Ga naar inhoud



D.Quijote

Aanbevolen berichten

Nee, geen videokaart. Het rare is hij start wel normaal op, maar als het eigenlijke scherm komt wordt alles heel donker. Als ik de gordijnen dicht doe kan ik het wel lezen, en zie ook alle menu staan. Sluit ik dan af, wordt het beeld weer even weer goed. En ik heb geen extra monitor om het daar even op te proberen.

Het is gewoon een oude pc, en wilde gewoon eens kijken hoe Linux eruit ziet.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je geen voorkeur hebt en het is om linux te proberen kan je ook ubuntu 14.X er op zetten, mint lijkt wel meer op Windows xp maar Ubuntu werkt ook heel goed. ik heb op internet wel eens iets gelezen over een veel te donker scherm, misschien helpt het om via Fn + een toets, in mijn geval F4 de helderheid aan te passen.

Je bent niet de enige, google eens op "donker scherm mint", er staan heel wat tips, ook die over laptops zijn bruikbaar.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het niet zo dat je UEFI in het bios uit moet zetten?

Met MINT 17 zou het wél moeten gaan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen videokaart. Het rare is hij start wel normaal op, maar als het eigenlijke scherm komt wordt alles heel donker. Als ik de gordijnen dicht doe kan ik het wel lezen, en zie ook alle menu staan. Sluit ik dan af, wordt het beeld weer even weer goed. En ik heb geen extra monitor om het daar even op te proberen.

Het is gewoon een oude pc, en wilde gewoon eens kijken hoe Linux eruit ziet.

 

De resolutie bij het opstarten en veelal anders dan tijdens de werking. Daarom het eens proberen met een gewone monitor.

 

Misschien de tv eens uit zetten en weer aanzetten en neemt de tv mogelijk de resolutie over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ gors,

 

Jouw tip over google een op "donker scherm mint" heeft wel geholpen. Kwam al gauw tegen: start in comptabiliteits mode. Dus bij het opstarten heb ik daar op geklikt,  en jawel ik heb nu een volledig scherm, en kan kiezen op installeren, dat ga ik nu maar eens doen, eens kijken wat er gebeurd.

 

@ verkerkbr

 

De tv uitzetten had ik al geprobeerd trouwens

 

 

Verder iedereen  bedankt voor het meedenken. Misschien komen er nog wat vragen, maar dan horen jullie het wel.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Waarom zo´n oude Linux Mint we zitten imiddels op Linux Mint 17.1, heb deze met Cinamon keurig geinstalleerd op mijn netbookje aangezien Windows 7 nu op vista lijkt en er niets meer te beginnen viel.

 

Linux Mint heeft mijn hart gestolen, ik had het al op een desktop draaien maar wat is je leven een stuk fijner met Mint!

 

Niet vergeten Linux Mint doet het niet fijn op computers ouder dan 8 jaar en vaak gaat het dan fout met de grafische kaart.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...