Ga naar inhoud


Tuner configuratie na update VTI 8.2 fouten in Satellites.xml


stevie-v

Aanbevolen berichten

Na de update van vandaag werken bepaalde satellieten niet meer zoals de 28.2 4.8 en 0.8 en ja ik weet dat die kunnen veranderen na deze update ik heb alles prima gecontroleerd en weer opnieuw ingesteld maar geen resultaat die drie satellieten werken niet iemand enig idee ik heb overal netjes foto's van gemaakt en alles staat precies hetzelfde ingesteld zonder resultaat

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

in de update aanwijzing staat het vermeld { diseqc }

opnieuw instellen is noodzakelijk

ik deed dat

en met een officiële herstart waren die ik voorheen had ook allemaal weer aanspreekbaar

 

heb je eventueel een vreemde volgorde of naast diseqc ook rotor?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle satellieten werken dus de 23.5 19.2 13 9.0 7.0 enkel de 4.8 0.8 en 28.2 werken niet die stel ik dus opnieuw in precies hetzelfde zoals ze voorheen stonden input 6 lnb 6 enzovoort maar dat levert niet het gewenste resultaat op,de tunerconfiguratie staat gewoon goed en nee geen rotor

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

inderdaad. Ik heb hier nu ook 2 boxen die het niet meer doen op 28.2...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees net elders <=> er zijn er meer met dat probleem,

iets heeft het lijstje overschreven met satellite xml gegevens die niet meer passend zijn

 

a ) heb je een backup van de setting per dreamboxedit, zet die er eerst op

b ) wacht even af, qua zender default is er wellicht iets misgelopen en op de feed gekomen met "overschrijven" van bestaande data

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor deze informatie ik zet de image wel terug van enkele dagen geleden en wacht wel op de juiste update...nogmaals bedankt !

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb mijn satellites.xml even uit de backup gevist en na een reboot doet de duo2 het weer. Leuk als je getrouwd bent met een Engelse en je verpunkt je box zodat juist die kanalen het even niet doen. Dit is overigens niet de eerste keer dat men de satellites.xml file verpunkt bij vti.

 

Ik had mijn Ultimo waar pli op draait al bijna uit de doos gehaald :D :D :D

 

Nu heb ik het weer gedaan hier... Gelukkig hebben ze +1 kanalen in engeland :D

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt wel een fix neem ik aan die dit probleem niet heeft dus ik wacht netjes even af

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook opgelost door de file satellites.xml te overschrijven na de update met de versie van voor de update,bedankt alles werkt weer !

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat is apart, maar ik geloof je meteen...

 

niet elke image tester heeft 4 of meer lnb's op de schotel.

heb je na de update ook eens naar je satellite.xml gekeken of die de posities behelst?

we kunnen ses astra ook even vragen of ze de astra 2 even naar 28.4 kunnen verplaatsen, dan zijn we van dit geneuzel af.

 

Ik snap echt niet hoe je het voor elkaar krijgt om dit in de satellites.xml te zetten:

<sat flags="1" name="Astra/Eurobird (28.2E)" position="284">

Ach ja, foutje bedankt :) Ik denk dat dit de originele satellites.xml file is die destijds bij vti 8.0 kwam, daar hadden we toen hetzelfde mee meen ik mij te herinneren.

 

@tonski, kan jij de vrienden van VTi vragen of ze de satellites.xml file in de sources kunnen bijwerken zodat we bij VTi 8.2.3 of VTi 9 niet weer hetzelfde hebben?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het niet enkel bij de 28.2 de 0.8 thor werkte ook niet ook de 4.8 werkte niet na de update maar gelukkig na het overschrijven van de satellites.xml file van voor de update werkte alles weer top dus ik denk dat er ook iets niet helemaal goed is gegaan met de 0.8 en 4.8,de 4.8 stond als de 5.0 en de 0.8 als de 0.9

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het bestand wat ik had bijgevoegd is enkel de 28.2E positie hersteld, dus niet de andere (ik heb slechts 4 lnb's).

Misschien handig het juiste sattellites.xml bestand in een sticky te zetten zolang de updates nog steeds met de verkeerde file worden geüpdatet.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik denk dat dit de originele satellites.xml file is die destijds bij vti 8.0 kwam, daar hadden we toen hetzelfde mee meen ik mij te herinneren.

Nee, het is zolang ik VTi heb altijd de verkeerde file geweest, ook in de 6.0 en de 7.0 serie.

Ik heb vorig jaar problemen gehad met de EPG gids voor de Britse zenders en na lang onderzoek met een aantal forumleden zijn we er toen achter gekomen dat de fout steeds naar deze file terug grijpt.

https://www.sat4all.com/forums/topic/334452-vu-duo2-waarbij-op-vti-de-epg-import-niet-werkt/

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...