Ga naar inhoud


Aankoop ET800


Yugo

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters

 

Mijn huidige xtrend ET9000 begint het op te geven. Ik ben aan het kijken naar de xtrend ET8000. Tijdens mijn zoektocht op dit forum valt het mij op dat volgens de kenners de Xtrend het niet gaat doen als CD de CI+ gaat aktiveren. De CAM zou dan niet meer herkend worden op de Xtrend. Ergo niet meer bruikbaar voor CD.

Ook wordt dan vaak vermeld dat VU+ ontvangers het wel zullen gaan doen met de CI+ Cam.

Hoe zit het nu precies. Welke Linux ontvangers kunnen wel omgaan met CI+ Cam en welke niet?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt mij dat Linux Linux is. Dus als de module in de ene Linux ontvanger wordt herkend, wordt die ook in de andere.

Linux staat los van het merk.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat Linux Linux is. Dus als de module in de ene Linux ontvanger wordt herkend, wordt die ook in de andere.

Linux staat los van het merk.  

 

Niet helemaal, je hebt ook te maken met drivers die fabrikantafhankelijk zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal, je hebt ook te maken met drivers die fabrikantafhankelijk zijn.

Dat is waar, alleen ben ik die merken tot nu toe nog niet tegengekomen. Maar de toekomst zal uitwijzen welke gaan afvallen bij CI+. Of hun drivers gaan aanpassen, dat kan natuurlijk ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij dan af of ik niet beter een VU+Solo2 of VU+Duo2 kan kopen dan een Xtrend ET8000. Volgens Tonskidutch wordt de CI+Cam wel gezien door deze ontvangers en door de Xtrend ontvangers niet. Althans dat lees ik tussen de regels door.

 

Ik heb nu nog een keus.

Overigens wat is het verschil van een VU+Solo2 en een VU+Solo SE 2?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voorlopig ben je voor de Nederlandse zenders via satelliet toch echt veroordeeld tot de M7 groep en is er geen alternatieve provider.

Mocht er een alternatieve provider komen is er geen vrije hardware keuze meer mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak,

 

In mijn geval zijn er geen andere providers. Ik woon namelijk in Servië en ben afhakelijk van de M7 groep. Vandaar dat ik een box zoek die stabiel genoeg is. Maar dat zal wel tegenvallen als je de reacties leest van de M7 ontvangers.

aangepast door Yugo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb jij ook weer gelijk in. In ga voor een Linux E2. Weet alleen nog niet welke. Ik denk aan de ET8000 in eerste instantie maar de Solo2 van VU+ is ook zeer aantrekkelijk.

 

Mensen bedankt voor het meedenken. Misschien was ik een beetje te voorzichting

 

Groetjes

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...