Ga naar inhoud


Mezzo schakelt niet vrij


Gast Mimisiku
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Allemaal gedaan, nieuwe zenderlijst. Herstart. OSCam start dan ook opnieuw.. Echt geen idee waarom.. Echt alle andere kanalen werken prima... Gooi die Mezzo gewoon uit mijn lijst... Klaar... Kaler kan ik OSCam niet maken.. Misschien nog iets met de ECM Whitelist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker weten die whitelist....

 

mezzo ecmdump odd:

 

81 00 61 00 6A 00 07 5C 00 7A 62 3F 6D 89 EE B8
64 12 E1 0D 13 1D 42 14 B0 84 07 1D E9 4A 90 C0
FB 0B 38 F2 2A E4 BD 88 D4 60 4B BD 50 4C C5 8C
52 79 A7 60 34 1A 53 68 A6 74 AE E2 4D 9A EE 53
A6 60 90 AA C7 45 FE 97 21 5B D7 90 1B 7D 67 08
99 8C CE 32 69 28 0E 6C 43 9D D9 61 CB CB D0 55
9B EA 31 0A

 

mezzo ecmdump even:

 

80 00 61 00 6A 00 07 5C 00 5B 61 BB 4F BF FC DA
85 1D 70 50 F6 4B 8E F5 64 26 72 AA 9F 35 EA 4D
54 43 55 42 CA 85 B9 78 D2 B2 FB 39 32 6F 6B 86
DD 44 D1 DA 80 F0 F2 18 1E CB F1 35 AF C0 EA 21
C6 B1 89 F4 3A 40 07 EE F8 A3 55 5F 08 7A BE 1C
83 AD BD 86 9A E9 C5 00 33 E0 C7 0A 9F 25 0D 5D
3A 79 25 E4

 

En die headers zijn dus anders dan die je whitelist filter doorlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whitelist toegevoegd aan die van Canal-Digitaal. OSCam herstart... Beeld!

 

Achteraf dus een hele logische 'denkfout'. De ECM Whitelist is puur genomen uit een log van Canal Digitaal. Mezzo is een doorgeprikte zender van CSAT. En die heeft een eigen ECM.. Je zou denken dat alle door Canal-Digitaal doorgegeven zenders dus ook een CDS ECM meegezonden krijgen.. Dat blijkt een misvatting... Vandaar de zoektocht (en het niet zien van dat verband).. Met dank aan Parasol..

 

Hoe krijg je deze dump info uit de log? Zie deze info niet in de gewone status..

 

Probleem in ieder geval opgelost...

post-31054-0-82824800-1423553388_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie het graag hebben wil. Mijn OSCAM configuratie inclusief home-sharing, WebIF en Oscam Picons. Uiteraard aanpassen voor eigen situatie en IP. Aan te raden is het gebruik van vaste IP adressen. Zo heb je geen last van uitvallende verbindingen als je netwerk wordt gerestart..

 

OSCAM Picons CDS-TVV.rar

aangepast door Johan45
Bijlage OScam Eugen verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Attent van je Mimisiku, om jouw bevindingen en oplossing te willen delen. Bij mij werkt Mezzo vooralsnog ook niet, kijk meestal naar Brava voor de cultuur. Nog eens bedankt hé!

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Waterpas...

Dat is juist de functie en kracht van een forum. Je bent er om ervaringen te delen opdat we er allen beter van worden. Het is een kwestie van geven en nemen.

Ik heb sinds oktober OSCam in gebruik (na jarenlang CCCam 2.2.1). De config van OSCam is complexer, maar daardoor kan het meer en is het flexibeler. Probleem is dat je qua mindset van een enkel configuratie bestand (CCCam.cfg) gaat naar meerdere oscam.xxxx bestanden die allen in elkaar grijpen. Kan me nog lang geen OSCam expert noemen, maar leer graag.. Sommige zaken zijn niet direct te doorzien en vallen niet op omdat je dingen anders interpreteert dan verwacht... Door een werkende config te delen kunnen OSCam starters sneller naar een werkende config en hebben ze een werkend voorbeeld waar ze op terug kunnen vallen. Zo is ook de drempel om naar OSCam over te gaan een stuk makkelijker gemaakt...

 

Mijn insteek was om alle zenders waarvoor ik betaal ook te kunnen zien. Mezzo kijk ik nooit (maar zit wel in het pakket). Kennis van me is wel gecharmeerd van deze zender en vertelde smuikend dat hij het wel kon zien met zijn CDS bakje en ik met mijn super de luxe Dreambox 'lekker' niet... Gelukkig had ik ook nog een CI liggen om het een beetje te ontkrachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

met  cccam  2.30  werkt   mezzo  hier  niet    ,  met  cccam  2.21  werkt  mezzo   hier  wel  goed ( abbo kaart ) in lezer

 

met  cccam  2.21  kan ik   2  opname's  doen  verder alles op  zwart en     met  cccam 2.30   kan ik  4  opname's  doen  op  hardddisk  en hou  beeld ( ook zoiets )  

 

Gr  Hendrico

Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan heel eerlijk niet meer herinneren of Mezzo met CCCam wel of niet werkte. Ik bekijk die zender normaal nooit... Heb CCCam 2.2.1 lang gebruikt en verder nooit enig provleem mee ondervonden.. CCCam 2.3.0 is even geinstalleerd geweest om de Seca3 kaart naar L4A te tillen. Zodra dat gedaan was is CCCam 2.2.1 weer terug gezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn testlijnen dan niet strafbaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...