Ga naar inhoud


raadgeving gevraagd over TNTsat en hun ontvangers.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ben verleden week geweest naar een Franse winkel, waar diverse materialen verkocht werd voor o.a. tnt via dvb-t en via satelliet.

Ik heb nog een oude sd TNT receiver die het eigenlijk wel nog goed doet, maar de vraag is, wanneer zal TNT overstappen naar HD?

Normaal heb je een Frans adres nodig voor een nieuwe TNT kaart, maar als de mijn vervallen is, zou ik overwegen om een nieuwe ontvanger aan te schaffen, inclusief nieuwe kaart.

Mochten ze eerder overgaan naar hd, en mijn axis niet meer werkt, zou ik mijn huidige kaart houden, totdat ze vervallen is op de nieuwe ontvanger, en dan de eigenlijke kaart.

Maar als ik een ontvanger meeneem, zal die kaart vanzelf geactiveerd worden, of moet deze aangemeld worden bij tnt?

En hebben alle TNT kaarten dezelfde geldigheid datum? Want als die allemaal dezelfde hebben, is het zinloos die te kopen voordat de setjes voorzien zijn van nieuwe kaarten.

Wie kan mij een beetje op weg helpen hierin?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo, 

 

Op deze site staat er meer info ivm de overgang van de Franse TNT-zenders naar MPEG4 HD

http://www.tvnt.net/article/passage-la-tnt-hd-participez-au-test-de-lanfr-sur-la-reception-80498

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-16364900-1447080432.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artikel gelezen, kan ik begrijpen dat ook dvb-t gaat naar mpeg4? Gaat dit dan dvb-t2 worden?

Indien ja, dan kan ik ten zijne tijd op het juiste forum een topic opstarten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele andere vraag over TNTsat ontvangers (ook voor een kennis die de hare met de Kerst tijdens verblijf in Frankrijk gaat vervangen voor een HD exemplaar).

Hebben die zenderlijsten voor ander zenders op Astra 1 (of eventueel meerdere satellieten) of moet ze daarvoor een andere box bijplaatsen?

 

Nog een tip welke TNTSAT ontvanger voor gebruik in Nederland het meeste geschikt is? Want ze ziet door de bomen het bos niet meer.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een model gezien voor 129€ en 139€. Wil ze opnemen of niet?

De sd versie kan vervangen worden door een hd, met dezelfde kaart. Maar ik vraag me af, of iedere tntsat kaart dezelfde datum heeft. Want dan wacht je beter tot na augustus 2016 en hopen dat ze dan verkopen met nieuwe kaarten, scheelt in je portemonee.

Als je echter een franse kennis hebt, kon je vroeger tegen 15€ een nieuwe kopen.

Let op voor bedriegers op 2de handse site's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zou de TNTSAT kaart werken met deze module?

(waarbij de TNT kaart blijkbaar niet wordt bijgeleverd)

post-66132-0-83036600-1448757736_thumb.jpg

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...