Ga naar inhoud


Cccam vervangen voor OScam


Aanbevolen berichten

Hallo

Heb een VUduo2 met 4 tuners 1 CDkaart en cccam draaiend.

Nu vaak vastloper door teveel zenders opnemen (bij 4 opnemen en 1 andere kijken)

 

Twee vragen voor ccam vervang voor oscam 

1

Als ik nu oscam installeer ipv ccam kan ik dan meer zenders tegelijk opnemen/ kijken?

2

De box deelt nu via ccam ook naar de box in keuken. Is dit ook simpel in te stellen op Oscam?

 

Heb al veel gelezen over beide cams maar zie nog niet welke het beste is?

We kijken hier alleen CD.

 

Gaarne advies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je toch veel gelijktijdige opnames doet, waarom dan niet een of meerdere opnames achteraf gaan decoderen, bij elke timer opdracht is dat  instelbaar (open pli)   

Dan heb je 1 sid voor het kijken van de VU + , 1 sid voor de box in de keuken en dan resten er al 2 vrij te gebruiken sid's voor opnames die meteen gedecodeerd mogen worden.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel nog altijd het History HD (en nog een reeks zenders) probleem.

Deze zenders kunnen in het 10 seconden tijdslot meerdere ECM's aanvragen, die wel mee tellen als aanvraag.  Zodoende kun je met deze zenders ook met 2 of 3 zenders op het strafbankje belanden met Uw kaart.

 

In Oscam zijn hiervoor voorzieningen.  In CCcam niet.

ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 10000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel nog altijd het History HD (en nog een reeks zenders) probleem.

Deze zenders kunnen in het 10 seconden tijdslot meerdere ECM's aanvragen, die wel mee tellen als aanvraag.  Zodoende kun je met deze zenders ook met 2 of 3 zenders op het strafbankje belanden met Uw kaart.

 

In Oscam zijn hiervoor voorzieningen.  In CCcam niet.

ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 10000
ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000

Willy

 

In CCCam 2.3.0. bestaat de parameter ook: SID LIMIT: /dev/sci0 4 11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar deze niet:

 

ecmunique                     = 1
srvidholdtime                 = 2000

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toch veel gelijktijdige opnames doet, waarom dan niet een of meerdere opnames achteraf gaan decoderen, bij elke timer opdracht is dat  instelbaar (open pli)   

Dan heb je 1 sid voor het kijken van de VU + , 1 sid voor de box in de keuken en dan resten er al 2 vrij te gebruiken sid's voor opnames die meteen gedecodeerd mogen worden.

 

Dat vindt ik wel een goed idee, ga eens proberen.

Als de zenders gecodeerd opneemt moet hij dan binnen Xtijd gedecodeerd worden? Vroeger bij mijn topfield 4000, moest dat binnen een dag, is dat nog zo, of is de techniek zoveel verbeterd, zou het wel verwachten.

 

Test loopt

post-73618-0-85785400-1436375115.jpg

 

Zie 3 opties

Normaal.

Ecm decoderen en opnemen.

Ecm niet decoderen maar wel opnemen.

 

Wat is het verschil met normaal?

aangepast door Jan-65
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat je binnen de 3 dagen het moet decoderen.

Ook schijnt dit alleen te werken op een Xtrend.  Het werkt in iedere geval niet op VU+duo

 

Zal eens precies kijken wat het nu juist is.  (De tekst is veranderd sinds ik het voor laatst deed)

Normaal:  Dit is wat het altijd is geweest.  Stream decoderen en opnemen op de HDD.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er ook mee bezig, maar voor een beginner met Oscam is het niet van de poes, de server draait er al op maar de klanten box lukt nog niet.

Maak het je niet direct moeilijk, begin bvb op de server met oscam, en op de klant met cccam.

Hier staan kant en klare oplossing, met dit verschil, dat je de ip adressen moet aanpassen.

Ik ben mits hulp waarvoor mijn uiterste dank al veel geholpen op oscam. maar een oude dreambox 7020 si, draait nog op cccam perfect.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak het je niet direct moeilijk, begin bvb op de server met oscam, en op de klant met cccam.

Hier staan kant en klare oplossing, met dit verschil, dat je de ip adressen moet aanpassen.

Ik ben mits hulp waarvoor mijn uiterste dank al veel geholpen op oscam. maar een oude dreambox 7020 si, draait nog op cccam perfect.

 

Is idd geen slechte oplossing. 

Al het ingewikkelde werk wordt Oscam gedaan.  (SID beperking, ECM's leveren etc) en vermits e.e.a binnenhuis is levert CCcam en goede service voor gebruik als client.

Houd wel alle poorten goed dicht op Uw router.

 

Nochtans is een Oscam server en Oscam client configureren ook eenvoudig.  Het is binnenhuis.  Dus je hoeft niet alle foefjes te gebruiken.  De meest eenvoudige set-up is voldoende.

Eerst beslis je welk protocol je gaat gebruiken.  bv. het CCcam protocol of cs357x protocol zijn goed kandidaten.  Configureer eerst dit protocol op zowel server als Client

Op Uw server maakt U een User aan.  Vul allen het meest noodzakelijke in User, passwoord, group, verwijder vinkje bij disabled.  Klik op Save

op Uw Client maakt U een Reader aan.  Kies het gekozen protocol van de drop down lijst

Vul description in, Vink enable aan, Bij device invullen:  IP,poort (Uw situatie) en iets verder naar beneden scrollen vult U, User en paswoord in.  U kunt ook keep alive aanvinken.  Klik op Save

 

Nu Oscam herstarten op Server en op de Client.  En gaan met die banaan.

Dit is de meest eenvoudige set-up.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt CCcam en Oscam beiden installeren.  Je kiest welke je gebruikt via Menu-Instelling-CI/Sofsam.

Zodoende kun je Oscam uitproberen en als het je niet direct lukt, kun je nog overschakelen naar CCcam

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nu met cccam op de klanten box connecten naar de server met Oscam, werkt goed.

Een heel ander verhaal is met Oscam op de klanten box, dan loopt het goed mis, en geen beeld.

 

Kan je me de bestanden die ik van beide ontvangers vernoemen die ik hier moet neerzetten voor een analyse.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...