Ga naar inhoud


Nieuwe vlakke schotelantenne voor dakappartement: Selfsat met HH90 rotor


illusion1234

Aanbevolen berichten

Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwe woonst, een dakappartement.

Het balkon is naar het zuiden gericht, perfect om een satellietschotel te plaatsen.

Omdat de schotel niet zichtbaar mag zijn vanaf de straat heb ik mijn oog laten vallen op een vlakke satellietschotel, meer specifiek een Selfsat met HH90 rotor.

 

Maar vooraleer ik overga tot aankoop had ik graag eens weten of iemand ervaringen heeft met deze setup.

Kun je de meest gangbare sats goed ontvangen? (Astra's & Hotbird)

Werkt dat goed zo'n vlakke schotel met rotor?

Werkt deze setup goed met een Vu+ Duo?

 

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


sprietje deze heb ik zelf ook nog liggen en werkt goed..soms (gebruik ik voor  test)

post-41606-0-11388300-1439726520_thumb.png 

post-41606-0-87494200-1439726914_thumb.jpg

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij vlakantennes heb je merken waarbij de lnb is ingebouwd zoals de Attisat. Gaat die kapot, dan kun je de hele vlakantenne weggooien.
Bij de Selfsat zit de lnb aan de achterzijde opgebouwd. Als die kapot is, kun je er een nieuwe op plaatsen, zelfs uitwisselen voor een lnb met één aansluiting voor een lnb met twee of vier aansluitingen.

Zie de lnb aan de achterzijde zitten op de afbeelding met rotor.
 

post-60869-0-90160400-1439728948.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 'm ook als leuning van een stoel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch krom dat een stoel wel op een balkon mag staan maar een kleine maat schotel (bv de Fuba DAA650) niet... :confused:

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gek hè Eduard. Maar denk nu niet dat die stoel lekker zit. De zitting wordt er niet bijgeleverd. Dat is een betontegel van 50x50cm. Die moet je zelf bij de bouwmarkt halen. Die weegt een beetje veel om die te versturen. De plastic hoes die over de betontegel moet zit er wel bij. En die bewegende rugleuning kun je zeker niet als massage doeleind gebruiken.

Ook mag je niet tegen de stoel aanstoten want als die iets uit positie raakt, zie je de satellieten niet meer.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En al die moeite voor doorgeslagen regelgeving. Een stoel waar nog geen dikke duif op mag zitten. :lol:

 

Niet dat ik die schotel zeeën aan de straatkant in Duitsland, Spanje of Italië nou zo toejuich, maar een regelrecht verbod is in vele gevallen onterecht. Vooral aan toch al onooglijke hoogbouw. Er zijn inmiddels zoveel andere manieren voor een bescheiden oplossing. Daar hoort die "stoel" natuurlijk ook bij, maar dan wel op vrijwillige basis.

 

In het zo vrije Nederland is duidelijk minder toegestaan bij schotelontvangst dan in omringende landen. Terwijl er hier menig groen in de wijken verder wordt opgeofferd aan meer beton. Waaraan dan wellicht weer geen schotel zichtbaar mag zijn.

 

Krom blijft het.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...