Ga naar inhoud


Hoe een (dichtgesoldeerde) splitter te openen?


a33

Aanbevolen berichten

Waarom een goede splitter slopen die t splitters zijn gewoon te koop, je kunt dan geen stroom meten maar wel de spanning.

 

Nou ja, je geeft het antwoord zelf al he: je kunt dan geen stroom meten. :)

 

Bovendien, wie zegt dat het 'goede splitters' waren, die ik sloopte? Ik vond het betrekkelijk waardeloze splitters, in de toestand waarin ze waren. Namelijk met een frequentiebereik buiten het spectrum van een LNB.

 

En is een gekochte splitter beter dan een gemaakte splitter of zo? Is kopen beter dan zelf maken? Waarom vind jij dat?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

om stroommetingen te kunnen doen, aan een satellietmotor

Met die kastjes kan je dus de stroom meten van die motor?

 

Dure oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. ik vind het zonde om hem die dan toch te slopen ondanks dat het frequentie bereik buiten de satelliet frequenties valt. Maar voor intern Ziggo kabel werk nog prima te gebruiken. ;)

 

Met die kastjes kan je dus de stroom meten van die motor?

Dure oplossing.

 

Toen ik het eerst deze aanpassing van een splitter voor zowel spanning- als stroommeting zag, ik meen op de website van satelliteguys, dacht ik meteen: briljant!

 

Compact, stevig, effectief, en meteen met de goede aansluitingen zodat je niet met weer extra F-koppelstukjes hoeft te werken en zo. Leuk om zelf te maken en te gebruiken.

 

Ik zit wel vaker met bewondering te kijken naar wat mensen op forums als deze verzinnen en zelf weten te maken. Fascinerend hoe mensen bepaalde problemen te lijf gaan, en weten op te lossen. Power inserts voor een H-H-motor, LEDjes om switches te testen, parallel gebruik van Diseqc, test-gloeilamp vastsolderen aan een defecte zekering, een LNB-revolver, touwtjes door een lege leiding zuigen om draden te kunnen trekken, etc.

 

Jullie vinden deze oplossing 'zonde' en 'duur'. Interessante mening.

 

Ik kocht dergelijke splitters voor 1 of 2 dubbeltjes of zo op rommelmarkten; ik heb er inmiddels meerdere van gekocht. Daar zie ik ze nog regelmatig; kennelijk zijn ze in overvloed overbodig. F-T-stukken zie ik nooit op vlooienmarkten, satellietsplitters ook nooit, en F-koppelstukjes heel weinig.

 

Ik persoonlijk vind deze oplossing dus niet zo 'zonde' of 'duur'. :)

Maar het zal wel aan mij liggen.....

 

 

Groet,

A33

aangepast door a33
  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jouw quote stond er om aan te geven waarvoor je de toepassing wilde gebruiken.

Die kastjes waar ik op doelde waren Sjaaks Digisat en Satlook satelliet zoekers. :grin:

 

En dat vond ik een dure oplossing om de stroom te meten.

Ik zie zelf meer in jouw oplossing, vroeger ook genoeg zelfbouw gedaan in soortgelijke kleine blikjes.

 

Ik zie u, dat mijn manier van antwoorden op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw quote stond er om aan te geven waarvoor je de toepassing wilde gebruiken.

Die kastjes waar ik op doelde waren Sjaaks Digisat en Satlook satelliet zoekers. :grin:

...

Ik zie (n)u, dat mijn manier van antwoorden op verschillende manieren kan worden geïnterpreteerd.

 

Ah, okee.

Sorry dan had ik je dus inderdaad helemaal verkeerd begrepen. Precies andersom, als dat je bedoeld had.

 

Ik dacht al dat is toch wel heftig, als mijn knutseloplossing met die splitter meteen door meerdere mensen zo negatief beoordeeld wordt.

 

De lucht is weer helder! :)

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...