Ga naar inhoud


toegang etc map


Pietjepc

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn naam is Pieter, 36 jaar, woonachtig in Friesland met mijn vrouw en 2 dochters en val gelijk maar even binnen met een vraag. Sinds kort heb ik een xtrend 7500. Voor geïnstalleerd met openpli en tevens CCcam (2.3)

Ik zal wel verkeerd zoeken, maar is er iemand die mij kan vertellen hoe ik in map /etc kom? Ik heb echt geen idee. Kan dit via de ontvanger zelf of moet ik dat via de laptop doen?

 

groet,

Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedoel hoe je in het menu kan komen ,van de xtrend ,als het goed is heb je een handleiding bij de ontvanger

gekregen ,anders kan je hem zo van internet plukken

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet via de laptop.

Beiden op hetzelfde (thuis-) netwerk aansluiten, dan in (bijv.) Windows Verkenner in de adresbalk intypen: \\<IP-adres van de et7500>

Het IP-adres kan je vinden onder Menu, Instellingen, Systeem, Netwerk

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. De handleiding heb ik er bij, maar doordat openpli al geinstalleerd is, heb ik een heel andere interface dan in de handleiding. Ik denk tenminste dat het daardoor komt...

Ik kan de xtrend ook wel banaderen via de laptop, maar kom er vervolgens niet uit waar ik de mappen kan benaderen. In bouqueteditor kan ik wel dingen importeren vanaf de laptop, maar ik heb niet het idee dat ik in de mappen kan komen... Heb ik wellicht een prio-bestand nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. De handleiding heb ik er bij, maar doordat openpli al geinstalleerd is, heb ik een heel andere interface dan in de handleiding. Ik denk tenminste dat het daardoor komt...

Ik kan de xtrend ook wel banaderen via de laptop, maar kom er vervolgens niet uit waar ik de mappen kan benaderen. In bouqueteditor kan ik wel dingen importeren vanaf de laptop, maar ik heb niet het idee dat ik in de mappen kan komen... Heb ik wellicht een prio-bestand nodig?

 

Waarmee maak je nu verbinding met je Xtrend? (Ik vermoed een settings-editor).

Daarmee kan je de mappen niet benaderen.

Gebruik Windows Verkenner of een FTP-programma.

En installeer Notepad++ om bestanden (zoals cccam.cfg of cccam.prio) te bewerken.

 

Prio-bestand (cccam.prio in map /etc) is tegenwoordig nodig bij Canal Digitaal/TV Vlaanderen ed. i.v.m. de Viaccess en Nagravision codering die je (Mediaguard) kaart niet gebruikt. Anders crasht je cccam.

Dit moet er in staan voor Canal Digitaal (voor TV Vlaanderen P: 0010:00006A vervangen voor P: 0100:00006C):

P: 0100:00006A

I: 0500:051900 # M7 Groep [V5]
I: 0500:032830 # CanalSat 19.2E [V4]
I: 0500:032920 # Orange Fr 19.2E [V4]
I: 0500:032940 # Orange Fr 19.2E [V4]
I: 0500:042500 # Mobistar 19.2E [V4]
I: 0100:003315 # CanalSat 19.2E [S3]
I: 0100:00A821 # CanalSat 19.2E [Numericable]
I: 0500:022610 # CanalSat 19.2E [V2.5]
I: 0500:757410 # History HD 23.5 [V5]
I: 0500:0500EE # Travel Channel HD 23.5E [V5]
I: 0500:051610 # NatGeo HD 23.5E [V5]
I: 1817
I: 1818

Tenzij je natuurlijk een Viaccess-kaart hebt voor één van bovengenoemde providers, of een Nagravisionkaart, maar dan denk ik dat je geen cccam moet/kan gebruiken (wellicht OScam).

 

Ik kom in mijn overzichten nog veel meer zenders tegen die (ook) Viaccess (5.0) gebruiken waar je problemen mee zou kunnen krijgen, heb er van 23.5E een paar bij gezet.

 

Als je op safe wilt spelen kan je ook alles van Viacces en Nagravision blokkeren:

P: 0100
I: 0500
I: 1817
I: 1818

Meer specifieker kan je geholpen worden als je zegt welke kaart(en) je gebruikt.

 

Is in het cccam-forum al een paar keer aan bod geweest:

https://www.sat4all.com/forums/topic/347319-cccam-stopt-als-cdnl-kaart-in-slot-van-server-wordt-gebruikt/

https://www.sat4all.com/forums/topic/345176-vuo-duo-cccam-moet-steeds-worden-herstart/

https://www.sat4all.com/forums/topic/346991-cccam-230-crasht-met-bus-error-terwijl-cccam-221-gewoon-start/page-6

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gebruiken een kaart van Canal digitaal. Ik heinmiddels 2 ftp-programma's geprobeerd en beide vragen om een wachtwoord. Ik heb geen idee wat dat zou moeten zijn. Heb ook het forum doorzocht en een en ander geprobeerd. helaas zonder succes.

Ik benader mijn xtrend via openwebif. Zover ben ik al ;)

Notepad++ heb ik inmiddels ook al gedownload, maar het is nog niet gelukt het cccam prio bestand op de xtrend te krijgen. Heb het programmaatje op een usb-stick gezet en deze vervolgens voorin de xtrend gedrukt. Knopje achterop uit en even later weer aan gezet, maar er gebeurt niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vreemd dat een programma voor windows niet op een Xtrend loopt, toch?

hee hallo,

 

zoek gewoon het dreambox control center Enigma 2

DCC_e2.exe

en maak ook een root paswoord via telnet aan

dat programma is een en alles wat je nodig hebt

 

dan kun je meteen in de /etc map schrijven en knippen en plakken door het desbetreffende bestand te openen voor editeren

de attributen van de te bewerken bestanden blijven dan ook zoals ze moeten zijn

zonder ook maar iets naar de PC over te hevelen en met zeer vervelende editors zoals notepad++ te gaan werken

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch, wat jij zegt is OOK een mogelijkheid. Niet de enige mogelijkheid.

En verder heb ik nooit gezegd en heeft TS dat ook niet gepoogd om Windows Verkenner op de Xtrend te installeren.

 

Maar ook via DCC heb je een wachtwoord nodig.

Ik dacht dat die standaard uit staat (dus geen wachtwoord). Wel als gebruikersnaam 'root' gebruiken).

Aanbevolen is wel om dan een wachtwoord in te stellen.

 

Als je via Telnet (wat dus in het genoemde DCC zit, kan ook bijv. met PuTTY) het wachtwoord wil veranderen geef je het commando 'passwd'.

 

DCC vind je hier: http://www.bernyr.de/dcce2/

PuTTY: http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heren, het heeft even geduurd, maar het is uiteindelijk gelukt via dcc. Bedankt!!

Was even uitzoeken hoe het in zijn werk ging, maar uiteindelijk...

Nu begreep ik dat het mogelijk is om te verbinden met een externe server. Hiervoor zou ik iets in cccam.cfg moeten wijzigen/ invullen. Waar doe ik dat precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Externe servers of wansharing wordt op dit forum niet besproken, lees onze huisregels nog eens door op www.sat4all.com/regels

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...