Ga naar inhoud


Contact met de klantendienst TV Vlaanderen. Alle Vlaamse zenders in HD!


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de zenderaanpassingen bij TV Vlaanderen, heb ik hen gecontacteerd via Messenger.

En ... ik had snel contact!

 

Hieronder het verloop van het gesprek.

 

Vraag aan jullie: ik ben, volgens TV Vlaanderen,  de enige klant van TV Vlaanderen die Vitaya niet in HD kan ontvangen: doe ik iets fout? Of geven ze verkeerde info?

=> op de toegevoegde foto heb ik SD resolutie via sat. Wanneer ik de live app open, dan krijg ik bv. Eén HD door 1280 x 720 à 4000 kbps.

Vitaya en andere: 720 x 396 à 2400 kbps.

 

Dank voor jullie info!

 

 

Ik heb mijn deel links uitgelijnd. De antwoorden van TVVlaanderen rechts uitgelijnd.

 

 

 

Tv Vlaanderen, jullie kondigen met goed nieuws aan dat er zenders extra worden aangeboden.

We ontdekken nu dat dat ten koste gaat van een pak andere zenders.

Daarbij komt dat ik, bij mijn basic abonnement, veel verlies en amper iets in de plaats krijg.

Film Europe was al vervangen door een fta zender (bvn) in de plaats op te nemen in de zenderlijst.

Verder hebben jullie de zenders in vervanging, bijna allemaal in basic+ gezet.

En dat alles voor dezelfde prijs....

 

Goeiedag met L. van TV-VLAANDEREN, kan je mij je abonnee of smartcard nummer geven?

 

Er komt nóg een nieuwe zender in je pakket: vanaf 1 juni kan je kijken naar FightBox, een actievolle vechtsportzender waarmee je de hele dag kan genieten van mixed martial arts (MMA), boksen, worstelen, kickboksen, sumoworstelen, en karate. Hiermee biedt FightBox een compilatie van de beste vechtsporten van over de hele wereld. De zender Fightbox is beschikbaar voor klanten met een Basic Light tv-abonnement.

 

Toch waren de zenders die wegvielen veelal in HD. De zenders die ik nu extra heb, BBC entertainment, Ment TV,... in SD...  De vraag is of iemand die van wielrennen, tennis,... houdt, een actie-gevechtsportzender een meerwaarde vindt. Zender als Eurosport zit in alle pakketten van jullie concurrenten. De Duitse versie zelfs fta op sat.

 

Ik heb het hier net bekeken. Fightbox wordt op het Zenderlogo als HD aangeduid. Maar wordt ook aangeboden in SD.

 

Onze technische afdeling werken er om een oplossing te vinden

 

Waaraan wordt er gewerkt?

Persoonlijk, en ik niet alleen, zou ik veel meer bij gebaat zijn wanneer een aantal van deze extra zenders niet door andere zouden worden ingevuld, maar dat de vrijgekomen bandbreedte zou worden gebruikt om resolutie en bandbreedte van de Vlaamse zenders op te krikken. Hoeveel Vlaamse zenders bieden jullie nog niet aan in HD? Is niet meer van deze tijd wanneer jullie in de toekomst en vandaag willen overleven.

 

Alle Vlaamse zenders zijn HD

Wij bieden alle Vlaamse zenders op HD

 

Euhh??? Vitaya aan het kijken.. zie foto

 

704 x 576 is sd. Idem voor vijf, zes, caz 1 en 2, Ketnet, VTM kinderzenders,....

 

Hierbij de zenderlijst, overal waar astra 23 er bij staat is HD

 

https://m7cdn.io//static/tvvlaanderen/documenten/zenderlijst-tv-vlaanderen-satelliet.pdf

 

 

Inderdaad van de 12 Vlaamse zenders zenden jullie er 5 door in HD en de rest in SD.

Of tel ik verkeerd?

 

Wij zenden alle Vlaamse zender in HD. kijkt u nu op live tv of via satelliet?

 

Ik kijk via satelliet, maar ik heb ook live tv

 

Eventueel even de zenderlijst opnieuw inladen, want u bent de enige klant die vitaya op SD ontvangt

 

Ik heb gisteren de zenderlijst opnieuw ingeladen omdat vanaf 1 juni de nieuwe zenders beschikbaar waren. Ik probeer een en ander uit en kom hier morgen graag even op terug.

 

Dank voor de feedback. Fijne avond.

 

Graag gedaan

 

 

tvvl foto__.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


die zeggen al het zelfde van jaren geleden, MPEG4 is HD voor hen, zeggen ze al maanden sinds Vitaya in SD is.

ze snappen het daar niet goed 😛

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan de ronduit beroerde bitrate van die geweldige toegevoegde zenders ;) Echt ertussen 'geperst'. Tenenkrommend slecht.....

Daar ga ik mijn nieuwe VU+Ultimo4K BTE echt niet mee beledigen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een trieste bedoening, de kruimeltjes zijn voor de TV Vlaanderen klanten

Nog 86 zenders, dat waren er ooit 98

Hoe lang zou de lijst worden als we alle verdwenen zenders opnoemen, die we de voorbije jaren al de revue zagen passeren.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere keren heb ik met mijn Sab-reciever al eens geprobeerd om er 1 zender bij te krijgen. TP eruit en terug erin, Tv-scan niks hielp. Heb toen een fabrieksinstelling gedaan en toen was die zender er wel bij.

Soms moet je zelf wat ondernemen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Orgeldandri zei:

OK, maar de meeste reacties gaan over het verlies van zenders.

 

Mijn vraag was of ik werkelijk de enige klant van TVVlaanderen ben die niet alle Vlaamse zenders in HD ontvang. Dat beweert de klantendienst.

En indien ja: hoe kan ik deze dan wel in HD ontvangen?

 

door naar een provider over te stappen die ze wel in HD aanbied want Tv Vlaanderen doet dit echt niet voor Vijf,Zes,Eclips, enz 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ik was 14 jaar klant bij Tv Vlaanderen, een van de eersten maar ben een jaar geleden overgestapt naar Canal Digitaal omdat ik het aanbod van de Nederlandse commercieel zenders beter vind dan de Vlaamse. Heb er nog geen spijt van! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, satellitetv zei:

Ik was 14 jaar klant bij Tv Vlaanderen, een van de eersten maar ben een jaar geleden overgestapt naar Canal Digitaal omdat ik het aanbod van de Nederlandse commercieel zenders beter vind dan de Vlaamse. Heb er nog geen spijt van! 

en nochtans tonen ze voor 80% net hetzelfde als op de Nederlandse commerciële zenders, op de Nederlandse commerciëlen bv langer reclame en meer reclame onderbrekingen.

heb ze hier alle2 en kijk minder Nederlandse doordat de films en series over het algemeen ook op de Vlaamse zenders komen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit messenger gesprek zo lees, dan is dit echt te triestig voor woorden.

Ooit hadden ze me daar eens wijs gemaakt dat ze Vijf, Zes enz. niet in HD konden doorgeven omdat de zender dit zelf niet wou.

En op Joyne dan wel 😉

Als ik dan lees dat TVV alle Vlaamse zenders in HD aanbiedt, tja ...

 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Tja Vitaya, Vijf, Zes...al jaaaaaren in SD via Tv Vlaanderen en ik denk niet dat daar verandering in gaat komen via satelliet. Te dure transponder huur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, satellitetv zei:

Tja Vitaya, Vijf, Zes...al jaaaaaren in SD via Tv Vlaanderen en ik denk niet dat daar verandering in gaat komen via satelliet. Te dure transponder huur!

 

huur prijs heeft er niks mee te maken, is gewoon geen plaats meer voor Tv Vlaanderen om nog meer bandbreedte te gebruiken op de gehuurde transponders, want waarom zouden ze Ment TV dan ook in SD aanbieden wat bij andere in HD is.

je ziet het met andere zenders ook bij CD.

hun transponders zitten gewoon vol.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet & on demand tv kijken maakt Canaal+ stuk.  

In't begin willen die zoveel mogelijk klanten en dan kunnen de mensen niet meer zonder, dan pas wordt het duurder.

Op verlof naar FTA kijken gaat prima, thuis kijken elke dag dat is meer zoals 'blijf in uw kot'. Je hebt geen feeling meer met je omgeving

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, digitaal kijker zei:

hun transponders zitten gewoon vol.

 

Ik vind wel dat de kwaliteit van één serieus verbeterd is de laatste maanden.

Bij het songfestival editie 2020 heb ik rondgezapt en één vergeleken met de Duitsers en de BBC, die toch bekent zijn om hun goede kwaliteit.

Volgens mij deed de kwaliteit van één zeker niet onder en was ook beter dan de uitzending op NPO

Ik één vond het zelfs nog iets beter dan de kwaliteit van BBC en ARD

Het was me al langer opgevallen.

 

Natuurlijk wel jammer dat er nog zo veel (Vlaamse) ,zenders in SD worden doorgegeven.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...