Ga naar inhoud


Rare dingen hier met windows 7


1pm

Aanbevolen berichten

Wat eraan de hand is weet ik niet maar opeens is het zo dat die pc zo langzaam wordt bv als ik iets wil type zoals hier nu moet ik een minuut wachten .

En internet draait hopeloos heel langzaam met IE 11 dan gebeuren de gekste dingen dat cirkeltje blijft maar draaien webpagina herstellen enz , springt het scherm weer weg loopt weer op .

 

Ik weet het niet meer heb al systeemherstel gedaan IE herstellen enz of ergens iets niet goed staat weet ik niet maar werk ik bv gewoon op de pc met excel en word enz gaat ie razendsnel .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


twee mogelijkheden

 

een > het proces steelt de aandacht

kijk wat de status van je antivirus malware suite is

 

twee > de hardware is stuk

bij het minipceetje was de ventilator van de grafische kaart stuk

na minuten werd die zo loeiheet dat alles vertraagde

check de ventilatie

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nogal wat updates de laatste tijd uitgekomen, is hij die updates niet aan het installeren?  Als je terug bent gegaan naar een herstelpunt moet hij diezelfde updates weer installeren, dus blijft hij traag.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt heb een systeem herstel gedaan maar ik krijg geen updates nu hoor , heb cccleaner eens erover laten gaan nu is stukken beter .

Wat me wel opvalt ik heb altijd de radio op de pc aan staan via die fm site ik hoor altijd Arrow classic rock maar als ik dat niet doe is hij supersnel .

 

1pm

aangepast door 1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via taakbeheer kijken welk process de CPU tijd opvreet.

 

Ik heb dit ook een tijd geleden gehad en toen was het een taak van de virus scanner die maar niet be-eindigde en blijkbaar in een eindeloze loop zat.  Dit kwam maar steeds terug en heb uiteindelijk een andere virus scanner geïnstalleerd.  (Degene die het probleem veroorzaakte was bitdefender)

 

Maar voor hetzelfde geld is het een totaal ander process.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar maand terug had ik soortgelijk probleem, internet niet vooruit te branden, alles traag openen, wegschrijven duurde lang enz.

Dat werd veroorzaakt door een defecte geheugen-lat.

Dat kan je nalopen bij de biepjes als de pc opstart.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je ziet er kunnen vele oorzaken zijn.

Je zult dus zelf een beetje detective moeten spelen.

 

Willy

Nou dat heb ik gedaan nu cccleaner eens laten draaien en wat blijkt Skype is de boosdoener die starte op als windiws ook starte dit heb ik uitgeschakelt nu en is het weer okay .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan inderdaad een process zijn wat 100% CPU gebruikt. Maar eerlijk gezegd klinkt het een beetje alsof de DNS server soms niet reageert, dan hangt ook letterlijk alles op je systeem. Kortom mijn advies is naast je standaard DNS server ook 8.8.8.8 van google in te vullen bij je DNS settings. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...