Ga naar inhoud


Samsung smartv aan /uitzetten via VU+ Duo 2 RC


Robert1

Aanbevolen berichten


Het gaat niet helemaal goed. Ik kan nu wel de TV aan/uit zetten, maar andere functies werken niet meer, zoals mute en volumeknop. Dit komt denk ik ook dat de tekst niet helemaal parallel loopt met de nieuwe rc. De stopknop is niet hetzelfde.

aangepast door Robert1
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb het ook ooit gedaan en terug uitgeschakeld omdat niet alle functies meer werken.Ga nu eens proberen om via the image dat te doen HDMI cec

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke image je staan hebt maar ik denk dat de meeste images (vti zeker want ik gebruik dit zelf) wel HDMI-CEC ondersteunen.

 

Hiermee kun je dus de tv samen laten uitgaan met ontvanger etc...

 

of het ook lukt om het geluid van de tv ook te verhogen ben ik niet zeker maar dat moet je maar eens nakijken.

 

Bij VTI image kan je dit makkelijk instellen en staat het volgens mij zelf standaard in de lijst na een first install

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

wolverine,

natuurlijk lukt dat, indien je weet waar je het instelt en hoe

 

de basis is TV en VU+ DUO2 op HDMI-cec aanpassen

>combinaties zijn bekend< maar laten we eerst eens kijken wat Robert1 al heeft ingesteld

dus Robert1 > screenshot maken van je webinterface / instellingen / hdmi-cec

 

dan praten we verder...

anders vindt je de weg nooit

 

ps het webinterface roep je op je PC op door enkel het IP adres van de receiver in te tikken....

en een screenshot voeg je toe door de volledige editor te gebruiken in sat4all

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil proberen om aan jullie vragen te voldoen. Maar misschien lukt niet alles. Vandaar. Ik zag wel dat ik het duurste model RC heb. Dus niet met rondes + kleuren, maar streepjes + kleuren

 

Ik heb een screenshot gemaakt van de webinterface. De knop printscreen werkt verder niet als ik een afdruk van de instellingen wil maken.

post-76617-0-66183800-1424848764.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk werkt die wel... bij ons althans :D

 

je moet wel even lezen wat er staat...

 

je drukt op je afstandbediening de juiste knoppen via de menu's om naar een instelling te komen

dan zie je dat OSD ( onscreendiplay) op het TV beeld gesuperposeerd EN dan klik je op je PC webinterface make screenshot

 

en zoals jou screenshot gemaakt is, werkt het ook daar we allemaal de infobalk kunnen zien

 

wil niet lullig doen maar dat lees je noch maar eens door in andere vragen en antwoorden mt dezelfde thematiek

 

het ging over je hdmi-cec

 

en die roep je op via de afstandbediening van de VU+ => dan maken we die screenshot

of je roept het op via de webinterface / Instellingen / HDMI-CEC en dan maak je op de PC een scrrenshot via windows met de toets printscreen

 

dat zijn dus twee verschillende opties om de instellingen op te roepen en vast te leggen

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...