Ga naar inhoud


jvc televisie HV 32D25 geeft groen bee;d


heideman

Aanbevolen berichten


Hallo,

 

Ik denk dat de beeldbuis zijn beste tijd heeft gehad van je televisietoestel JVC HV-32D25. 

Het toestel dateert reeds uit 2002 en zou hem niet meer herstellen. Bovendien bestaat het gevaar dat de beeldbuis implodeert !

De prijzen voor een nieuw toestel zijn maar de helft van toen in 2002 en het zijn solden.

 

 

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien, misschien niet.

Zie je ook terugslag lijnen wanneer het scherm groen is?

 

Kleine elco's rond de TDA gaven bij sommige tv's uit die periode dezelfde problemen.

Rond de beeldbuisvoet zouden ook problemen kunnen zitten.

 

Maar inderdaad, de beeldbuis zou inwendig sluiting kunnen hebben, iemand met een beeldbuis regenerator zou misschien nog iets kunnen doen.

 

Imploderen van de beeldbuis komt eigenlijk alleen voor door van buiten komend geweld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ic 301 in het dist moduul maakt geen goed contact meer in het ic voetje.

wat je kan doen is het ic er uit halen en het voetje reinigen met contact spray (vetvrij en moet geheel vervluchtigen)

als er dan nog geen verbetering is  ? dan verwijder het ic voetje en soldeer het ic er direct op.

de beeldbuis kan niet defect zijn ,want je hebt wel osd

aangepast door Steve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel haast zeker, dat die beeldbuis zijn langste tijd gehad heeft.

Volgens mij, is het groene elektronen kanon naar de mallemoer!

Heb 40 jaar bij Philips beeldbuizen (o.a. als admi.) gewerkt.

Is eigenlijk niet de moeite, om hier nog geld aan uit te geven!

Heb vandaag nog een 26" beeldbuis vernietigd op de volgende manier:

Met een priem kort en krachtig een gaatje tikken door het A2 contact van de beeldbuis. In vakjargon: de conus of ballon.

Priem eruit trekken en de beeldbuis loopt vol lucht.

Het vacuüm is dan opgeheven; zo deden wij dat altijd.

In vacuüm toestand, is het wel een glazen bom!

Kan op de milieu straat ingeleverd worden, tenminste bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die problemen met de Philips beeldbuizen was een nachtmerrie eind '90 er jaren en er zijn er duizenden van vervangen. Om de rug van de technicus te sparen die de TV's in-en uit de verpakking moest halen hebben we nog speciaal een vacuumpomp met rechthoekige zuignap aangeschaft :grin:
Bij die HV-types denk ik net zoals Steve eerder aan het flash geheugen in de DIST-module, flash rechtstreeks op het printje solderen en het probleem is opgelost.   

post-40856-0-27233000-1436566376.jpg
 

aangepast door alleyoop
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die TV is inderdaad best nog te repareren. Waarom moet ie met alle geweld weg?

Steve heeft volkomen gelijk: het OSD is in orde, dan is de beeldbuis OK.

 

De topicstarter vraagt om hulp om het euvel te lokaliseren en krijgt een gedetailleerd antwoord hoe hij de beeldbuis moet ontluchten. :sick: :sick:

Ik kan dit echt niet volgen.

 

In één van mijn kamers thuis staat ook nog een oude TV met beeldbuis die net zo oud is en zelfs daar hebben we nog veel plezier van.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...