Ga naar inhoud


CCcam 2.3.0 crasht met 'Bus error' terwijl CCcam 2.2.1 gewoon start


Aanbevolen berichten

Standaard staat dit in de CCcam.cfg:

 

#CAID PRIO FILE : /var/etc/CCcam.prio

 

Als je CCcam.prio zich inderdaad in deze map (/var/etc) bevindt, hoef je niets te doen (behalve de juiste regels natuurlijk in dit prio bestand zetten). Wil je het bestandje ergens anders hebben (bv. in /usr/keys), dan moet je het # voor de regel verwijderen en het juiste pad invullen (bv. /usr/keys/CCcam.prio). 

 

En inderdaad, let op de hoofdletters, Linux maakt hier (in tegenstelling tot Windows) WEL onderscheidt in!

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites


SUPER!

 

Zou je er ook een ipk bestand van kunnen maken?

 

Eh.. ik zo niet, maar ik zie er ook de noodzaak niet van in. Zip bestand uitpakken en CCcam.prio via FTP programmaatje (DCC, WinSCP, etc.) in juiste map (meestal /var/etc) op je ontvanger zetten en CCcam daarna (via menu) herstarten, dat is alles wat je hoeft te doen.

 

Wat zou een ipk bestand hierin kunnen vergemakkelijken?

aangepast door DBdrug
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh, ik heb al enige tijd geleden gewoon die paar regeltjes uit dit draadje meteen in m'n CCcam.cfg geplakt, en, dat lijkt ook te werken?

Oftewel, de vraag is, MOET je wel een apart priobestand aanmaken en in etc zetten, en dan uiteraard het hekje voor de verwijzingsregel weghalen, of kijkt Cccam standaard gewoon in de cfg naar prio en ignore???

Link naar reactie
Delen op andere sites

en met deze prio werken alle andere viaccess providers wel ? Super bedankt.Twijfelde of ik het juist zou ingeven maar nu kan ik gerust verder.

 

Edit : zojuist ff geprobeerd en lijkt goed te werken.Terwijl ik schakel en opneem op C+ en TVV kan ik naar een viacces kanaal kijken.Joepie een teverden gebruiker :D

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop een beetje achter. Maar voor diegene die ook een oozoon image gebruiken. Ik merkte pas recentelijk dat bij zappen soms cccam vastliep. Het gebeurde altijd als ik een zender koos waarvoor ik geen abbo heb. Hier de oplossing gevonden met dank aan M-Z. Maar in mijn laatste oozoon image op een 800 hd se v2 met cccam 2.3 bleek geen /var/etc te bestaan. Een symlink in /var/ naar /etc/ loste dat probleem op. Ik heb dus al maanden cccam succesvol gebruikt zonder cccam.cfg 

Vroeger stoppen met werken is altijd een keuze :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehhhh, ik heb al enige tijd geleden gewoon die paar regeltjes uit dit draadje meteen in m'n CCcam.cfg geplakt, en, dat lijkt ook te werken?

Oftewel, de vraag is, MOET je wel een apart priobestand aanmaken en in etc zetten, en dan uiteraard het hekje voor de verwijzingsregel weghalen, of kijkt Cccam standaard gewoon in de cfg naar prio en ignore???

 

Welke regeltjes heb jij in de CCcam.cfg gezet, waarmee het ook lijkt te werken? Kan ik me zo niets bij voorstellen.

 

CCcam kijkt standaard of er een CCcam.prio bestand bestaat in het standaard pad (/var/etc) en gebruikt deze dan.

 

Staat de CCcam.prio op een andere locatie (bv. in /usr/keys), ALLEEN DAN hoef je het # voor de regel in CCcam.cfg te verwijderen en het juiste pad op te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...