Ga naar inhoud


Hoe wordt het gemaakt?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dit is duidelijk een schotelfabrikant die niet weet hoe je een schotel moet maken.

Het probleem zit hem duidelijk in de breedte van de rand.

Bekijk de verschillen tussen deze baggerschotel met zeer kleine omgebogen rand t.o.v. van een een kwaliteitsschotel zoals Kathrein met een zeer brede omgebogen rand. Het betreft beide een schotel van 90cm.

En dan gaan ze aan die gammele GeoSat schotel ook nog heel laag schoren aan brengen die flink aan de schotel trekken. Dan weet je zeker dat hij krom gaat.

En als klap op de vuurpijl stempelen ze ook nog het logo precies midden op de schotel waar 10dB meer signaal vandaan komt dan van de rand. Op deze hotspot wordt de schotel dus ook nog een vervormd.

 

schotel met smalle rand kl.jpg

 

schotel met brede rand kathrein-cas-90.jpg

geosat-90cm.jpg

Azure shine 90.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Door deze kleine rand zitten de twee gaatjes voor bevestigingen van de verstevigingssteunen in het schotel oppervlak en niet zoals bij andere schotels vaak in de rand.

Dit komt ook de stabiliteit niet ten goede.

 

@Drs. IJzerboutDenk dat een Triax nog een stuk beter is dan de Geosat pro

aangepast door sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, sat87 zei:

Even googelen en je ziet dat dit geen Triax is, heeft een lnb houder die onderlangs de schotel loopt en twee bevestigingen om de arm te verstevigen.

Ook lijken de vier bevestiging bouten meer centraal in het midden te zitten dan bij de Triax.

 

Satje87, laat die IJzerbout toch, hij weet gewoon niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, henkie73 zei:

volgens mij zullen jullie twee nooit vriendjes worden.

 

 

 

Het was liefde op het eerste gezicht !

1 uur terug, Sprietje zei:

Andrew 3.7m Antenna installation on Mallorca

 

 

 

 

 

 

Dit is in Usingen bij Broadcast Media. Henkie73 en ik zijn er een paar jaar geleden geweest.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Sprietje zei:

het brandpunt van een schotel bepalen met spiegeltjes of berekenen:

 

Tja. In het filmpje berekent hij correct de parabool-brandpuntsafstand, maar weet niet over waar die afstand eigenlijk gemeten moet worden bij een offsetschotel.

De verbuiging van de LNB-arm is vermoedelijk contraproductief.

 

Hoe wordt het gemaakt? En hoe wordt het weer mis-maakt...?

 

Groet,

A33

 

 

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2020 om 13:37, Sprietje zei:

Zo bouw je een lnb om tot een UHF-antenne:

 

 

 

Werkt dit ook? Dus gewoon in de antenne ( areal ) ingang van het tv toestel?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, a33 zei:

Tja. In het filmpje berekent hij correct de parabool-brandpuntsafstand,

 

Overigens, dat heb ik niet gecheckt (ik spreek die taal niet): Meet hij wel de diepte op het diepste punt? Of ergens in het midden?

 

De gebruikte formule gaat over de diepte op het diepste punt. Meet hij in het midden, dan is de formule anders (wat ingewikkelder/uitgebreider).

 

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...