Ga naar inhoud


Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of het volgende met de update te maken heeft, maar toch....

Een week geleden was ik bezig met mijn thuisnetwerk te modificeren. Aan de workgroup zaten nu een W10 PC, W7 PC, Linux PC en Raspberry Pi. Met W10 kon ik probleemloos alle shares van de andere bereiken. Maar de shares op W10 waren onbereikbaar; de mappen zag ik wel maar bij openen: access denied. Na veel geklooi en lang zoeken op Internet vond ik een hint. Niet alleen was het nodig de shares open te stellen (in mijn geval voor Everyone) maar onder de security tab moest bij Group and User names expliciet "Everyone" toegevoegd worden. Toen pas ging W10 open.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 212
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zit een achtergrond in die te ver gaat om verder uit te leggen. Maar de gouden regel is dat je altijd deelt voor iedereen (dus everyone) en via de NTFS rechten echt gaat aangeven wie er bij mag en wat ze mogen doen. Je kunt het dan zo instellen dat iedereen mag lezen, maar alleen jij mag verwijderen en nieuwe bestanden erop mag zetten vanaf een andere computer bijvoorbeeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is dit niet het probleem, sinds de nieuwe build zijn verschillende computers niet meer zichtbaar in het Windows 10 netwerk sommigen zijn wel te bereiken door manueel hun netwerk naam in te vullen.

 

Bij mijn gedeelde mappen staat everyone dit was al sinds Windows 8.1 zo ingesteld maar de nieuwe build verwijderde dat weer dit heb ik weer terug moeten instellen. Het grote probleem is echter dat geen enkele Linux computer nog toegang krijgt tot de bestanden op de Windows 10 computer, de mappen zijn wel zichtbaar maar de inhoud blijft leeg en geeft een foutmelding op de Linux computers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een rechten probleem. Je hebt 2 soorten rechten. Share rechten, maar die zet je altijd op iedereen, en je hebt rechten op mappen en bestanden (NTFS rechten), Het kan zijn dat de linux bak de SMB versie niet ondersteunt maar ik kan alleen maar raden.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winwiz: Maar de gouden regel is dat je altijd deelt voor iedereen (dus everyone) en via de NTFS rechten echt gaat aangeven wie er bij mag en wat ze mogen doen.

 

Zou je dit nog iets kunnen toelichten? Als ik een bepaalde map toegankelijk wil maken voor de werkgroep, moet ik nu bij mapeigenschappen iets instellen onder de tab "sharing" en onder de tab "security". Bedoel jij dit of toch nog iets anders (centrale instelling?)? Bij voorbaat thx's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tab sharing is delen --> dus everyone

Security is NTFS rechten --> dus groep/mensen die je wilt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vorige bericht hierover kon ik nergens meer terug vinden dus plak ik het hier maar even neer.

------------------------

http://webwereld.nl/security/90474-windows-10-blijft-je-data-doorsturen-naar-microsoft?hash=b8f7aaa31054d1d5c3a3962d7f5e091b&utm_source=ww-daily-newsletter&utm_medium=2015-11-26

------------------------

Windows 10 blijft je data doorsturen naar Microsoft

 

DiagTrack weg? Dat dacht je maar!

Herinner je je nog de oproer die ontstond nadat eerder dit jaar ontdekt werd dat Windows 10 al je data doorstuurde naar Microsoft? Het programma dat dat deed, DiagTrack lijkt nu verdwenen. Lijkt, want Microsoft heeft het simpelweg een andere naam gegeven.

 

 

En zo kunnen we weer onze computer opschonen.

post-51681-0-17358100-1448549713_thumb.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even ietwat temperen.  

 

Er zit een gigantisch verschil tussen "al je data doorsturen" en telemetrie. Het eerste suggereert dat al je documenten, foto's, wachtwoorden en wat al niet meer naar Microsoft worden doorgestuurd.

 

Wat wil gebeurt is dat vastlopers, foutmeldingen en andere diagnostische data wordt doorgestuurd. (Telemetry) Voor mijn part ook nog de hardware en misschien alle software die is installeert en dan kijken hoelang het opstarten duurt en hoelang het duurt hoelang een programma er over doet om te openen (ik noem maar wat) Dat is dus user experience

 

Als we willen weten wat je allemaal op internet uitspookt kijken we wel op Facebook en Google...  

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op dit moment zijn er weer update problemen met de volgende update KB3122947. Windows geeft dan error code 0x80070643.

 

Dit is op te lossen door de command prompt als administrator op te starten en vervolgens onderstaande in te prompt te plakken.

 

LET OP DEZE FIX IS ENKEL VOOR X64

 

dism /online /add-package /packagepath:C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\c4a1b8896ce9fbfea96c1ee6890d52a5\windows10.0-kb3122947-x64.cab

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn dat automatisch startende updates?

Met andere woorden, zit je ineens met een haperende computer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn dat automatisch startende updates?

Met andere woorden, zit je ineens met een haperende computer

Is inderdaad een automatische update, en Windows blijft maar proberen die update te installeren met update log vervuiling als gevolg.

 

Bovenstaande methode installeert deze update alsnog voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik kan dat bevestigen, op mijn laptop wilde deze update ook niet. Op alle desktops en mini pc ging deze wel gewoon goed. Het blijft bijzonder dat windows 10...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

voor de 32 bits klanten is de commandline

 

dism /online /add-package /packagepath:C:\Windows\SoftwareDistribution\Download\b0a5da1b24245bc4237166e09bae92da\windows10.0-kb3122947-x86.cab

 

mijn netbookje wilde ook niet :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...