Ga naar inhoud


antivirus programma's, nut of nutteloos geld verkwisting?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Dat is dus niet zo, deze bedrijven doen het niet op de manier zoals jij je het voorstelt hoor, zet a.u.b eens je oogkleppen af.

 

Wees eens duidelijk want ik kan hier geen chocola van maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Schrijf ik wat anders dan?

 

Ik snap zijn opmerkingen ook niet helemaal. Het staat er toch duidelijk.

 

 

Functies die normaal alleen in betaalde beveiligingssuites voorkomen, zoals een bootscan en gedragsherkenning van malware, worden in de gratis suite gestopt, waarna het bedrijf hoopt dat de tevreden klant uiteindelijk een betalende klant wordt.

 

Gratis bestaat niet!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan blijft mijn opmerking "schreef ik wat anders?"

 

Ik herhaal het nog maar even....

 

Maar om nu tot de kern van de vraag  terug te komen...  

 

Is het zinvol om virusscanner te hebben....   JA zeker.

Moet hij perse betaald zijn? Nee hoewel je dan soms te maken krijgt met popups om je toch te verleiden om het pakket aan te kopen of ze hebben soms een beperktere functionaliteit.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer virussen en wormen voor Windows

Het aantal virussen en wormen voor Windows is de afgelopen tijd explosief gestegen. Symantec telde er in de eerste zes maanden van dit jaar 4496.


 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap zijn opmerkingen ook niet helemaal. Het staat er toch duidelijk.

 

 

Gratis bestaat niet!

OPEN SOURCE is gratis dus het bestaat wel en al heel lang en nog goed ook, wie afdokt voor zaken die veel beloven en het dan niet waar maken komt hierop uit.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

608 wow maar die kunnen niks uitvoeren (execute) :grin:

4496 wow :sick:

Maak je nou een geintje of weet je echt niet beter?

 

Ook voor linux zijn er sommige lekken die via sneaky dingetjes toch gewoon stiekum ineens wel wat kunnen op jouw o zo veilige linux bak. Men hoeft maar een service te kunnen misbruiken die als root user draait op jouw systeem en je gaat gewoon voor gaas.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk een geintje, daar je altijd op de hoeden moet zijn

ook met linux en apples of peren

 

maar voor het afgeven van algemene informatie

aan het publiek dat het forum leest

gebruik altijd een antivirus scanner die realtime meekijkt wat je op internet binnen haalt

 

It's Like That
   Run–D.M.C.

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al meer gemeld. AVG staat bepaald niet in mijn populairiteits lijst. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hele anti virus gedoe is uitgemond in een vuil spelletje van die bedrijven om poen te scheppen op de rug van onwetende gebruikers, slinks gedoe en vooral zichzelf de onschuld in de schoenen schuiven.

Goed is dat er stilaan wat meer besef komt en dat kan het tij wel eens doen keren, krijgen ze dan nog weleens de wind  van voren, goed doorlichten is aan de orde.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je de wetenschap vandaan haalt dat "die bedrijven" een vuil spelletje spelen over de rug van onwetende gebruikers is dan wel een raadsel voor ons doorsnee lezers.

 

Er bestaan geen onwetende gebruikers.

Enkel slecht geinformeerde gebruikers.

Een onwetende gebruiker zou een computer niet eens kunnen bedienen, DUS.

 

En we zijn hier op Sat4all.com al heel veel jaren onderweg met PC en software , dus ook het thema Virussen.

Hier mogen eigenlijk helemaal geen onwetende gebruikers meer te vinden zijn!

 

En die alles voor niks willen lopen daarmee ook een hoger risico als je met windows onderweg bent.

Dat is net zo als met de verkeersregels opvolgen, er gebeuren toch nog steeds ongelukken.

 

Maar rechtevenredig kun je ook stellen als ik met een prive vervoersmiddel de weg op ga mag niet zomaar een ieder instappen.

Daarvoor heb je de integrale vergrendeling van de portiers aan de auto... Ergo een realtime scanner op je PC

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er lopen veel rotte mensen rond op deze planeet die er alles voor over hebben geld uit je zak te kloppen goedschiks of kwaadschiks, dus kijk ik er helemaal niet raar van op als antivirus bedrijven zelf virussen ontwikkelen. Er vanuit gaan dat alles eerlijk gebeurd is te naief gedacht.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...