Ga naar inhoud


CCcam 2.3.0 crasht met 'Bus error' terwijl CCcam 2.2.1 gewoon start


Aanbevolen berichten

@HansVUS2;

 

1) Oscam via het menu dreambox installeren.

2) Onderstaande reader in het bestand 'etc\tuxbox\config\oscam\oscam.server' plaatsen.

3) Device IPnr en Poort aanpassen.

4) User en password aanpassen en misschien het groupnr.

5) Wegschrijven en opnieuw opstarten.

succes.....

 

 

[reader]
label                 = sb1
protocol            = cccam
device              = IPnr,Poort
user                 = Naam
password         = Wachtwoord
group               = 1
emmcache       = 1,3,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


@HansVUS2;

 

1) Oscam via het menu dreambox installeren.

2) Onderstaande reader in het bestand 'etc\tuxbox\config\oscam\oscam.server' plaatsen.

3) Device IPnr en Poort aanpassen.

4) User en password aanpassen en misschien het groupnr.

5) Wegschrijven en opnieuw opstarten.

succes.....

 

 

[reader]

label                 = sb1

protocol            = cccam

device              = IPnr,Poort

user                 = Naam

password         = Wachtwoord

group               = 1

emmcache       = 1,3,2

Merkwaardige reader? Bij mijn kameraad, die ik heb omgezet, mbv derden is die toch heel anders. Maar kan die niet plaatsen, mijn laptop is niet vrij.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic is voor mensen die toch graag op CCcam2.3.0 willen blijven. Alle goede adviezen om over te stappen op Oscam hebben we nu wel ontvangen, maar ik zou het wel handiger vinden als de complete uitleg om Oscam te installeren in het Oscam forum terecht komt.

 

Nogmaals, om CCcam2.3.0 te gebruiken kun je simpelweg I: 0500 in je prio zetten, maar dan krijg je geen enkel kanaal meer open dat in Viaccess codeert. Beter is het dus om volgende prio te installeren, daarmee heb ik alle kanalen van Canaldigitaal geprobeerd en loopt CCcam2.3.0 nergens meer op vast. En hiermee is het probleem waarmee de vraagsteller dus het topic begonnen is, opgelost !

P: 0100:00006A

I: 0500:051900 # V5
I: 0500:032830 # CanalSat 19.2E [V4]
I: 0500:032920 # Orange Fr 19.2E [V4]
I: 0500:032940 # Orange Fr 19.2E [V4]
I: 0500:042500 # Mobistar 19.2E [V4]
I: 0100:003315 # CanalSat 19.2E [S3]
I: 0100:00A821 # CanalSat 19.2E [Numericable]
I: 0500:022610 # CanalSat 19.2E [V2.5]
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi MZ.Ik ga deze ook eens proberen de volgende dagen ipv mijn lange prio file voor alle kanalen.Ik moet wel de TV Vlaanderen  P lijn nog toevoegen.

 

Ps: met cccam 2.XX (voor 2.3.0) heb ik geen multidecoding en kan dus niet kijken en opnemen tegelijk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een twin tuner hebt en je wil opnemen en kijken naar een andere zender moet je ook cccam 2.30 gebruiken met 2.21 gaat dit niet.

VU+Duo2 (2xs2+2xDVBC) (OpenPLI) + Vu+ Solo SE v2 (Dual C) (OpenPLI) + DM800HD se (OpenPLI 4.0) + DM One UHD Combo

Triax 80CM Multifeed  (13-19-23-28)  Ziggo (Full Package)  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam 2.3.0 is alleen nodig om de firmware versie van de kaart naar I4A te krijgen, updates verwerken kan ook met 2.2.1 en ja 2.2.1 werkt prima met multidecoding en anders moet je fatsoenlijke image uitzoeken.

 

Het voordeel van 2.3.0 is die sid assign wat nog steeds de beste en simpelste oplossing is in een thuis situatie. Oscam is dan gewoon onhandig, niet dat het niet kan werken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de laatste moderne up to date images werkt multidecodering onder cccam 2.3.0 niet.En dan heb je de laatste nodig als je de modernste decoders hebt staan met de laatste images.Zo is het nu eenmaal en wie het kan met een vroegere versie zoveel te beter.Met de goede prio werkt het weer lekker en moeten we niet prutsen met moeilijke instellingen is Oscam.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik ben met de ontvanger met de kaart in ook terug gegaan naar 2.21 en heb ook geen vastlopers meer gehad.

Trouwens kijken en opnemen en sharen binnenshuis lijkt allemaal prima te werken.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok nu ben ik zelf achter een dom foutje aangelopen,...

Bij het aanmaken van de CCcam.prio let dan op dat de benaming de eerste twee letters hoofdletter moeten zijn

vanwege de regel in CCcam.cfg kijkt ie dus alleen maar daar naar,....en niet naar cccam.prio

 

Tis maar een gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...