Ga naar inhoud


Vlaamse commerciële zenders nu allemaal in hogere resolutie via de TV Vlaanderen app?


Orgeldandri
Ga naar oplossing Opgelost door digitaal kijker,

Aanbevolen berichten

Ik was via de TV Vlaanderen app op zoek naar de nieuwe zender Play Crime.

Het viel me op dat de commerciële zenders via de app nu in een beduidend hogere resolutie worden uitgezonden.

Ik bedoel: ook VTM 3, 4, gold en Play 5-6-7.

Is dat al langer het geval?

Via satelliet zijn deze nog steeds in SD.

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk die playcrime kun je zo in de box zetten zonder encryptie, en tuurlijk kun je via de app een betere resolutie krijgen dan via de webbroser. is er iemand die mij een dash link (.mpd)  kan doen van zon stream? 

via de webbrowser via de mpd detect plugin via de  chrome browser

aangepast door Windhoos

Hobbyist, and developer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Windhoos zei:

nou pfoe 720p, dat was 10 jaar geleden hip. je mag toch minstens 1080p verwachten met 50fps...

720 P is een volwaardig hd signaal t.o.v. 1080 i.

De Duitse zenders gebruiken 720P omdat dit bij bijvoorbeeld sportuitzendingen een beter beeld geeft.

Voor 1080p moet je bij digitenne zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdiep je eens in het verschjl tussen i en p frames.

720 p doet niet onder voor 1080 i.

Voor sportuitzendingen is 720 p zelfs superieur tov 1080i.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor satellietkijkers die de app gebruiken (of een decoder als de MZ-102) zou er een IP-priority-keuze moeten komen om het beste van beiden te hebben.

 

Nu heb je keuze tussen IPTV-only (en heb je beter beeld op o.a. Vlaamse zenders en mis je je satellietpakket) of je kan kiezen voor satellietontvangst, dan ontvang je een groot deel van het betalend aanbod in SD, terwijl het via IPTV in HD beschikbaar is, maar dan mis je de FTA-zenders niet.

 

Tenslotte betaal je voor het satellietabonnement nog altijd meer dan voor APP TV, terwijl je dan vaak net minder goede beeldkwaliteit hebt op het gecodeerde aanbod. Ook van themazenders krijg je vaak de HD-versie enkel via IP (Disney Channel, Nickelodeon, MTV NL, Crime+Investigation, History, Stingray C-Music,...)

aangepast door Amazor

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Amazor zei:

Nu heb je keuze tussen IPTV-only (en heb je beter beeld op o.a. Vlaamse zenders en mis je je satellietpakket) of je kan kiezen voor satellietontvangst, dan ontvang je een groot deel van het betalend aanbod in SD, terwijl het via IPTV in HD beschikbaar is, maar dan mis je de FTA-zenders niet.

 

ik begrijp je niet. Waarom heeft TVV nog SD zenders?

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het wel.

@Amazor zegt dat je via de schotel meer zenders in SD krijgt, terwijl je via internet dezelfde zenders in HD krijgt.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazor Ze bezuinigen voor belgie aan transponders waardoor ze meer SD zenders er opzetten zodat ze meer zenders kunnen bieden omdat SD zenders minder plaats in nemen dan HD zenders.

het aantal Vlaamse klanten zal kleiner zijn dan het Nederlandse aantal klanten dat via satelliet kijkt.

want wie kabel of (A-V)DSL ter beschikking heeft krijgt meer zenders voor minder geld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, digitaal kijker zei:

@Amazor Ze bezuinigen voor belgie aan transponders waardoor ze meer SD zenders er opzetten zodat ze meer zenders kunnen bieden omdat SD zenders minder plaats in nemen dan HD zenders.

het aantal Vlaamse klanten zal kleiner zijn dan het Nederlandse aantal klanten dat via satelliet kijkt.

want wie kabel of (A-V)DSL ter beschikking heeft krijgt meer zenders voor minder geld.

 

welke meer tv zenders ?

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact @D-box bedankt.

@digitaal kijker Klopt en dat is niets nieuws voor mij, net daarmee mijn post dat hun satelliet-app een IPTV-priority optie zou moeten bevatten.

 

Om nog een voorbeeld te geven mocht mijn uitleg niet duidelijk zijn:

Heb je satelliet-tv met (eventueel met aanvullende IPTV-zenders), dan kijk je VTM 3, Play5, ... in SD, terwijl het volledige (FTA-)satellietaanbod beschikbaar is.

Gebruik je enkel IPTV (TV Vlaanderen app), dan hebben een pak Vlaamse zenders beter beeld, maar daar gaat je FTA-aanbod.

 

Als er een IPTV-priority-optie zou bestaan in de satelliet-app, dan zou die app zo slim moeten zijn om bijvoorbeeld VRT 1, Canvas, VTM, VTM 2 en Play4, Nat Geo,... van de satelliet te kunnen halen en voor de rest (en die zijn er wat: Play 5, 6, 7, VTM 3, 4, GOLD, NON-STOP-DOKTERS, Kanaal Z, Ketnet en zo kan ik nog even doorgaan) zou de app kunnen switchen naar de IP-versie die in HD is, i.p.v. klanten nodeloos met SD op te zadelen.

 

Mocht de nood naar mijn vraag nog niet duidelijk genoeg zijn, veel tv's hebben sinds jaren de TV Vlaanderen-app beschikbaar, waarmee bij eerste installatie kan gekozen worden of je al dan niet een schotelantenne gebruikt. Indien ja, kan krijg je de de eerste situatie, met veel Vlaamse SD, indien niet, dan krijg je enkel IPTV-versies, maar is het pure satellietaanbod niet beschikbaar. Daarmee dat een derde optie heel nuttig zou zijn.

 

Het succes van App TV als losstaand product zou wel nog eens groter kunnen worden als de streams naar 1080i/1080p zouden gaan. Ik merk soms op fora dat die 720p (soms psychologisch) als onvoldoende beschouwd wordt, maar die zijn natuurlijk sowieso altijd beter dan de SD-versies.

aangepast door Amazor

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Amazor

Mijn situatie:

Ik woon in Nederland,

Voor de Nederlandse zenders (& VRT, Ketnet, en nog een andere Vlaamse zender) kijk ik via KPN  (vergelijkbaar met jullie Belgacom), voor alle andere zenders (FTA) kijk ik via de schotel.

Ik heb momenteel 2 ontvangers aan mijn schotel hangen, een rotor aan de schotel aangesloten en ontvang meer dan 1000 zenders; allemaal legaal!

Groeten

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...