Ga naar inhoud


Jonsa 180 upgrade naar Fibo 120 ;)


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de andwoorden, ik ben intussen aan het regelen geweest, maar tussen door heb ik gelezen dat de elevatie verander moest worden dus heb de achterkant van de schaal verdeling op het schotel blad  op 52 graden gezet. Toen had ik dus helemaal geen signaal meer op sirius en heb dit gecompenseerd door de bouten aan de voorkand van de declinatiehoek los te draaien en op een gegeven moment had ik weer signaal op sirius maar de zwakke transponder 12.670 waar ik op ijk kwam 10 % zachter binnen als eerst en later ook amos en nilesat die zachter waren. De graden van het schotel blad moete dus niet op 52 graden staan.

Heb je dit gedaan vóórdat je DIT gelezen hebt ?

Op die plaats staat ook een graden verdeling welke eigenlijk overeen zou moeten komen met de breedtegraad lijkt me , iets wat ik nooit heb kunnen constateren . 

 

De schotelblad afstelling zorgt voor de offset hoek die 27,3 graden moet zijn en in combinatie met de bouten aan de voorkant van de schotel

en de haakse afstelling moeten zorgen voor een optimaal signaal van de sateliet. Nu heb ik dus de offset hoek ontregelt en er een variabele bij om af te stellen ;)) .. Morgen ga ik weer rustig verder maar duik ook even de engelse forum op om te kijken hoe anderen dit kunnen oplossen met de fibo.

De offset hoek kun je alleen ontregelen door de zijstangen korter of langer te maken , iets wat niet de bedoeling is .

Wat je gedaan hebt is , de declinatie veranderd .

De schotel elevatie (in dit geval de declinatie ) stel je af als je motor elevatie goed staat , op max. sign./ qual. niet op een vage schaalverdeling .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok duidelijk, het kwartje is gevallen. Een soort gelijk probleem had ik met de jonsa toen een voormalige satboer zij dat ik de declinatiehoek deze op 7 graden moest afstellen, waar dus boven ook een schaal verdeling op zat maar ik buiten astra 4 a weinig andere sateliete kon vinden.

 

Bij amos ging het al fout geconstateert met de lichte duw trek methode, 7 graden klopt dus niet, maar geen probleem ik ga een iclinometer bestellen en doe het dan via de meter dan is het altijd goed. Jammer dat de plaatjes aan de zijkant dus geen enkele funcite hebben, daar begint toch de basis mee, maar goed geen probleem, weer wat bijgeleerd.

 

Wat mij tussen door binnen schoot is dat het blad te laag staat op 53 graden om een schotel hoek van 30 - 27,3 is 2,7 graden te hebben dus het blad moet naar boven om de declinatie hoek kleiner te maken en even niet op de schaal van het schotelblad letten als maatstaf, ok duidelijk.

 

Heb m`n Trimex 3500 sat meter weer opgeladen, makkelijker om de clarckbelt te checken.

Vandaag ben ik toch vrij, dus heb wel tijd ervoor, even een wassie draaien tussendoor (maandag wasdag, moet ook gebeuren) en lekker aan de knutsel, nogmaals bedankt voor de tips ;)   

 

Bedankt voor de tips, Trust en Spriet, als de Fibo goed afgesteld is laat ik het weten.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu dus echt een vervelend probleem de vbox blijft aansturen ook als deze uit staat,

waar schijnlijk door de stroom van de motor is er iets met de sturing defect gegaan,

de afstand bediening reageert wel maar ook met de vbox uit blijft deze 12 volt geven.

 

Het is een  Powertech G-BOX V3000 deze kan maximaal 3 A aan.

 

 

Wie weet raad ???

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update heb even de eindschakelaar van de rotor kast afgesteld, eerst handmatig sturen tot bijna tegen de rechter paal

als je achter de schotel staat de westkand dus op 33 graden.

 

Dan de kast eraf halen en door laten draaien tot deze stopt op de schakelaar, dan de kast er weer op zetten en het dexel even open laten, de kast er weer op de Fibo vast zetten en dan door drraien naar rechts en vlak voor de paal even de bout uit draaien totdat deze tegen de eindschakalaar aan drukt vlak voor dat de schotel tegen de paal aankomt..

 

De Fibo is nu ¨ Schotel - Paal veilig "  en stopt in beide richtingen op tijd ;))

Geen zorgen voor schotelwarp..

 

Ga wel een plastic zak om de motor kast doen aan de bovenkant zitten nog 4 gaatjes i.v.m.

regen overlast als er stortbuien komen.

 

Een probleem opgelost ;))

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update .

 

De motor stroom even gemeten met een fluke meter tijdens draaien. Met optrekken max 1 Amp en stabiliserend op 700 mA dus dat moet de box makkelijk trekken.

 

De declinatie hoek afstelleing heb ik achter op het schotelblad verkleint van 52 naar 57,5 vlak voor het minimum 60 en heb op alle satelieten goed signaal, van Hispelsat 30 W tot Intelsat 20 68,5 oost fijn afregeling komt later ..

Strakkies de vbox even open maken vermoedelijk is het een relais wat is blijven hangen, we zullen zien ..

 

Ga ook de inclino meter bestellen een kleine ronde een een digitale.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er tijdens het lezen van deze topic even zin in gekregen om mijn deltastar 120 die in de kelder staat misschien even in gebruik te stellen.

Het is er ook een met een originele fibo motor . Voor het feedhunten gebruik ik mijn deltastar 90 op een sg2100 rotor d.m.v. usals . De deltastar 120 zou ik willen gebruiken voor ontvangst op de C-band.

Ik heb nu al enkele schotels afgesteld met een sg2100 rotor , maar blijkbaar zal dit andere koek zijn met deze fibo motor.

Mijn lengtegraad is +/- 2,5°E , dus ik vraag mij af , zou ik het overwegen om als nulpunt de 3°E te nemen en niet de 4,8°E ?

Ik heb een foto genomen van de gradenindelingen , kan ik de elevatie van de schotel afstellen d.m.v. de latitude gradering ( op hoeveel moet die dan komen te staan ) of toch beter handmatig ?

Ik heb enkel zicht naar het oosten tot max. 20 graden , naar het westen tot 60 graden. Echter gaat de aanduiding op de motor slecht tot 50 graden. Kan ik verder draaien dan 50 graden

post-37533-0-17744900-1438786328.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Crazy sat.

Inmiddels ben ik al verder gekomen met de afstelling van de Fibo 120 na eerst dit topic helemaal
te hebben dorgelezen. Gisteravond na het werk ben ik nog even met de Fibo aan de gang geweest
en  normaal gesproken is het dus de bedoeling om eerst de elevatie hoek te meten zoals Trust
vertelde en dan later pas de declinatie hoek van de schotel af te stellen, de hoek tussen de
rechte ruimte en de sateliten hoek om de aarde.

Aangezien ik (nog) geen inclinometer heb regel ik het uitricht proces achterste voren wat
eigenlijk niet hoort, eerst de declinatie en dan de elevatie. Dit is niet profesioneel en
lastiger af te regelen, mits je de declinatie hoek wel kan afstellen met de gradale
aanwijzing getalen achter op het schotel blad. Eureka het werkt wel.

Even je plaats op zoeken en je latitude 50.8 graden en die op je achterzijde van het schotelblad
waar de graden verdeling in stapjes van 2,5 graden staat afstellen. Je declinatie hoek van de Fibo schotel is nu goed.

Voor afregelen zou ik gewoon Sirius 4,8 Oost aan houden dat is makkelijker.
Dan zet je eerst de motor op 2,5 graden naast het nulpunt voor Sirius naar rechts,
dus de helft tussen het nul punt streepje en het eerste streepje rechts.

Eerst even kijken of de paal en de kop van de fibo water bas staat.

Dan sta je dus 2,5 graden naar het westen toe en draai je voorzichtig de kop van de fibo
terug naar Links totdat je sirius 11766 H 27500 maximaal binnen krijgt.
 
Mischien zal je de elevatie iets naar boven of naar beneden moeten stellen maar afregelen
op maximaal signaal. Dan draai je met de fibo zo ver mogenlijk wat je ontvangt naar oost
bijv astra 19 Oost en kijk je of je daar maximaal signaal hebt met de (voszichtige duw -
trek methode), staat astra 1 te laag op de clarcbelt, moet je fibo kop ietsje naar links
vanaf het nulpunt voor max signaal en staat deze te hoog dan iets naar rechts tot je
goed uitkomt. Dan verder testen tot Hispelsat 30 west of je gelijk loop goed is betreft maximaal signaal.

Wat betreft draaien is het zeer belangrijk dat de schotel bij een grote hoek niet tegen de paal aankomt. Wat ik van Trust geleerd heb en hier toegepast is ..

Eerst kijken naar je linker kant hoever de schotel draait en zorgen dat deze niet tegen de paal aankomt. Ik heb hier een wormwiel op zietten dus deze Fibo die ik heb kan in principe helemaal rond draaien en heeft op draaihoek geen beperking, maar of dat bij jouw fibo ook zo is zou ik niet weten. Hier heb ik in ieder geval ook een Fibo deltastar 120 (van Trust overgenomen)) ..

Als de Fibo nu links te ver draait en tegen de paal dreigt op te lopen dan ietsje terug draaien
de aandrijf kast loskoppelen en deze helemaal door laten draaien totdat deze stopt op de eindschakelaar. Dan de kast er weer op zetten.

Dan het oostelijke gedeelte controleren dus helemaal naar oost draaien en de kast met eindschakelaars open laten. Als het goed is kan je zien dat er een bout wordt aan gedreven
op zijn schroefdraat en die bout (vlak bij de buitenkant in het midden) kan je stellen zodat
de vlak voordat hij in oostelijke richting de paal raakt dus 1 cm ervoor.

Dan staat zowel west als oost qua draai bereik goed gelimiteerd afgesteld en kann je schotel niet beschadigen als je te ver naar oost ov west zou draaien.

Wat betreft ontvangst denk ik dat je sterke satelieten door de bomen nog wel binnenkrijgt alleen
het signaal zal idd zwakker zijn ben ik meteen mee eens.

Hier heb ik een inverto black ultra in de fibo en die doet het perfect. Gisteren heb ik nog even een eurostar 70 db primefocus lnb even de flens afgehaald en deze in de fibo getest en doet het ook goed. Best wel leuk om even met andere lnb`s te testen wat het signaal is..

 

Ik merkte ook dat bij het 68 oost de schotel iets uit de pas liep, aan het signaal kon ik zien dat er wat speling in zat, de bouten aan de binnenkant heb ik een klein beetje vaster grdraait waardoor de speling weg is.

 

Ook wil ik nog een weerstand van 33 ohm in serie met de motor opnemen omdat deze bij 36 V veel te veel power op de borstels krijgt en aangezien het een  shunt motor is en deze ook op een accuboor van 12 v draait wil ik de motor sparen voor te mijns inziens hoge spanning die erop komt tijdens draaien.

 

Hij draait ook veel geruislozer dan, probeer maar is met een accuboor batterij, je hoort hem zowat niet draaien, dat gaat heel soepel!..

Hopenlijk kom je hier verder mee, als je vragen hebt dan stel je ze maar .. ;)

post-59919-0-24799300-1438800705.jpeg

post-59919-0-00723100-1438800709.jpeg

post-59919-0-30954200-1438800713.jpeg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Crazysat , ik zou net als Phoenixx met het waterpas op de mount , de motor op nul zetten .

Vervolgens controleren of de punt  van de schaal aanduiding ook werkelijk op de 0 van de AZ ring staat , zonodig verbuigen .

Als je op Sirius wil uitrichten moet de motor voor jouw locatie vanaf nul  2.1º naar OOST draaien .

De motor elevatie moet uiteraard volgens jouw locatie , 90 minus 50.85 = 39.15º zijn .

Of als de Latitude schaal klopt , daar op 50.85 instellen .

Als mijn Fibo op Sirius gericht staat met de inclinometer op de feedarm , geeft deze ± 15º aan 

Voor mijn locatie geld een elevatie van 30.7º voor die sat , voor jouw locatie is dat 31.7º , dus de meter moet bij jou op ± 16º staan .

Je hebt dezelfde motor als Phoenixx , deze kan inderdaad 360º draaien , de eindschakelaars zijn de beperking .

Voor eind oost als west zitten aparte stelschroeven .

post-30993-0-72240300-1438806386.jpg

post-30993-0-32236300-1438806616.jpg

post-30993-0-56000400-1438808178_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine corrrectie wat ik had geschreven moet zijn  > Als je achter de schotel staat..

Rechts (westelijke richting) kan ik hier niet instellen omdat het een vaste overbrenging is naar de eindschakelaar.

Dus rechts draaien tot de schotel de paal net niet raakt, dan de overbrengings kast eraf halen met de bout onderin.
Dan de motor met de afstand bediening rechts door laten draaien en dan de kast weer aan de overbrenging koppelen.

Als de kast er weer op zit dan naar links (oostelijk) draaien totdat de voorste bout die je naar voren kan schroeven juist op tijd bij de eindschakelaar komt vlak voordat de schotel aan de linkerkant vlak bij de paal is.

 

Bij mij schakelt deze nu 1 cm voor de paal uit, precies goed ;) pas op dat je bij de eerste keer niet te ver draait hou de kast open en de bout schakelaar en de schotel en de paal in de gaten.

Ben nog steeds onder de indruk van de ontvangst. Nilesat Qatar 10.722 ontvang ik hier op de technomate 5500 HD dat is perfect en harder dan ooit. In de volksmond is het Nilesat, maar het is de Eutelsat 7 W a volgens flysat.

De Nilesat 201 kan ik hier net niet ontvangen op 11.747 11.785 etc omdat die beam meer naar het zuiden gericht is. Eerder had ik deze wel en moest ik altijd 0,3 graden draaien voor de Nilesat.

Mischien bij jouw locatie omdat je zuidelijker zit en dichter bij de footprint de signalen wel net
in de lock krijgt van je ontvanger, dan heb je nog een aantal zenders erbij op 7,3 W.

De Eutelsat staat op 7 W exact en de oudere Nilesat staat op 7,3 W als je achter de schotel staat ietsje

naar west toegericht.

Is de Technomate 5403 HD MK3 al binnen Trust en zo ja hoe sterk krijgt u quatar tv 10.722 V binnen ?

Hier op de Technomate max 71 % een record!  :grin:

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

De C band lnb staat dan niet in het brandpunt van de schotel maar mischien dat je signaal kan oppakken, het proberen waard.

 

Je zou de blauwe coniche ring boven de reflector kunnen zetten en de elevatie even voor

te testen kleiner te maken door de schotel iets naar beneden te kantelen om te kijken of er signaal doorkomt

op je c band lnb met coniche ring.

 

Als je eerst de fibo uitricht op 5 W op een ku zenders bijv op 11.591 V fec 20.000 staat deze meteen in de

goeie richting.

 

Ga ik ook even proberen, ben Vrijdag vrij, even kijken wat de test oplevert.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi jongens , wat een luxe om dergelijke info te ontvangen. Dank !

In het weekend verhuis ik een weekje naar Limburg , dus het testen zal voor binnen een tweetal weken zijn. Maar leesvoer is voor mij verzekerd.

Nu , het is de bedoeling om een tijdje te testen op de Ku band met een Inverto flange lnb (white tech) die ik hier nog liggen heb en vervolgens over te schakelen naar de C band met een ESX241 lnb. Dit nadat ik heb vastgesteld dat alle satellieten prima afgesteld zijn van 20E tot 30W en in het bijzonder de satellieten waarop de C-band kanalen zitten.

Ik heb een V-Box II hier voor de positionering , echter heb ik niet de afstandsbediening. Ik dacht dat dit mogelijk moet zijn om met behulp van een Dr. HD F15 of mijn Technomate TM-5402 HD M3 deze satelliet posities op te slaan via DiSEqC 1.2

Ik heb een zware gegalvaniseerde steunvoet ( 1,20 m hoog ) met drie steunpunten op de grond maar ik moet nog kijken voor verloopstukken om de fibo motor hierop te installeren. Alles zou de deltastar 120 op zo een 2 à 2,50m hoog brengen zodat ik nog gemakkelijk met een trapje eraan kan werken.

Voor jullie en voor mij is dit pure hobby , dus er zal wat tijd erover gaan vooraleer ik de eerste resultaten kan mededelen.

Ik heb op deze steunvoet nu een offset schotel van 120 cm staan dit met de ESX241 lnb en die staat nu op de 40,5W waar ik ongeveer twintig kanalen fta binnenhaal , op zich niet mis , maar ik wil het wel even proberen met een deltastar 120 of ik het signaal niet hoger krijg in db.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak en Crazysat en Trust ....

Het schotel blad afstellen was ook voor mij een lastig klusje. De onderste moeren heb ik los gedraait en de boven ste twee moeren achter op de schotel iets los gedraait en het schotelblad iets gelift. Toen de bovenste bouten een klein bettje losser gedraait en het blad voorzichtig laten zakken tot in mijn geval de 52,5 graden lijn is bereikt. Dan de bovenste twee bouten aan draaien en daarna de onderste twee bouten en voilla de declinatiehoek van het schotel blad van de fibo staat nu precies goed afgesteld.

 

Wat jij vertelde over het handmatig draaien van de schotel kwam ik ook achter. In mijn geval heb ik dit alleen gebruikt om na afstellen van de eindschakelaars de koppeling overeen doen laten komen met de as van de overbrenginskast die dan weer terug op de deltastar gezet wordt.

Today was my lucky day;) de idigitale inclinometer en lnb en de nieuwe vbox is binnen gekomen toen ik thuis kwam van het werk en pas meteen maar even de schotel gechekt met de inclino meter en ik moet zeggen als zeg ik het zelf, ik zat er niet ver vanaf met de waardes ;)

De inclino meet op een honderste dus met 2 cijfers achter de komma en er zit een magneet aan de zijkant handig om de pijp exact water pas te krijgen.

Het enigste wat ik had is bij uiterste satelieten zoals intelsat 20 op 68,5 oost gaat de fibo
ietsje doorhangen door het gewicht, datt kan je opheffen door de bouten aan de binnenkant die
in de as de elevatie begeleiden ietje aan te draaien maar zodanig dat er net geen speling in
de kop komt.

 

Dat was in het begin wel het geval en ik heb mij een hoedje gezocht hoe het kwam
dat ik bij de laatste vier satelieten steeds iets signaal verloor en bij voorzichtig optrekken
van de mast richting west het signaal iets harder was, dit is nu opgelost.

 

Beter is nog om twee extra moeren in de kop erbij te zetten om de eerste moeren te borgen zodat deze tijdens het veelvuldig draaien niet meer op het draadend in positie kunnen verlopen.

De elevatie hoek heb ik op verschillende punten gemetern maar het makkelijkste is boven op
het kapje van de de motor aansluiting i.p.v de onderkant waar de plastic ronde kap zit, lastig om te meten en niet nauwkeurig, de bovenkant op de motor aansluitkap wel en meet makkelijker.

Na alle hoeken gecheckt de hebben was het nu tijd om even te expirimenteren met andere lnb`s die ik nog had liggen met een stuk afgezaagt pijp zodat deze zo in de holte van de fibo kan worden gezet en geborgt met het imbusboutje wat op de kop bevestigt zit.

Met de eurovision lnb die ik eerst voor primefocus gebruikte heb ik even een signaal test gedaan
op de Sirius ijkzender 12.670 H fec 2600.

Het signaal kwam 74 % binnen en de inv black ultra 71 % maximaal. De smart twin titanium was ietsje beter dan de inverto black ultra met 72 % en ik weet dat het een frequentie is en  op andere gebieden kan dit anders zijn, maar dat is altijd met lnb testen, meestal wordt dit ook met een tabel gedaan voor een globaal breder overzicht.

Ook wil ik nog at andere lnb`s gaan testen. Ik heb hier nog een Mti ap82 xt 2n liggen die ik
voor de primefocus ebruikte en die ha ik morgen even testen. Had ook nog een single Mti lnb besteld maar kreeg zag ik vanmiddag bij de v box ook weer dezelfde twin Mti lnb binnen, de verkeerde lnb, maar wel een duurdere lnb :D

 

Er schijnt een lazer lnb te zijn die 80 db conversion gain geeft zou mooi zijn om nog meer van het uiterste signaal eruit te halen, invacom en inverto heb ik ook nog maar moet dan even een flens aan het
stukje buis zetten, of een half adf 120 stuk waaar de flens nog aan zit daar gaat het ook mee.  

Wat betreft de v box Crazysat weet ik niet of dat werkt met de ontvanger erop. Je zat de box toch moeten programmeren om de f15 de box in de goede richting te laten sturen. wat je kan doen is een battery pakken van een accuboor en deze op de motor zetten.

 

De motor draait dan wel wat langzamer maar zeer solide naar de sateliet die je dan testen wil, zo heb ik het ook gedaan met afregelen toen ik buiten stond bij de schotel.

Als je de + en - omdraait op de motor aansluiting met de battery, draait de motor de andere kant op.

Succes met testen en ik hoop dat je de afstand van de g box kan vinden, mischien ligt die in de schuur, en een goeie vakantie nog..

 

Zoekt en gij zult vinden....

 

post-59919-0-51023900-1438898591.jpeg

post-59919-0-68229000-1438898596.jpeg

post-59919-0-91569600-1438898601.jpeg

post-59919-0-77371700-1438898607.jpeg

post-59919-0-18418500-1438898614.jpeg

post-59919-0-11282000-1438898620.jpeg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er een aangepaste BU lnb in zat toen je de schotel ophaalde , heb ik er niet aan gedacht dat er eigenlijk een flensstuk in de feedhoorn hoort .

Als je me jou w adres geeft , stuur ik dat nog op .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...