Ga naar inhoud



D.Quijote

Aanbevolen berichten

Hallo, ik probeer via een oude XP pc Linux mint 13 te installeren, heb netjes een CD rom gebrand maar pc blijft met windows opstarten. Al geprobeerd in de Bios wat te veranderen, maar bij de bootvolgorde staat nu alles tussen haakjes dus disabled. Krijg het niet meer terug naar enabled. PC start nog wel gewoon in windows op. Ben nu al 2 dagen bezig, maar krijg het niet voor elkaar. Ik wil gewoon een duo boot hebben. Als ik windows boot uitzet start hij helemaal niet meer op. Het is een PC met 2 laden eentje voor dvd's cd etc. en eentje voor een dvd rom ( daar zit de dvd ook in )

Heb al veel gelezen maar krijg het niet voor elkaar.

Heeft iemand suggesties ?

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mocht hij op die dvd geen bestanden zien die bootable zijn dan start hij alsnog op van de harddisk,ik heb toevallig Linux Mint vandaag nog installed op een hele oude Dell laptop en alles verliep vlekkeloos alleen problemen met de broadcom wifi adapter dat schijnt een fout te zijn in de kernel

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt toch de HD helemaal uitschakelen in de bios in de boot volgorde. Dan kan het systeem allen maar booten van een andere medium.

 

Is je DVD wel goed ? Kun je eenvoudig proberen in je systeem met Windows opgestart.

 

Kun je kiezen voor opstarten met usb systeem ? Dan is dit ook mogelijk met usb stick.

 

Waarom neem je geen nieuwe versie van Mint ? Met een Live cd kun je van tevoren kijken of het allemaal goed werkt.

 

Heeft het ding nog een floppy drive ? Er is ook een programmaatje dat opstart van een diskette met vervolgens de vraagt hoe je wilt opstarten.  Dan kies je uiteraard CD of DVD.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Mint 13 gekozen alles werkt behalve de broadcom wifi adapter schijnt een kernel probleem te zijn,veel gegoogled maar de juiste oplossing zit er voor mij niet bij,als ik afsluit krijg ik ook een caught 15 error,ik heb nu gekozen voor een wifi usb stick dat werkt wel goed

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de hd uitzet start de pc niet op, pc heeft geen floppy, kan niet kiezen voor usb opstart. Ik heb al gezocht in windows, met opstarten maar met instal gebeurd er niets Morgen maar weer eens opnieuw branden.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien de dvd speler stuk of toch de dvd niet goed gebrand ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de speler wat gevoelig is voor een DVD, kun je ook eens kijken of systeem wel boot van een CD. Je kunt bijvoorbeeld een gparted CD proberen omdat je mogelijk je partities wilt aanpassen.

 

Het is maar om te kijken of het een hardware probleem is met je DVD drive in combinatie met een gebrande CD. Een + of - DVD maakt soms ook een verschil.

 

Succes ermee.

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hier nog een CD rom liggen van een canon printer, als ik die in de DVD speler stop, wil hij gewoon gaan installeren. En ook nog een originele microsoft work suite DVD uit 2003, en die ziet hij ook. Dus morgen eerst maar eens opnieuw branden.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag opnieuw gedownload via een andere site, en opnieuw gebrand. Alleen het volgende probleem doet zich voor, ik heb de PC via de tv aangesloten. Dus zie Linux netjes opstarten, daarna wat groene puntjes in het beeld, maar daarna wordt het beeld bijna zwart en kan eigenlijk niets meer zien. Het zal wel aan de aansluiting liggen denk ik. Als ik windows start is het beeld op de tv wel goed.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkeerde resolutie en / of refresh frequentie.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...