Ga naar inhoud


Nederlanders presenteren tv-zender Festival 4K in Cannes


Emekli

Aanbevolen berichten

Voor de Nederlandse zenders van de publieke omroep hoef ik het niet. Kijk nu al steeds minder. Het is alleen maar herhalingen, reclame en vooraankondiging van programma's (met dank aan Sander Dekker die wilt dat ik de pulp van RTL4 wenst te bekijken).

 

De ARD en ZDF zullen er niet echt op zitten te wachten om de reeds zenders die ze nu uitzenden in SD en HD ook nog eens door te geven in UHD via de satelliet. Het einde van de Duitse SD zie in voorlopig ook nog niet gebeuren.

De BBC heeft nog steeds slechts maar 1 keer de BBC ONE voor het gehele land in HD. De streek en regionale versies zijn nog steeds in SD.

Dus is het logisch dat de BBC nu al overstapt of extra nog in UHD gaat uitzenden? Denk het eigenlijk niet.

 

Dan de opnames. HD opnames gebruikt veel meer mb. Voor UHS heb je nog grotere hardeschijven nodig. Ik heb wel eens gelezen dat ze die aan het ontwikkelen zijn, maar ze zijn er nog niet. Bij sommige zaken zie je wel de 5TB harde schijven al liggen tegen aardig redelijke prijzen. Maar een 5TB is te klein voor UHB opnames. Zolang er ook geen opname mogelijkheid is tegen een behoorlijke prijs, hoeft voor UHB niet. Ik heb begrepen dat harde schijnven voor UHD wel 20 tot 25TB zullen zijn. Dat zal voorlopig een flinke prijskaartje zijn.

 

En mijn receiver is ook nog niet op, of mijn televisie aan zijn einde. Dus kan voorlopig nog wel kijken naar HD van ARD, ZDF, 3Sat, Phoenix, Arte en de BBC zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de Nederlandse zenders van de publieke omroep hoef ik het niet. Kijk nu al steeds minder. Het is alleen maar herhalingen, reclame en vooraankondiging van programma's (met dank aan Sander Dekker die wilt dat ik de pulp van RTL4 wenst te bekijken).

 

De ARD en ZDF zullen er niet echt op zitten te wachten om de reeds zenders die ze nu uitzenden in SD en HD ook nog eens door te geven in UHD via de satelliet. Het einde van de Duitse SD zie in voorlopig ook nog niet gebeuren.

De BBC heeft nog steeds slechts maar 1 keer de BBC ONE voor het gehele land in HD. De streek en regionale versies zijn nog steeds in SD.

Dus is het logisch dat de BBC nu al overstapt of extra nog in UHD gaat uitzenden? Denk het eigenlijk niet.

 

Dan de opnames. HD opnames gebruikt veel meer mb. Voor UHS heb je nog grotere hardeschijven nodig. Ik heb wel eens gelezen dat ze die aan het ontwikkelen zijn, maar ze zijn er nog niet. Bij sommige zaken zie je wel de 5TB harde schijven al liggen tegen aardig redelijke prijzen. Maar een 5TB is te klein voor UHB opnames. Zolang er ook geen opname mogelijkheid is tegen een behoorlijke prijs, hoeft voor UHB niet. Ik heb begrepen dat harde schijnven voor UHD wel 20 tot 25TB zullen zijn. Dat zal voorlopig een flinke prijskaartje zijn.

 

En mijn receiver is ook nog niet op, of mijn televisie aan zijn einde. Dus kan voorlopig nog wel kijken naar HD van ARD, ZDF, 3Sat, Phoenix, Arte en de BBC zenders.

 

 

Ik neem nu nog alleen maar SD op als het niet anders kan, de rest in HD.

 

Wat betreft de grootte van een 1½ u. durende film in HD, valt dat nogal mee, ongeveer 6GB.

 

In mijn Vu+ Duo zit een schijf van 1TB met daarop, vele opname's die ik nog moet zien, ik kijk meestal later,

uren aan muziek (mp3), mijn hele fotoalbum en -tig uren aan videoclips, de meeste in HD en ook concerten, SD/HD.

 

Ik krijg de HDD er toch echt niet vol mee, heb nog 765GB aan lege ruimte over.

 

Stel, UHD neemt 4X zoveel plaats in, dan valt er nog genoeg op te nemen.

 

Indertijd zij men dit ook over HD en, blijkt uiteindelijk reuze mee te vallen.

 

Bij de TV die ik op het oog heb, zit een hele mooie, gebrushed aluminum, 1TB HDD bijgeleverd.

 

Daar kunnen dan de UHD opname's mee opgenomen worden.

 

Nu maar afwachten wanneer de eerste UHD ontvangers, (liefst van Vu+) op de markt komen.

 

Buiten de zenders die jij kijkt, kijk ik toch nog zeer regelmatig naar de NPO zenders, maar daar zal de TV niet veel mee kunnen aanvangen, d.i.v.m. niet CD goedgekeurd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...