller geladen ,dus zonde van het geld om voor zo'n hoge snelheid extra te betalen.

De snelheid word oa door je PC bepaald .

Dus zul je eerst moeten investeren in goede hardware,alvorens je denkt iets te kunnen besparen,dus met €200.kom je niet ver..

Echter ,, alléén via de Satelliet heb je de vrije keuze in duizenden  (gratis) zenders van verschillende nationaliteiten .

Het blijft dan ook niet bij 1 sat.positie ,ook hier in heb keuze ,de  populairste zijn !9.2 ,23.5 ,28.2 en 13 graden oost. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff

heb je al eens gezocht op vdsl / glaszevel van KPN? betreffende de mogelijke levering

120MB/s of 120Mbit/s is heel veel op enkel een WAN adres

ja reken maar om /1024 K-M-G

en 8 bits is een Byte

 

maar met Attainable Rate (Up/Down)  19644/62516 kbps heb je vlekkeloos IPTV en merk niets van "slak" mijn apparaten op een aansluiting

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via die illegale aanbieder zal je waarschijnlijk altijd er ook een ontvanger bij moeten kopen, verder garantie tot de deur en als iedereen het doet verdwijnt het hele pakket van de kabel of wordt voor de anderen duurder.

TV+Internet via IP (ADSL of glasvezel) heb je al vanaf €34 per maand. Fox Sports Eredivisie €17,50 per maand erbij. Opnemen en pauzeren nog eens €3,00 per maand en pluspakket nog eens €5 per maand.

Dus vergelijkbaar qua TV aanbod met wat je nu hebt: €59,50 per maand.

Wil je sneller internet, dan hetzelfde i.c.m. glasvezel kom je al gauw op €87,50 per maand.

 

Keuzevrijheid qua tuner en HDTV heb je alleen bij satelliet, abonnement vanaf €17,95 per maand (BasisHD) Voor €19,95 heb je m.i. al en heel interessant pakket (FamilieHD), daarna Entertainment pakket gelijk al €29,95 per maand met naar mijn mening maar een paar zenders meer maar wel incl. een aantal sportzenders (Sport1 HD Select, Sport1 Golf, Eurosport 2 HD, Motors TV, AutoMotorSport HD). Daarnaast uiteraard vele buitenlandse zenders gratis en ook in HD erbij.

Bij alle abonnementen kan je Fox Sports Eredivisie (alleen Fox Sports 1HD en Fox Sports 3, dus geen Fox Sports 5) erbij nemen voor €14,95 per maand). Daarnaast ADSL vanaf ca. €20 per maand (20/1 of 30/3 Mb/s) of glasvezel vanaf €32,50 per maand (50/50)

Totaal dus vanaf ca. €51,90 per maand.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien illegale en strafbare zaken geen platform krijgen op sat4all gaat hier een slotje op!

 

Verder worden links naar webwinkels niet toegestaan.

 

http://www.sat4all.com/regels

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...