Ga naar inhoud


make install voor mijn distro


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ik kan het bericht niet meer vinden, sorry daarvoor

geloof Lamko schreef dat ooit

hoe kun je een pakket ook al weer aanmaken en voor jou distributie geschikte maken met de make install

ik kom niet uit de release tekst van CUPS 2.2

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
  • Oplossing

zo zeg. Ik mis wat info. Welke distro bijvoorbeeld, en waarom wil je cups vanaf source installeren?

 

Hmmz. iets te snel geklikt. Open suse dus...

 

Als je hem vanaf source installeert moet je de tar.gz of bz2 even uitpakken in de folder. Dan zit daar denk ik een configure script bij die vooraf checkt of alle tools om hem te kunnen compileren er zijn en of de versies checken.

 

dus:

 

1. source uitpakken

2. naar folder cden

3. ./configure script uitvoeren

4. make om alles te compileren

5. make install om het in de correcte folders te installeren.

 

Zo zou het moeten werken denk ik.

 

anders in de folder waar je het hebt uitgepakt de readme lezen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm

In de labels staat Opensuse13.2, maar ik had dat iets duidelijker moete vermelden.

 

Omdat die versie voor CUPS al een tijd uit is en niet als RPM voor mijn OpenSuse versie te vinden is.

Omdat ik dat wel gelezen heb destijds maar dat bericht niet meer kan terugvinden, dacht ik om dan maar algemeen hulp te roepen.

ciao

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

met debian kan je de sources downloaden, en dan compileren en er weer een package van maken zodat deze ook eventueel geupdate kan worden mocht er een nieuwe versie zijn. Ik heb echter geen idee hoe dat gaat in suse. Bedenk echter dat er hoogstwaarschijnlijk een goede reden is dat er geen rpm package te vinden is, het zou mij niet verbazen dat die cups 2.0.2 een hoop dependencies heeft van nieuwere libs dan die je bij opensuse 13.2 hebt draaien. Als ik me niet vergis is de cups versie die bij 13.2 hoort 1.5.4.

 

ik heb nog even gekeken naar die sources, er zit inderdaad een configure script bij, dus uitpakken, naar die folder browsen en ./configure starten, dan wordt er gekeken of alles om te compilen er is en of alle support libraries de correcte versies hebben. Als je daar goed doorheenkomt zou je met make kunnen compileren en met make install het installeren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de Cups website kijkt staat er aangegeven, dat je van de source code een RPM formaat bestand kunt genereren. Deze voorziening zit er standaard in aangebracht.

 

Overigens in Mint staat de diverse Cups versies in de repositories.

 

Cups is zo'n standaard feature in Linux, dat deze voor Suse zeker ook wel beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep

 

|

|

|

 |

 |

 |

 

want als de vertical allignment op een A3 niet werkt en je een afdruk / plot maakt zie je een sprong in vertikale lijnen

dat is absoluut niet mooi als je tekent

dat is dus met de nieuwe CUPS 2.2.0 opgelost op m'n printertje

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...