Ga naar inhoud


OS X 10.11 El Capitan beta testers


Puch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er is laatst een patch uitgerold voor Office 2011

 

http://www.onemorething.nl/2015/10/office-2011-krijgt-eerste-el-capitan-patch/

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor die het oudere office 2011 hebben

 

De update met versienummer 14.5.6 zou dat moeten verhelpen.

moet de update versienummer 14.5.7 zijn dat zie je vanzelf als je via help in een Office applicatie naar updates laat zoeken

 

werkt hier

de andere Office versies zullen nog wat tijd nodig hebben (las ik vannacht op de techsite uit USA)

 

ciao ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee dan LibreOffice

 

 

Apple - Mac OS X

Für die Installation von LibreOffice unter Mac OS X muss Ihr System die folgenden Hard- und Software-Anforderungen erfüllen:

    Ab Version 4.4.0: Mac OS X 10.8 (Mountain Lion) oder höher
    Alle LibreOffice-Versionen der Entwicklungsreihen 4.1, 4.2 und 4.3: Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) oder höher
    Bis zur LibreOffice-Version 4.0.6: Mac OS X 10.4 (Tiger) oder höher
    Intel-Prozessor; bis zur LibreOffice-Version 4.0.6 werden auch noch PowerPC-Prozessoren unterstützt
    Arbeitsspeicher (RAM): 512 MB, bis zur LibreOffice-Version 4.3.: 256 MB
    Mindestens 800 MB freien Speicherplatz auf der Festplatte
    Bildschirmauflösung 1024x768 (höhere Auflösungen sind empfehlenswert) mit mindestens 256 Farben
    Für einige Funktionen von LibreOffice benötigen Sie Java, insbesondere für Base ist dies erforderlich. Die meisten Funktionen benötigen Java jedoch nicht. Normalerweise wird Java bereits bei der Installation des Mac OS mit installiert.

Ab der Mac OS X Version 10.7.5 hat Apple den Gatekeeper eingeführt. Bei der Installation kann dies zu Problemen führen. Beachten Sie bitte dazu die Versionshinweise.

 

maar iets anders is er dan niet echt toch?

 

de upgrade naar el capitan is op 2 iMac's good verlopen

alles werkt zelfs de oude versie van Archicad en de OsX versie van DraftSight

enkel de programma's starten duidelijk langzamer (vergeleken met de Maverick iMac in bureau)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je van Keynote, pages en Numbers ?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okee dan LibreOffice

 

 

maar iets anders is er dan niet echt toch?

Wat denk je van Keynote, pages en Numbers ?

Yep gebruik ik al jaren met grote tevredenheid.

 

En mail hoor ik je denken, ja gewoon de mail app van Apple zelf.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

de upgrade naar el capitan is op 2 iMac's good verlopen

alles werkt zelfs de oude versie van Archicad en de OsX versie van DraftSight

enkel de programma's starten duidelijk langzamer (vergeleken met de Maverick iMac in bureau)

Het enige wat bij mij minder goed werkt is de netwerkverbinding met bonjour apparaten.

Ik heb een wd mybook live in mijn netwerk hangen. In vorige versies moest ik in Finder onder gedeeld enkel het apparaat aan klikken en had verbinding.

Nu moet ik via het menu "Ga" => "verbind met server..." gaan of cmd + k

 

Voor de rest werken alle programma's prima.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikte tot nu toe ook uitsluitend Office of OpenOffice maar ben sinds kort ook overgestapt naar de vervangers van Apple.

Was heel even wennen maar Pages en Numbers doen daar niet onder, althans voor mij als een normale gebruiker.

Ik weet niet hoe deze functioneren als je meer eisen stelt en uitgebreide functies gaat toepassen.

 

Het belangrijkste vond ik dat bijna alle oude spreadsheets en documenten geconverteerd kunnen worden.

Op een enkele lettertype na loopt alles perfect.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puch,

dat heb ik sinds ik overgestapt ben van Maverick naar Yosemite en nu el Capitan

dat ik de NAS moet verbinden per muisklik

 

ik denk dat nieuwe veiligheidsinstelling daarmee van doen heeft, dat je niet alle netwerk apparaten meer ziet in de finder en dus ook niet bij opstarten van de Apple herverbonden wordt.

 

dat verschil is er duidelijk bij de iMac met Maverick er nog op en mijn met El Capitan erop

ciao

 

post-30989-0-08059300-1445334402_thumb.png

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Inderdaad, verbinden tussen 2 macs is geen probleem.

 

Ik zie mijn Mybook nog wel staan tussen de gedeelde, maar als ik er op klik verbind hij niet meer meer.
 
Maar goed, via het menu "ga" kan je favorieten servers erin zetten en dan gaat het net zo snel.
 
Puch

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de officiële is nu uit. 10.11.1

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...