Ga naar inhoud


OS X 10.11 El Capitan beta testers


Puch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

10 Gigabit Internet lijntje hebben we op het werk. In theorie zou het 6 seconden downloaden kunnen zijn, maar dan had ik ook met glas rechtstreeks naar de Mac gemoeten....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eerlijk gezegd zie en merk ik in eerste instantie geen veranderingen t.o.v. de laatste Beta versie.

 

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de IOS 9.1 versie die sinds deze week beschikbaar is.

 

Maar er zal vast wel 'onder water' het één en ander gebeurd zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, zowel de Beta als de Candidate updates voor OS X en IOS liepen probleemloos en leverden geen gebruikersproblemen bij mij op.

Alles wijst zich vanzelf maar daar staat Apple nu eenmaal voor bekend, had al jaren eerder moeten besluiten om naar Apple te switchen.

Wil nu niet gelijk weer Windows afkraken maar vlekkeloos ging het bij Windows eigenlijk nooit.

 

Ik denk dat één van de grote veranderingen de Multitasking Split Screen in IOS 9 is al heb ik deze optie pas 1 keer gebruikt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen dat is natuurlijk niet waanzinnig vernieuwend dat split screen

 

die heb ik ook al jAAAAAAAAAren in Opensuse KDE linux

of ze tegelijkertijd echt Multithreading blijven werken is weer een heel andere kwestie

of er een de focus steelt moet men per soort programma analyseren.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op...  De een heeft het over OSX (Macbook) de ander heeft het over iOS (Ipad)

 

Bij beiden zijn de split screen functie "nieuw"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had al jaren eerder moeten besluiten om naar Apple te switchen.

Wil nu niet gelijk weer Windows afkraken maar vlekkeloos ging het bij Windows eigenlijk nooit.

Jurgen,

 

Apple heeft het nadeel dat de aankoopprijs tov windows machines een stuk hoger ligt. Daarom maken mensen zo moeilijk de overstap. 

Maar één keer ze de overstap hebben gemaakt willen ze nooit meer terug. Ik ken niemand die ooit terug naar windows is overgestapt als ze Apple hadden gebruikt.

Mijn eerste iphone was de 3G versie die ik tweedehands had gekocht. Sindsdien had ik een 4, een 4s gehad en heb nu een 5S.

 

Mijn iMac 27" is een mid 2010 en draait nog vlotje. Enkel het opstarten is wat trager en zware photoshop of indesign bewerkingen duren ietsjes langer. (4 a 6 seconden voor een zware export uit indesign)

Deze week ben ik lang geweest bij de Apple Store hier in de buurt om inlichten te vragen over een nieuwe iMac. Nog even wachten zeiden ze want er komen nieuwe modellen aan.

Maar de verkoper vertelde ook dat als ik een SSD in mijn mac zou zetten en de ram van 8 naar 16 upgraden dat die weer een paar jaar verder kan met merkelijk beter prestaties. Ik twijfel dus nog wat te doen.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje OT maar een kennis van mij gebruikt ook een Mac 27 met i5 en 12 Gb van ik dacht 2010.

Hij doet veel aan videobewerking en heeft dit voorjaar een SSD drive in laten bouwen en de oorspronkelijke HDD als tweede harddisk laten plaatsen.

De 12Gb RAM heeft ie wel gehandhaaft.

 

Hij vond het resultaat overweldigend dus misschien wel doen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elke PC / Mac / weet ik veel is een SSD altijd de beste upgrade die je kunt doen.

 

http://knutselblog.tweakblogs.net/blog/6807/operatie-ssd-imac-nu-echt-snel.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag werd El Capitan 10.11.1 public beta gereleased.

Het gaat vooral om een update voor stabiliteit, compatibiliteit en beveiliging.

 

Voor de beta testers te downloaded via updates in de App Store

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

El Capitan is nu ook voor de gewone gebruikers beschikbaar.

 

Zojuist met succes op mijn Mac geïnstalleerd.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...