Ga naar inhoud


HDD van osx delen met VU+ Duo 2


Mijnzzz

Aanbevolen berichten

Hallo, 

 

Ik ben sinds kort in het bezit van een VU+ Duo 2. Ik ben totaal onervaren in de sat wereld dus heb legio vragen. Vandaag wilde ik de harde schijf van mijn MacBook delen met de VU. Ik wil dus graag de films die op mijn MacBook staan via de VU op de tv kunnen kijken en afspelen. Nu heb ik al van alles geprobeerd, met VLC, de HDD in de VU mounten maar ik krijg het niet voor elkaar.

 

Mounten geprobeerd met CIFS en NFS. De mount is wel zichtbaar in verbindingsbeheer maar heeft geen verbinding met de map op de MacBook die ik gedeeld heb. Ik de voorkeuren van OSX is die map al ingesteld om te delen.

 

Als ik het met VLC probeer krijg ik de lijst met bestanden op mn MacBook niet te zien of ik krijg "error loading playlist into server 1:" te zien en daarna "error loading file list into server 1:".

 

NFS is actief op mn MacBook. Bij VLS heb ik de web interface al ingeschakeld. De hosts file van VLC heb ik ook aangepast door daar de IP van mijn VU in te zetten zonder # voor de zin waar de IP in staat.

 

Ik snap er helemaal niks meer van, wie zou me kunnen helpen. Op welke wijze moet ik het doen, VLC of mounten? En hoe, wat doe ik verkeerd?

 

alle hulp is welkom, BVD Erwin

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij vergeet te vermelden welk videoformaat en Codecs de af te spelen films hebben en of jij al getest hebt of die überhaupt wel door de DUO2 afgespeeld kunnen worden.

Kopieer eerst één van de af te spelen film van de MacBook naar de DUO2 en kijk of die afspeelbaar is.

Het kopiëren van m.n. de wat grotere bestanden kun je het beste via FTP uitvoeren maar ook met Finder gaat dit prima.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

thx voor je antwoord. Dat bedoel ik dus met zo groen als gras. Was er niet van op de hoogte dat de VU slechts bepaalde formaten afspeelt. 

 

Ik wil er graag MKV, Video TS, avi, Mp4 en Divx mee afspelen, eigenlijk de meest gangbare formaten.

 

Als ik een fim naar de VU wil kopieren via de finder dan moet hij in de linker balk zichtbaar zijn in het "gedeeld" gedeelte van de finder, daar zie ik m ook niet staan

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het functioneert wel gewoon want ik zie mijn SOLO2 wel op mijn MacBook maar kan je op dit moment niet verder helpen want ik ben nu onderweg naar Spanje en kan op zijn vroegst pas maandag weer iets voor je betekenen.

 

Probeer eens of je met FileZilla for Mac verbinding kunt maken met jouw DUO2.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe snel voor bedtijd.

 

Je kan onder menu>instellingen>systeem>netwerk>add share een share toevoegen ( volgorde is uit mijn hoofd dus kan verwisseld zijn ).

 

geef het een naam, kies cifs, geeft het de share pad en je mac useraccount name en wachtwoord.

Ik heb dit werkend gehad, maar was enkele VTI versies terug, 4 geloof ik.

 

uiteraard moet je mac share aan staan.

NFS nooit getest.

 

HTH

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn MBP kortgeleden in gebruik had genomen heb ik zonder enige instelling - toevoeging zowel de MBP op de SOLO2 kunnen zien als de SOLO2 op de MBP, zie de bijlagen.

Je ziet zelf, ik kan van de SOLO2 zowel de Root als HDD openen.

Dus ik zou niet zo 1-2-3 weten wat je behalve de share op de MBP nu nog moet instellen.

 

 

 

 

post-37183-0-73521200-1422894050_thumb.jpg

post-37183-0-83932500-1422894063_thumb.png

post-37183-0-08212800-1422894257_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het wel even zoeken op een mac / osx machine...

Maar het gaat.

 

als de NFS client al op de OSX loopt is het aankoppelen / mounten zo gebeurt

als je de juiste samba werkgroep (workgroup) gebruikt op beiden is ook de finder er zo klaar mee

 

overigens aankoppelen heen en weer

dus mac > VU solo2

of

dus VU solo2 > mac kan allebeide

 

mits de server / client erop aanwezig is (vooral bij NFS dus ook NFS server naast NFS client installeren

 

denk dat je daarmee een heel eind moet kunnen komen

groetjes

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen, dank voor de reacties. Ik heb van alle reacties wel wat geprobeerd, met gedeeld succes ;)

 

Via "Ga/verbind met server..." in de Finder heb ik vanaf mijn MacBook nu eindelijk verbinding kunnen maken met de Vu+ Duo2, zowel root als harddisk. Ik heb alle persmissies en gedeelde mappen op mn MBP nagelopen en warempel ineens werkte het. 

 

Maar nu..... Vanaf de Vu+ Duo2 probeer ik toegang te krijgen tot mijn MBP en de gedeelde mappen daarop zodat ik vanaf de VU films kan afspelen die op mn MBP staan. Met geen mogelijkheid krijg ik verbinding vanaf de VU naar de MBP toe. CIFS geprobeerd, NFS geprobeerd. 

 

Vanuit Menu/systeem/netwerk/netwerk browser een mount geprobeerd toe te voegen, zowel met CIFS als met NFS. Geen van beiden werken. De VU ziet mijn MacBook wel getuige de onderstaande foto's

 
post-75677-0-04225700-1423066375.jpg
 
Ook de mounts die ik aangemaakt heb zijn te zien natuurlijk maar ik krijg maar geen verbinding, alleen een rood kruisje
 
post-75677-0-75543400-1423066398.jpg
 
Ook via VLC op de VU al geprobeerd maar nada. De file list blijft leeg. In de playlist zie ik wel de bestanden die op mn MacBook in de playlist van de VLC player staan. Als ik die dan op de Vu wil afspelen, verschijnt er op de MacBook bij VLC een bericht "lezen van bestand mislukt, VLC kon het bestand //9877.mp4 niet openen, gevolgd door: uw invoer kon niet geopend worden, VLC kon de MRL file:////9877.mp4 niet openen.
 
Schiet mij maar lek, ik ben het echt ff kwijt en snap werkelijk niet wat ik verkeerd doe, forgive me my incompetence ;)
 
 
 
 

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent vast niet de weg kwijt en waarschijnlijk ook niet incompetent, jij luistert alleen niet.

In bericht #2 vroeg ik je al om èèn van de af te spelen bestanden via FTP naar de SOLO2 te kopiëren en dan daar proberen af te spelen.

Daarmee stel jij in elk geval vast dat de bestanden op de SOLO2 kunnen worden gelezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, ik heb dat geprobeerd en verschillende formaten af kunnen spelen, dat was geen enkel probleem. Ben dat alleen vergeten te vermelden hier, xcuus.... En ik heb een Duo 2 by the way. De formaten ik ik wil gebruiken, kan ik ook gebruiken.

 

gr Erwin

Vu+ Duo 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder VTI 6 werkte het, onder VTI 7 niet. Weet niet onder VTI 8. OSX shares zijn zichtbaar, maar geen van allen Connected.

 

 

Jürgen kan jij aangeven waar de mountpoints dan zichtbaar zijn op VU+. Ik meen te herinneren dat ze, de mntpoints, zowel in de media speler als in de file browser op de VU zichtbaar zijn. Zijn ze , de shares, op je beide VU Solo's muntend en verbonden, of alleen onder openPLI?

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...