Ga naar inhoud


antivirus programma's, nut of nutteloos geld verkwisting?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Het is nu duidelijk dat zelfs hier er lui zijn die zich laten bedotten, en duidelijk geïndoctrineerd zijn de de commerciële mentaliteit die heel wat bedrijven dagelijks de wereld insturen, zulke lui kan je dan heel wat zaken niet meer aan het verstand brengen.

 

Tja, naïeve mensen zijn er bij de vleet en die nemen ze wat graag bij de neus.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mmm wat gebruik jij dan als antivirus programma? Of denk jij de virussen slaan mijn pc wel over. :D

 

Al vermeld comodo op Windows 10 Workstation, gratis en up to date protection op een eerlijke manier.

De rest draait op Linux Mint x64 met een degelijke protectie van de admin zelf, de instellingen zijn door een bevriende Engineer met specialiteit Linux/Unix onder de loep genomen, en deze systemen zijn bijzonder robuust te noemen.

Een Virus kan op deze systemen niets beginnen zonder administrator rechten, en deze zijn hier bijzonder streng ingesteld, en dit hebben we wel degelijk getest, deze man zijn kennis heeft mij sterk verbaasd hij werkt dan ook voor internationale bedrijven waarvoor hij de security beheerd.

Wat hij met Unix vermag was verbijsterend, maar niet voor publicatie geschikt, wel toonde het aan dat heel wat bedrijven veel open laten staan, thuisgebruikers was een echte ramp om aan te zien.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je de wetenschap vandaan haalt dat "die bedrijven" een vuil spelletje spelen over de rug van onwetende gebruikers is dan wel een raadsel voor ons doorsnee lezers.

 

Er bestaan geen onwetende gebruikers.

Enkel slecht geinformeerde gebruikers.

Een onwetende gebruiker zou een computer niet eens kunnen bedienen, DUS.

 

En we zijn hier op Sat4all.com al heel veel jaren onderweg met PC en software , dus ook het thema Virussen.

Hier mogen eigenlijk helemaal geen onwetende gebruikers meer te vinden zijn!

 

En die alles voor niks willen lopen daarmee ook een hoger risico als je met windows onderweg bent.

Dat is net zo als met de verkeersregels opvolgen, er gebeuren toch nog steeds ongelukken.

 

Maar rechtevenredig kun je ook stellen als ik met een prive vervoersmiddel de weg op ga mag niet zomaar een ieder instappen.

Daarvoor heb je de integrale vergrendeling van de portiers aan de auto... Ergo een realtime scanner op je PC

Keep on dreaming, hoeveel ze er ook voor afdokken het is dan nog niet waterdicht hoor, en sommige alerts zijn door de makers gefaked om je een vals vertrouwen te geven, het virus dat gisteren in omloop kwam kan gerust een poosje zijn werk doen vooraleer het ge-killed kan worden, en dat zijn niet eens de ergste bedreigingen waaraan je blootstaat op een Windows systeem.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ontwijkt de vraag 

je doet dat in deze berichtgeving al enkele keren

 

je kunt je mening, die stellig is inzake derden en die je het complot toedicht dat die makers van de antivirus suites zelf de virussen in de wereld zetten, niet staven.

dus dan zou je zelfs smaad en laster verspreiden

en daar zou de eerste de beste jou voor kunnen aanklagen en bij verstek kunnen vervolgen en laten veroordelen.

 

de kwajongen uithangen doen we wel eens, maar voorzichtigheid is wel geboden gezien het feit dat je openlijk iemand beschuldigd van malafide praktijken.

 

ciao

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je negeert mijn eerste zin uit bericht 48 als vraag

doch je citeert deze vraag letterlijk, maar negeert de inhoud

 

dat is straal ernaast pissen...

 

Welke namen/merken, vraag jij?

Wel alle die jij suggestief als die bedrijven bestempelt die vuile spelletjes spelen in dezelfde context als genoemd in het Bericht Antivirus software Producenten zijn.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we het verder niet op de man spelen, dat lijkt me niet zo zinvol

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beveiliging is op veel bedrijven bedroevend naar het schijnt. En uit ervaringen, weet je wel je een beetje veilig op weg kan.

Maar in al die jaren, dat ik windows gebruik, heb ik nog maar eenmaal een backup moeten terugplaatsen, die had iets gedaan aan het tcp/ip protocol.

Maar als je op alles gaat klikken wat pinkt, dan... De meeste fout ligt tussen toetsenbord en mens? Of hoe zeggen ze het?

Je mag de best beveiligste auto hebben, toch kan je een ongeluk hebben, dat je het leven laat.

Dus zou ik zeggen, goed beveiligen en zie waar je heengaat op dat net.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op voorhand was natuurlijk duidelijk dat we er met z'n allen niet uit zouden komen maar het blijft een uiterst boeiend thema.

Leerzaam ook want ik ging er tot nu toe van uit dat Linux vrijgesteld was van zo'n snelheidsbeperkend antivirusprogramma.

Ik heb pas sinds enkele weken mijn eerste -wankele- stapjes gezet in de Mint (Maya) wereld en ben versteld van de soeplesse waarmee mijn stokoude computer draait.

 

OK, dus wel een antivirus er op knallen maar heeft iemand een goede tip welk onbetaald programma aan te raden is?

AVG is dat kennelijk niet, heb ik begrepen.

(Op onze Windows (7) PC's heb ik trouwens prima ervaringen met de betaalde Kaspersky Internet Security maar dat zegt natuurlijk niets)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...